جاباما
۱۵۴۳۶۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دلیل عمده ترافیک تهران

معاون شهردار تهران با اشاره به این که اصلاح سبک رانندگی و ملزم نمودن رانندگان به رعایت قانون و درونی کردن فرهنگ صحیح ترافیک تصریح کرد: بالا بردن سعه صدر، حس مسئولیت­پذیری و تقویت وجدان فردی از جمله راهکارهای عملی برای تغییر سبک رانندگی محسوب می­شوند.

خبرگزاری مهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: احترام رانندگان و عابران پیاده به خطوط عابر پیاده و خط‏کشی خیابان­ها، باعث نظم بخشی به تردد خودروها و کاهش سوانح ترافیکی می ­شود.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: عدم رعایت رانندگی بین خطوط و فاصله قانونی بین دو خودرو، سرعت غیر مجاز و سبقت­ خطرناک خودروها، عدم استفاده از چراغ راهنما، تغییر مسیر ناگهانی، رعایت نکردن حق تقدم، عدم احترام به خطوط عابر پیاده و به طور کلی قانون­گریزی در عبور و مرور، از جمله رفتارهای نادرست رانندگي است که متأسفانه از نظر برخي رانندگان ارزش تلقي می­شود تا آن­جا که اگر راننده­اي به درستی رانندگی کند و به قوانين و مقررات احترام بگذارد، از دید این گونه افراد راننده­ای ناشی تلقی می­گردد.

وی با اشاره به این که رانندگی حق همه کسانی است که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند و می‌خواهند سالم به مقصد برسند، اظهار کرد: در صورتی که رانندگان در مسیر خود حرکت کنند و به مسیر سایر خودروها احترام بگذارند، دیگر نیازی به انجام مانورهای خطرناک و دردسرآفرین نیست، چرا که هم خودشان و هم سایر رانندگان سریع‌تر و به سلامت به مقصد می­رسند.

تشکری هاشمی با بیان این که به منظور نظم بخشیدن به رفت ‌و آمد خودروها و پیشگیری از برخورد آن‌ها با یکدیگر، بزرگراه­ها و خیابان‌ها را با اختصاص هزینه­های قابل توجه خط‌کشی کرده‌اند تا وسایل نقلیه از میان خطوط عبور کنند و مزاحم رفت‌ و آمد بقیه خودروها نشوند، اظهار کرد: وسایل نقلیه باید بین خطوط حرکت کنند و از خط خود خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت، با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ راهنما و دادن علامت، رانندگان دیگر وسایل نقلیه را از قصد خود آگاه کنند و سپس با رعایت حق تقدم وسایل نقلیه‌ای که در خطوط کناری در حرکت هستند، وارد خط‌ عبوری دیگری شوند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که اصلاح سبک رانندگی و ملزم نمودن رانندگان به رعایت قانون و درونی کردن فرهنگ صحیح ترافیک با استفاده از روش‏های نظری و عملی و درونی نمودن این موضوع که رعایت قانون چه در حضور مجری قانون و چه در صورت عدم حضور وی یک اصل اخلاقی و الزام­آور است، تصریح کرد: بالا بردن سعه صدر، حس مسئولیت­پذیری و تقویت وجدان فردی از جمله راهکارهای عملی برای تغییر سبک رانندگی محسوب می­شوند.

تشکری هاشمی با بیان این که آموزش به شهروندان به منظور نهادینه کردن اصل احترام به خطوط ترافیکی از جایگاه خاصی برخوردار است و رانندگان وسایل نقلیه عمومی به عنوان خانه­های فرهنگ سیار می­توانند به الگوی احترام به قانون برای سایر رانندگان تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، ۸۰ هزار راننده تاکسی در تهران که روزانه بالغ بر چهار و نیم میلیون مسافر را جابه­جا می­کنند، می‏ توانند تأثیر به سزایی در اشاعه فرهنگ ترافیک داشته باشند و به سفیران ارتقای فرهنگ ترافیک مبدل شوند.

وی با اعلام این که راز موفقیت و اثربخشی تکنولوژی­های روز، فرهنگ استفاده صحیح از این فن­آوری­ها به موازات رعایت قانون است، اضافه کرد: شهروندان عامل کلیدی پیاده­سازی فرهنگ هستند و می­توانند نقش به سزایی در موفقیت طرح­های شهری داشته باشند و از این رو اطلاع‏سانی جامع، سریع و دقیق به آن­ها از طریق رسانه­ها، می­تواند از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری ­کند.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که در صورتی که تمامی رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی با احساس مسئولیت، خود را ملزم به رعایت قانون نموده و احترام به خطوط را سرلوحه فعالیت­های خود قرار دهند، قطعاً در ارتقای سطح فرهنگ و الگو‏برداری سایر رانندگان از این قشر، تأثیر به سزایی بر جای خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در موضوع آموزش­ موضوعات ترافیکی، رانندگان ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان تاکسیرانی مورد توجه ویژه قرار گرفته ­اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج