۱۵۳۴۷۱
۹ نظر
۵۲۷۵
۹ نظر
۵۲۷۵
پ

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

غذای خیابانی، دموکراتیک ترین خوراک دنیا است. غذاهایی پر ادویه و خوش طعم که مورد علاقه عده بسیاری افراد (از سیاستمدار و رعیت) است... در اینجا با ۱۰ غذای خیابانی دنیا آشنا می شوید که گیر هر کسی نمی آید!

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

برترین ها - ترجمه از ساره محمدی: غذای خیابانی، دموکراتیک ترین خوراک دنیا است. غذاهایی پر ادویه و خوش طعم که مورد علاقه گروه زیادی از افراد (از سیاستمدار و رعیت) است. کشورهایی مثل مکزیک، تایلند، چین و ویتنام بالاترین آمار غذاهای خیابانی در دنیا را دارند. هر کس برای درست کردن بهترین گوردیتا (Gordita)، سمبوسه (samosas)، استینکی توفو (stinky tofu)، و یا بان می (banh mi)، سلیقه و شیوه خاص خود را دارد. در اینجا با 10 غذای خیابانی دنیا آشنا می شوید که گیر هر کسی نمی آید!

گوردیتا (Gordita)، غذای مکزیکی

گوردیتا یعنی «غذای تپل» که در واقع بخاطر احساس خوشایندی است که در صورت خوردن یک گاز از این خوراک به ما دست می دهد.

خمیر آن از ذرت و آرد است، با حرارات پف می کند، و با بهترین مواد پر شده است. خوردن گوردیتا هم به مهارت خاصی احتیاج دارد. ترکیبی است بی همتا از عطر و طعم. بعضی از گوردیتاها لایه بیرونی شان ترد و خشک است و تضادش با گوشت نرم درون آن، حس بسیار خوبی در هنگام جویدن دارد. برخی دیگر نیز از خامه نرم ترند. کاهوی درون آن به تحمل تندی و داغی اش کمک می کند.

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

سمبوسه (Samosa)، هند

بسته بندی های کوچک مثلثی از مواد تند و خوشمزه (با نان ترد و خشک با مغز سیب زمینی پخته و نرم)، از معروف ترین غذاهای خیابونی هندی ها و حقیقتا یکی از لذیذترین خوراکی های خیابانی دنیاست! سمبوسه با آن پوسته ترد، معمولا با سبزیجات تازه، سیب زمینی، پیاز، نخودفرنگی، گشنیز و فلفل پر می شود. گاز زدن این نان خشک و جویدن سیب زمینی نرم و تند، حسی فوق العاده است.

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

آکارا (Acaraje)، سالوادور، برزیل

یکی از لذیذترین غذاهای خیابانی برزیل، لوبیا چشم بلبلی پر میگو است که مواد تشکیل دهنده «آکارا» است. آکارا در گوشه و کنار خیابان های «باهایا» در «سالوادور» فروخته می شود. حالت چیپسی، نرمی مغز آن، با آن طعم تند و چاشنی هایی با طعم های عجیب، ترکیبی از طعم و بافتی می آفریند که در هیچ جای دیگر دنیا نخواهید چشید.

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

بان می (Bahn mi)، ویتنام

شاید فکر کنید ساندویچی که دستور دقیق پخت آن را هر کسی نداند، در رم ، کپنهاگ، و یا نیویورک طبخ می شود، اما اشتباه می کنید. این ساندویچ در خیابان های ویتنام به فروش می رسد! «بان می» ترکیبی از دلچسب ترین غذاهای خیابانی است. آمار فروش این ساندویچ ها در دکه های بسیار ساده و بی تشریفات کنار خیابان باورنکردنی است. مواد اولیه بان می، شامل نان باگت، سس مایونز، و نوعی جگر خوک است و طعم آن خشک و ترد، پر گوشت، چرب و تند است.

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

استینکی توفو (Stinky Tofu)، تایوان

یکی از معمول ترین غذاهایی که در دکه های بازار شب تایوان طبخ می شود، استینکی توفو است. معمولا توریست ها بخاطر بوی تیز آن معمولا جذب این غذا نمی شوند و برعکس، افراد بومی عاشقش هستند.

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

پوتین (Poutine)، ایالت کِبک، کانادا

برخلاف ظاهر بهم ریخته اش، طعمی بسیار لذیذ دارد. این ابداع کِبِکی ها که «پوتین» خوانده می شود، سیب زمینی سرخ شده غوطه ور در پنیر و سس گریوی داغ است. این غذا ظاهر جذابی ندارد اما یک میان وعده بی نظیر است.

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

کاو سو (Khao soi) شمال تایلند

غذای اصلی «چیانگ مای» تایلند، یک غذای پر ادویه نودل دار است و به دو شیوه تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده آن، نودل، مرغ، گوشت گاو (یا خوک)، با ادویه زیاد است. تندی «کاو سو» قابل تحمل است. این غذا با طبع و مذاق همه سازگار است.

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

پویزون کرو (Poisson cru)، پلینزی فرانسه

اگر می شد هوایی با عطر گل و چشمه ای فیروزه ای رنگ، به یک وعده غذایی تبدیل شود، حتما به پویزون کرو تبدیل می شد: ماهی خام، سبزیجات سالاد، به همراه آبلیمو و شیر نارگیل مواد تشکیل دهنده این خوراکِ لذیذ است. این غذا بخاطر نارگیل، طعمی شیرین دارد.

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

اوتاک اوتاک (Otak-Otak)، سنگاپور، مالزی و اندونزی

«اوتاک اوتاک» ترکیبی از ماهی، فلفل، تره فرنگی، پیچیده شده در برگ درخت موز است. «اوتاک» به زبان مالایی و اندونزیایی یعنی مغز، و دلیل نامگذاری آن هم شباهت ظاهری این خوراک لذیذ با مغز است. (بخاطر رنگ خاکستری سفید، نرمی و حالت پیچ و تاب آن).

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید

تاکویاکی (Takoyaki)، اوزاکا، ژاپن

غذایی است ژاپنی، که در آن تکه های هشت پا (تاکو) در داخل خمیر نرم آرد گندم ریخته شده، آن را در قالبی ویزه می پزند، و در آخر بصورت گرده هایی ۳ تا ۵ سانتیمتری در می آید. این غذا معمولا به عنوان میان وعده و عصرانه، به همراه سس غلیظ «پونز» میل می شود.

غذاهای خیابانی که گیر هر کسی نمی آید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نی نی قنداقی

      فقط سمبوسه و فلافل....و دیگر هیچ!

      پاسخ ها

      • ممد

        هر وقت اومدید اهواز، حتما یه سر برید لشکر آباد، یه خیابونه پر از فلافل های سلف سرویس و سمبوسه و کپه و ... اونجا با دو هزار تومن میتونی به اندازه بیست تومن بخوری و حال کنی ما که رکوردمون 17 تا قرص فلافل توی یه نون باگت بوده البته با مخلفات دیگه ها(سیب زمینی، بادمجون و ترشی و سالاد) نونه دیگه داشت منفجر میشد و قیمتش فقط همون هزار و پونصد تومن بود، اگه کسی میتونه بیاد رکورد ما رو بزنه و عکشو بفرسته برا برترین ها، اصلا بیاین یه چالش بزاریم به اسم چالش قرص فلافل و فیلم و عکساش رو آپلود کنیم

      • نی نی قنداقی

        ممنون ممد جان!دایی من تو رامهرمز زندگی میکنه! چشم اومدم ی سر میام اهواز مسابقه میزاریم!

      • مامان لیلا

        من یکبار رفتم بوشهر سمبوسه خوردم خیلی خوشمزه بود ولی ایندفعه میام اهواز ببینم سمبوسه های اهواز چجوریه فقط خیلی تند نباشه هااااااا.

    • نیما

      خب اینا ممکنه بهداشتی هم نباشه

    • سارا

      من لازانیا می خوام :(

    • سیمین

      خیلی جالب بود . در واقع نمایشی از فرهنگ عمومی ملتها ست. لطفا دستور پخت رو هم بگذارید.

    • پریسا

      ماهی خام!!!!

    • محسن

      همون بهتر پیدا نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج