۱۵۴۷۱۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دستگیری دو تن به اتهام بمب‌گذاری در آمریکا

پلیس اف بی آی آمریکا اعلام کرد دو نفر را که با خرید مواد منفجره قصد داشتند همزمان با اعلام تصمیم هیأت منصفه در خصوص متهم قتل یک نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست در شهر فرگوسن و تجمع اعتراضی برگزار شده به مناسبت آن، بمبی را منفجر کنند، دستگیر کرده است.

ایسنا: پلیس اف بی آی آمریکا اعلام کرد دو نفر را که با خرید مواد منفجره قصد داشتند همزمان با اعلام تصمیم هیأت منصفه در خصوص متهم قتل یک نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست در شهر فرگوسن و تجمع اعتراضی برگزار شده به مناسبت آن، بمبی را منفجر کنند، دستگیر کرده است.

بنا به اعلام یک مقام پلیس آمریکا این دو نفر روز جمعه دستگیر شده و بر اساس قوانین فدرال مربوط به سلاح های گرم متهم شده‌اند.

روز جمعه برخی از رسانه‌های آمریکا خبر دستگیری این دو نفر را در حالی منتشر کردند که انتظار می‌رفت قضات هیأت منصفه شهر فرگوسن در ارتباط با درن ویلسون، افسر پلیس سفیدپوستی که بی جهت مایکل براون ۱۸ ساله سیاهپوست را در منطقه فقیر نشین سنت لوئیس شهر فرگوسن کشت، تصمیمشان را اعلام کنند.

قتل این نوجوان سیاهپوست ۱۸ ساله که در تاریخ ۹ اوت صورت گرفت، باعث بروز تنش های نژادی در آمریکا شده است.

تظاهرکنندگان آمریکایی خواهان دستگیری درن ویلسون شده‌اند اما این متهم به قتل به مرخصی اداری فرستاده شده و مشخص نیست که آیا مقامات قضایی با تقاضای کیفرخواست او را مجازات خواهند کرد یا خیر.

شهر فرگوسن خود را برای موج جدیدی از اعتراضات به‌ویژه در صورتی که دادگاه علیه ویلسون کیفرخواست صادر نکند، آماده می‌کند. اعلام تصمیم دادگاه بر اساس گمانه‌زنی‌ها به زودی انجام می‌شود.

یک منبع خبری در پلیس آمریکا گفت: دو نفر که از اعضای مشهور یک گروه شبه‌نظامی به نام «حزب پلنگ سیاه جدید» بوده‌اند در منطقه سنت‌لوئیس و در یک عملیات محرمانه پلیس اف بی آی دستگیر شدند.

شبکه سی بی اس آمریکا گزارش داد: این افراد متهم هستند به این‌که به منظور ساخت بمب مواد منفجره خریده و قصد داشتند تا بمب را در جریانات اعتراضات در فرگوسن منفجر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج