۱۵۴۲۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اعلام میزان نقدینگی صندوق توسعه ملی

قائم مقام صندوق توسعه ملی میزان نقدینگی صندوق توسعه ملی را ۷۰ میلیارد دلار دانست.

ایسنا: سید محمد قاسم حسینی امروز در اولین همایش ملی منطقه‌ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی که در مشهد برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر میزان نقدینگی صندوق توسعه ملی ۷۰ میلیارد دلار است که با این میزان نقدینگی می توان ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرد و این امر در درآمدزایی و رشد اقتصادی کشور بسیار موثر است.

وی در ادامه به تشریح نقد صندوق توسعه ملی در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی و چالش‌های فراروی آن پرداخت و بیان کرد: صندوق توسعه ملی با تدبیر رهبری در شرایط سخت کنونی و تحریم و قطع سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر تدبیر رهبری و همت بالای مجلس نبود امروز ۷۰ میلیارد دلار را در صندوق توسعه ملی نداشتیم و برای ۱۰ میلیارد دلار باید دست به دامان بانک جهانی شویم.

قائم مقام صندوق توسعه ملی به سابقه زیاد ایجاد صندوق توسعه و یا سرمایه ملی در بسیاری از کشورهای جهان و مبالغ بالای نقدینگی در این صندوق‌ها، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه صددرصد منابع درآمدهای نفتی نروژ در صندوق ملی آن ذخیره می‌شود، تصریح کرد: در دیگر کشورها نه برداشتی برای یارانه و نه هزینه‌های جاری دولت از این صندوق صورت نمی‌گیرد.

حسینی تاکید کرد: درآمدهای نفتی موضوع مهمی است اما اینکه نفت را بفروشیم و درآمد حاصل از آن را صرف پرداخت حقوق و یا یارانه کنیم کار درستی نیست.

وی ادامه داد: اگر صندوق توسعه ملی وجود نداشت این منابع تبدیل به پرداختهای کشور شده بود و با این پرداختها به جایی نمی رسیدیم.

حسینی صندوق توسعه ملی را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در این صندوق وقتی از منابعی که می شد استفاده کرد را استفاده نکرده و ذخیره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج