۱۵۴۰۴۲
۵۳۲۰
۵۳۲۰
پ

خنکاي ماسوله آرامش‌ بخش روزهاي پاييزي

هواي خنک اين روزهاي ماسوله، براي کساني که از فضاهاي پرجمعيت و شلوغ پرهيز مي‌کنند، آرامش به ارمغان مي‌آورد.

سلامت ایران - ليلا مرگن: هواي خنک اين روزهاي ماسوله، براي کساني که از فضاهاي پرجمعيت و شلوغ پرهيز مي‌کنند، آرامش به ارمغان مي‌آورد. هواي مطبوع و بي‌نظير ماسوله در پاييز را در هيچ يک از فصل‌هاي سال نمي‌توان در اين شهر تاريخي يافت. پاييزماه رگه‌هايي زردرنگ در لابلاي برگ‌هاي سبز درختان اطراف ماسوله به چشم مي‌خورد.

خنکاي ماسوله آرامش‌ بخش روزهاي پاييزي

انگار کودکي در دفتر نقاشي با مداد رنگي زرد و نارنجي روي برگ‌هاي سبز درختان خط کشيده باشد. ماسوله اين روزها سرشار از سکوت است. اگرچه در مسير دسترسي به ماسوله از بوي شاليزار و آتش روشن‌شده به‌وسيله شاليکاران و گردشگران خبري نيست اما اين شهر تاريخي پس از پشت‌سر گذاشتن يک ازدحام ۳ ماهه، روزهاي خنک و آرام خود را پشت‌سر مي‌گذارد. ماسوله شهري تاريخي در دل جنگل‌هاي گيلان و به فاصله ۶۰ کيلومتري از شهر رشت و ۳۲ کيلومتري غرب فومن است.

هواي اين شهر نسبت به رشت و ساير نقاط نزديک به آن خنك‌تر است، بنابراين اگر قصد لذت بردن از سکوت اين روزهاي ماسوله را داريد، حتما لباس گرم با خود همراه داشته باشيد چرا که در ساعات بعد از ظهر، به آن نياز خواهيد داشت. اگر براي رفتن به ماسوله با ماشين شخصي سفر مي‌کنيد بايد بعد از پليس‌راه رشت از مسير کمربندي سراوان-فومن، به شهر فومن برويد و از آنجا مسير قلعه رودخان و ماسوله را پيش بگيريد. اگر هم ماشين شخصي نداريد، پس از ورود به رشت بايد سوار ماشين‌هاي ترمينالي معروف به يخ‌سازي شويد.

خنکاي ماسوله آرامش‌ بخش روزهاي پاييزي

از اين ترمينال با تاکسي يا ميني‌بوس به فومن مي‌رويد. از مسير فومن براي ماسوله ميني‌بوسي وجود دارد که در ساعت‌هاي معين به سمت ماسوله مي‌رود اما اگر قصد داريد سريع‌تر به مقصد برسيد مي‌توانيد با اجاره يک تاکسي، به اين شهر تاريخي برويد. شب‌هاي ماسوله کمي بيش از روزها خنک است. از دل جنگل‌هاي اطراف ماسوله که در واقع ارتفاعات اين شهر پلکاني به حساب مي‌آيد، چراغ‌هاي اطراف گنبد سبز امامزاده‌اي که در مرکز شهر قرار دارد، بسيار ديدني است.

با وجود آغاز پاييز هنوز هم جيرجيرک‌هايي هستند که صداي آوازشان سکوت شب‌هاي ماسوله را مي‌شکند، پس غر نزنيد و گوش‌هايتان را به صداي طبيعت و حتي جيرجيرک‌ها بسپاريد، چرا که صداي طبيعت آرامش را به دل‌هاي شما مي‌آورد. جمعيت ماسوله متغير است و در پاييز جوان‌ها به شهرها بازمي‌گردند و شهر در اختيار پيرمردها و پيرزن‌هايي است که دور از فرزندان خود و فقط به‌‌دليل عشق به زادگاه اصلي‌شان در آنجا باقي مانده‌اند.

خنکاي ماسوله آرامش‌ بخش روزهاي پاييزي

اگر براي سکونت، خانه‌ يکي از آنها را انتخاب كنيد و به هتل شهر نرويد، صحبت‌هاي اين افراد درباره کهنه ماسوله که در ۱۲ کيلومتري شهر ماسوله واقع شده و محل زندگي اجداد آنهاست، بسيار شنيدني است. رودخانه‌اي که از کنار شهر ماسوله مي‌گذرد، اين روزها پرخروش است. صداي جوش و خروش رودخانه از صدها متر دورتر هم شنيده مي‌شود اما از آنجا که اين رودخانه سابقه طغيان دارد، در روزهايي که هوا باراني است، از اقامت در حريم آن حتما خودداري کنيد.

خنکاي ماسوله آرامش‌ بخش روزهاي پاييزي
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج