۱۵۴۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مجازات مرگ برای قاتلان دختربچه ۱۲ ساله

۳ جنایتکار که برای اخاذی ۱.۵ میلیون یورویی از تاجر آهن، دختربچه ۱۲ساله او را ربودند و او را بی‌رحمانه به قتل رساندند، از سوی قضات دادگاه کیفری آذربایجان شرقی در مجموع به ۳بار قصاص و ۴۵سال زندان محکوم شدند.

همشهری آنلاین: ۳ جنایتکار که برای اخاذی ۱.۵ میلیون یورویی از تاجر آهن، دختربچه ۱۲ساله او را ربودند و او را بی‌رحمانه به قتل رساندند، از سوی قضات دادگاه کیفری آذربایجان شرقی در مجموع به ۳بار قصاص و ۴۵سال زندان محکوم شدند.

به گزارش همشهری، صدور اين حكم سنگين براي آنها در حالي صورت مي‌گيرد كه دست‌كم ۱۰هزار نفر از مردم شهرستان بناب، با امضاي طوماري ۱۵متري از مسئولان قضايي خواسته‌اند كه اين جنايتكاران هرچه زودتر به سزاي عملشان برسند.اين ۳مرد، ظهر يكشنبه ۶ مهر امسال، دختربچه ۱۲ساله‌اي به نام زهرا بديهي را زماني كه از مدرسه‌ا‌ش به خانه برگشته بود، پس از پياده‌شدن از سرويس مدرسه ربوده و براي آزادي او درخواست۱.۵ ميليون‌ يورو كرده بودند. آنها اما ۲ روز بعد از گروگانگيري، از ترس دستگيري، گروگان خود را به قتل رساندند و جسدش را در حياط خانه‌ يكي از متهمان مدفون كردند.

در نهايت با گذشت ۵روز از ماجراي گروگانگيري، درحالي‌كه جوي از وحشت شهر بناب را در بر گرفته بود، كارآگاهان توانستند آدم‌ربايان را شناسايي و آنها را دستگير كنند. در همان بازجويي‌هاي اوليه آدم‌ربايان اعتراف كردند كه گروگان خردسال خود را به قتل رسانده‌اند. يكي از آنها گفت: من و دوستم همكار بوديم و مدت‌ها بود كه به‌دنبال راهي براي پولدارشدن مي‌گشتيم. من مي‌دانستم كه پدر زهرا وضع مالي خوبي دارد. با دوستم نقشه كشيديم كه به خانه آنها حمله كنيم و با تهديد اسلحه پول‌ها و طلاهايشان را به سرقت ببريم اما تهيه اسلحه سخت بود، براي همين نقشه ربودن دخترشان را طرح كرديم. براي انجام اين كار نياز به يك همدست ديگر هم داشتيم. ماجرا را با يكي از دوستانمان در ميان گذاشتيم اما او گفت نمي‌تواند به بچه‌ها آسيب برساند و قبول نكرد با ما همراه شود. پس از آن سراغ فرد ديگري رفتيم و ۳نفري زهرا را ربوديم اما از ترس دستگيري تصميم گرفتيم او را به قتل برسانيم.

ابتدا روي سرش كيسه‌اي پلاستيكي كشيديم و بعد با طناب او را خفه و جسدش را دفن كرديم. با اعترافات متهمان جسد دختربچه بي‌گناه از اعماق زمين بيرون كشيده شد و پس از مدتي پرونده هر ۳متهم به اتهام مشاركت در قتل به دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي فرستاده شد.

صبح پنجشنبه ۱۵آبان‌ماه جلسه محاكمه متهمان در شعبه دوم دادگاه برگزار شد. پدر و مادر زهرا درحالي‌كه اشك مي‌ريختند با حضور در جايگاه براي متهمان درخواست اشد مجازات كردند. مادر زهرا گفت: من ۳دختر دارم و زهرا دختر دومم بود. پس از اين حادثه دختر كوچكم مدام سراغ خواهرش را مي‌گيرد. دلش برايش تنگ شده است. زندگي ما كاملا به‌هم ريخته و هفته‌هاست كه روز خوش نداريم. من مي‌خواهم قاتلان دخترم قصاص شوند تا اجراي اين حكم درس عبرتي باشد براي كساني كه اينگونه با زندگي مردم بازي مي‌كنند و باعث ترس و وحشت آنها مي‌شوند.

در ادامه نوبت به متهمان رسيد كه از خودشان دفاع كنند. هر چند در اين جلسه ۲نفر از متهمان قصد داشتند جنايت را به گردن ديگري بيندازند و خودشان را تبرئه كنند اما با توجه به شواهد و مدارك موجود در پرونده، قضات دادگاه آنها را گناهكار شناختند و حكم به قصاص هر ۳متهم دادند. همچنين ۳مرد جنايتكار به اتهام گروگانگيري هر كدام به ۱۵سال زندان محكوم شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بمیرم برای خانواده اش، خدا بهشون صبر بده

    • بدون نام

      اعدام براشون كمه بايد تكه تكه شون كنند تا زجر بكشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج