۱۵۴۳۵۵
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

متوسط درآمد پزشکان ایرانی از زبان وزیر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انتقادات مطرح به درآمد جامعه پزشکی، ضمن بیان اینکه درآمد پزشکان از متوسط سطح زندگی اقشار مختلف پایین‌تر است، گفت: چرا باید راجع به چند نفر از پزشکان در رسانه‌ها اینطور صحبت شود؛ این بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انتقادات مطرح به درآمد جامعه پزشکی، ضمن بیان اینکه درآمد پزشکان از متوسط سطح زندگی اقشار مختلف پایین‌تر است، گفت: چرا باید راجع به چند نفر از پزشکان در رسانه‌ها اینطور صحبت شود؛ این بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

دکتر سیدحسن هاشمی در همایش سراسری مدیران عامل مجمع خیرین سلامت استان‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که متوسط حقوق پزشکان زمان ورود به بازار چقدر است؟ گفت: یک پزشک از زمان تحصیل تا هنگامی که به خدمت سربازی رفته و بازگردد سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کند. از ۱۸ هزار نفر شرکت‌کننده در آزمون پزشکی تنها ۲ هزار نفر پذیرفته می‌شوند و یک پزشک تا ۵۰ سالگی گرفتار تحصیل است.

وی افزود: رسانه‌ها کمک می‌کنند برخی پزشک‌ها شهرت زایدالوصفی پیدا کنند، در حالی که به طور کلی درآمد جامعه پزشکی حتی از متوسط سطح زندگی اقشار مختلف پایین‌تر است. به عنوان مثال یک حقوق پزشک عمومی ماهیانه بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان است؛ چرا باید راجع به چند نفر از پزشکان در رسانه‌ها اینطور صحبت شود. این بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

وزیر بهداشت در ادامه درباره طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت مورد رضایت مردم و ائمه جمعه است و دولت در قالب این طرح کمک‌های فراوانی کرده است. البته مرحله سوم این طرح سخت‌ترین مرحله آن است و رسانه‌ها نباید در دام افرادی که با تابلوهای خیرخواهانه اما در حمایت از افراد متخلف به جامعه پزشکی بی‌مهری می‌کنند، بیفتند.

وی ادامه داد: نباید صنف‌های مختلف را در تریبون‌های عمومی با یکدیگر مقایسه کنیم. برخی از افراد علاقه‌مند هستند از طریق این تریبون‌ها بیشتر مطرح شوند. جامعه پزشکی در طول سال‌های مختلف مورد هجمه قرار گرفته است. اما من فکر می‌کنم جامعه پزشکی از نظر محبوبیت نزد مردم در رتبه دوم قرار دارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طبق نظرسنجی‌های انجام شده خیلی از مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت لازم را ندارند، گفت: برای به کار بردن واژه خیلی نامناسب، باید درصد و آمار دقیق به کار ببریم. براساس نظرسنجی‌های انجام شده ۱۵ درصد مردم از این طرح خیلی راضی هستند. بیش از ۴۰ درصد نسبتا راضی و عده‌ای دیگر نیز ناراضی هستند.

مسلم آن است که ما کمبودهای زیادی داریم. برای مثال تعداد تخت‌های بیمارستانی ما کم است. پذیرش آنگونه که شایسته است صورت نمی‌گیرد و اوضاع اورژانس و آی‌سی‌یو چندان مطلوب نیست. همچنین با کمبود تخت‌های سوختگی و روانی مواجه هستیم. کسی ادعا نمی‌کند که این کمبودها در این دولت یا چند سال آینده برطرف می‌شود، اما باید در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه در مورد استفاده از توان خیرین در طرح تحول نظام سلامت اظهارکرد: در این مورد هیچ انتظاری از خیرین نداریم و محتاج دعای خیر آنها هستیم و مطمئن هستیم که حضور خیرین باعث برکت کار ما خواهد شد.

ما علاقه‌مندیم که بتوانیم در این دولت قدم‌های موثری در این زمینه برداریم. به همین منظور وزارت بهداشت در کنار مجمع خیرین سلامت، بخشی را به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های مردمی و امور خیر تاسیس کرده است. ماه‌ها از تاسیس آن می‌گذرد و کارهای خوبی هم انجام شده است که امیدواریم در آینده بهتر شود.

وی همچنین افزود: البته نمی‌توان گفت که در حوزه پیشگیری در مقایسه با درمان، کار چشمگیری توسط خیرین انجام شده است. زیرا کار پیشگیری حرفه‌ای‌تر است و زودبازده نیست، اما می‌تواند در قالب مشارکت‌های مردمی و حوزه بیماری‌های غیرواگیردار کمک‌های شایسته‌ای انجام شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم، گفت: تغییر سبک زندگی مردم جزو برنامه‌های ما است. به این منظور اقداماتی انجام شده است. از جمله بنیاد بیماری‌های خاص که به صورت خودجوش فعالیت می‌کند. قصد داریم مردم در این حوزه فعالیت کنند؛ اما از آنچه که اتفاق می‌افتد راضی نیستیم و امیدواریم حمایت‌ها ادامه یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جمشید

      بله پزشک روستای دو کیلومتری شهر نه میلیون کارانه گرفته.

    • کلینیکال پاتولوژیست

      در پاسخ به آقای روستایی که فرمودن پزشک روستا 9 ملیون کارانه گرفته بگم من 3 سال قبل طرحم رو به عنوان پزشک عمومی با ماهی 420 هزارتومان در شهر محروم رشتخوار گذراندم درحالیکه باردار بودم 3-4 بار در ماه باید از مشهد به اونجا میرفتم وکشیک میدادم همسرم هم که پزشک بود در شهر دیگه ای باید میبود و ماهانه بیش از 800 هزارتومن کارانه نگرفت روزی که زایمان کردم همسرم در کنارم نبود در جاده بود . بعد از آن یکسال بدون هیچ درامدی بچه داری کردم و 1 سال در منزل باز هم بدون درامد درس خواندم تا رشته نسبتا ممتاز پاتولوژی رو در تخصص قبول شدم الان ماهی 800 تومان حقوق میگیرم و گاهی حتی برای خرید لباس مناسب و در شان خانواده برای فرزندم دچار مشکل میشم . این در حالیه که فارغ التحصیلان رشته من به عنوان پاتولوژیست طرحی فقط حقوق طرح که دو ملیون و پانصد هست دریافت میکنن و بیشتر از پانصد تومان کارانه که به این اضافه میشه هیچ درامد دیگه ای ندارن . ادامه تحصیل در رشته پزشکی جز با عشق ممکن نیست

      پاسخ ها

      • نظر کارمند بهداشت ودر مان

        من نظر جمشید رو کاملا تایید می کنم چون بطور کامل اشراف دارم به این مورد یا شبیه ان100درصد.
        اما نمیگم شما دروغ میگویید هرچند شاید بعضی راستهای غیر ضروری رو هم نفرمایید
        مورد دیگر این که شاید شما هم بعنوان پاتو لوژیست که کار تشخیصی دارین هم مثل بقیه کادر درمان از جمله پرستاران محق باشید

    • asad

      من کارمند بهداشت ودرمان هستم فکر تمام کارمندان بهداشت ودرمان از این حرفهامتعجب شده وکلی خندیده اند البنه درد خنده واقعا متاسفم چون واقعیت را نمی گویند که درآمد اصلی پزشکان از کارانه است که دربیمارستان ما یک پزشک عمومی از حداقل هفت ملیون ماهانه علاوه بر حقوقشان میگیرند وپزشک روستا از5 ملیون به ده تا15 ملیون رسید

    • بدون نام

      من صبح نظر گذاشتم برترینها منتشر نشد تو امار غیر قابل انتشار هم نیست!!!!!منتشر کنید لطفا

    • جمشید

      ماهم دوست داریم کارانه نه میلیزنی بگیریم حقوق هم نگیریم

    • بدون نام

      اقای وزیر چرا از درامد چند ده میلیونی پزشکان متخصص حرف نمیزنه . چرا فقط قشر پزشک را جزئ قشر زحمتکش و پر استرس میشناسند ایا مهندسان که دردنیاپیشرفت و تکنولوژی حتی در حیطه بهداشت در دست انان است در این کشور اما یک حقوق زیر خط فقر کارمندی میگیرند یا دیگر تحصل کرده ها زحمت نمیکشند

    • ع م

      هرپزشک متخصص در بیمارستان کمتر از ماهی ۲۰۰میلیون کارانه نمیگیره قبلا که طرح قاصدک بود جراح بود که یک میلیارد هم گرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج