۱۵۳۹۶۰
۵۰۷۴
۵۰۷۴
پ

تزریق چیپ NFC داخل بدن انسان!

یک ایده امنیتی به ظاهر دیوانه‌وار و شاید درخشان باعث شد که چند روز پیش یک مرد هلندی چیپ NFC کوچکی را به زیر پوست دستانش تزریق کند تا از آنها به عنوان انبار نگهداری فایل‌های رمزگذاری شده حساب بیت‌کوینش بهره ببرد.

فوت و فن: یک ایده امنیتی به ظاهر دیوانه‌وار و شاید درخشان باعث شد که چند روز پیش یک مرد هلندی چیپ NFC کوچکی را به زیر پوست دستانش تزریق کند تا از آنها به عنوان انبار نگهداری فایل‌های رمزگذاری شده حساب بیت‌کوینش بهره ببرد.

تزریق چیپ NFC داخل بدن انسان!

اگر با کاربران حرفه‌ای و پیگیر پول الکترونیک بیت‌کوین درباره امنیت صحبت کنید، اولین پیشنهاد آنها استفاده از کیف پول آفلاین یا همان سردخانه است. آنها تاکید دارند فایلهای حساب بیت‌کوین‌تان را همیشه به صورت آفلاین در جای مطمئنی همچون یک کول‌دیسک رمزنگاری شده نگهداری کنید. و حتی اگر حوصله تایپ چنین دنباله بلند رمزگذاری را دارید، آنها را پرینت کرده و در جای امنی بگذارید. زیرا هنگامی که اطلاعات شما کاملا آفلاین ذخیره شوند، امکان دستیابی هکرها به آنها و سرقت سکه‌های بیت‌کوین‌تان بسیار کم می‌شود. خب، کجا امن‌تر از اینکه اطلاعات را درون بدنمان ذخیره کرده و همیشه به همراه داشته باشیم؟

۱۰ روز است که Martijn Wismeijer، یک کارآفرین هلندی و طرفدار پروپا قرص بیت‌کوین با دو چیپ NFC در کف دستانش زندگی می‌کند. روی یکی اطلاعات مهم و حیاتی را که همیشه لازم دارد و باید آنها را در جاهای مختلف استفاده کند، ذخیره کرده است. اینگونه به راحتی می تواند با یک تلفن مجهز به اسکنر NFC، اطلاعات ضروری را مورد استفاده قرار دهد. یا اینکه تنها با لمس اسمارت‌فون مشتریان، کارت ویزیت خود را به دفترچه تلفن موبایل آنها می‌افزاید. دست دیگر هم مسئول نگهداری اطلاعات رمزنگاری شده کیف پول آفلاین بیت‌کوین وی است.

او به شوخی می‌گوید: «من از این چیپ به عنوان یک سردخانه (محل نگهداری آفلاین اطلاعات) استفاده می‌کنم. که البته چندان هم سرد نیست، زیرا در دمای ۳۷ درجه سانتیگرادی بدن من قرار گرفته!»

به شکل دقیق‌تر می‌توان گفت که او از یک چیپست NFC Type ۲ compliant NTAG۲۱۶ RFID بهره می‌برد که در کپسولی ۲ در ۱۲ میلیمتری از جنس شیشه حبس شده و به قسمت گوشتالود میان انگشت شست و اشاره تزریق گردیده است. هر یک از این کپسولها تنها ۸۸۰ بایت اطلاعات را در خود نگه‌ می‌دارند. که البته این میزان برای یک کیف پول آفلاین بیت‌کوینی کاملا کافی به نظر می‌رسد. وی هر کی از این کپسولها را به همراه سرنگ تزریق ویژه به قیمت ۹۹ دلار از سایت dangerousthings خریداری کرده.

پس از آنکه پزشک آقای Wismeijer از انجام این تزریق سر باز زد، وی به یک کارشناس تتو و سوراخ‌کردن بدن در آمستردام مراجعه کرد و این کار را انجام داد. او می‌گوید: «دکتر من این کار را دوست نداشت. او نمی‌خواست که این کار را انجام دهید. او تنها به درمان بیماران می‌پردازد و من هم بیمار نبودم! من تنها می‌خواستم این وسیله را وارد بدنم کنم. پس به یک هنرمند تتو و تغییر بدن نیاز داشتم.»

«البته این کار بیش از یک تزریق معمولی دردناک بود»

آیا وی از سیستم امنیتی درون دستانش در واقعیت هم بهره‌ای می‌برد؟

وی با یک مثال این موضوع را توضیح می‌دهد. Wismeijer مدیرعامل شرکت آمستردامی Mr.Bitcoin است. کار آنها نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در هلند و بلژیک است. لذا وی به طور مداوم باید این ماشین‌ها را شارژ کرده و موجودی بیت‌کوین آنها را افزایش دهد.

«برای به حداقل رساندن ریسک جابجایی و استفاده از بیت‌کوین روی این دستگاه‌ها همیشه سعی می کنیم که موجودی آنها را به صورت آفلاین نگه‌داری کنیم و تنها هنگامی که میزان تراکنش ها بالا می‌رود از شیوه آنلاین و کیف‌پول برخط بهره می‌بریم.»

علاوه بر این، Wismeijer و همکارانش با استفاده از تکنیک رمزنگاری Shamir's Secret Sharing، اطلاعات رمزنگاری شده را بین خود تقسیم کرده‌اند و هر کدام بخشی از کلیدهای لازم برای باز کردن کیف‌پول آفلاین اصلی شرکت را در اختیار دارند. آنها برای استفاده از این چیپ‌ها و اطلاعات درون آنها از موبایل‌های مجهز به NFC و گاهی هم دانگلهای یو‌اس‌بی ویژه بهره می‌برند.

البته این اولین بار نیست که فرد یا افرادی تگ‌های NFC یا اجداد آنها (RFID) را به بدن خود الصاق می‌کنند. در سال ۲۰۰۴ یک کلوپ شبانه در بارسلونا تگهای RFID را در اختیار گروه خاصی از مشتریانش گذارد تا آن را زیر پوست شانه شان بکارند. اینگونه دیگر هنگام ورود به کلوپ و انجام هرگونه خرید، به پول یا کارت اعتباری نیازی نداشتند. هرچند که این ایده چندان مورد استقبال قرار نگرفت و گسترش نیافت.

استفاده دیگری که Wismeijer به دنبال آن است، باز کردن در منزلش با استفاده از یک قفل NFC است. تا دیگر نیازی به کلید برای این کار نبوده و تنها لمس دستش کافی باشد.

البته موسس DangerousThings.com بیش از یک دهه است که این کار را انجام می‌دهد. وی یک چیپ NFC درون دست خود کار گذارده و در خانه‌اش را هم به یک قفل ۲۰۰ دلاری Samsung Ezon مجهز نموده. وی می‌گوید:‌‌ «این یکی از مهمترین استفاده‌های من از چیپ NFC از سال ۲۰۰۵ تا کنون است. و واقعا از آن راضی هستم. تنها کافی است که دستم را به سمت درکوب ببرم و اندکی آن را بالا بیاورم، در خانه سریعا باز می‌شود.»

وی می‌گوید تقریبا وجود این چیپ در بدنش را فراموش کرده و آن را احساس نمی‌کند. بدنش هم به خوبی این افزونه را پذیرفته است. به گفته وی از زمان تاسیس این سایت تا کنون آنها بیش از ده هزار ابزار کاشتنی را به شکلهای گوناگون فروخته‌اند. و اکنون قصد دارد با همکاری Wismeijer استفاده از آن را گسترش دهد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج