۱۵۴۷۷۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

زشت و زیبا...

صفر- صفر مطلقاً ممنوع

خبر ورزشی: ۴ نتیجه صفر - صفر متوالی باعث شده خیلی‌ها از دربی قطع امید کنند اما این بازی هنوز هم مشتاقان خاص خود را دارد و هنوز هم گل سرسبد بازی‌‌‌های باشگاهی فوتبال ایران است.

استقلال و پرسپولیس امروز برای هفتاد و نهمین بار به مصاف هم می‌روند و بعد از ۴ مساوی بدون گل، تنها توقعی که از سرخابی‌ها داریم، این است که برای صفر - صفر بازی نکنند و چه مساوی می‌کنند، چه می‌برند و چه می‌بازند، ‌گل بزنند. ظرفیت مساوی‌های بدون‌گل دربی تکمیل است.

حساس‌ترين ديدار نيم‌فصل نخست ليگ‌ برتر امروز در شرايطي ميان دو تيم پرطرفدار فوتبال پايتخت برگزار مي‌شود كه نه تنها ميليون‌ها طرفدار داخلي بلكه همه ايراني‌هاي مقيم خارج از كشور را پاي گيرنده‌هاي تلويزيوني ميخكوب مي‌كند، به اين اميد كه فوتبالي ناب و فراتر از ليگ‌ برتر را از استقلال و پرسپوليس تماشا كنند، جدالي كه براي طرفداران دو تيم ارزشي همچون قهرماني دارد و تحت هر شرايطي مي‌خواهند برنده باشند و همين امر بر حساسيت‌هاي بازي اضافه مي‌كند.

سرخابي‌هاي پايتخت هر دو شرايطي بحراني را تجربه مي‌كنند و كسب ۳ امتياز دربي براي آنها از نان شب واجب‌تر است چون با اين برد كاملاً از بحران خارج شده و به آرامش مي‌رسند، به خصوص استقلالي‌ها كه با وجود در اختيار داشتن مهره‌هاي سرشناس و بهتر از رقيب ديرينه هنوز انتظارات را برآورده نكرده‌اند. استقلال از ۷ بازي گذشته خود در ليگ‌ برتر تنها ۶ امتياز به‌دست‌آورده و به همين خاطر از صدر جدول فاصله گرفته در شرايطي كه همگان انتظار داشتند با اين پتانسيل آبي‌پوشان مقتدرانه بر صدر جدول تكيه بزنند اما مصدوميت و غيبت مهره‌هاي كليدي دست كادرفني تيم را بست تا حالا اين تيم براي افزايش اميدها براي قهرماني نياز مبرم به بردن پرسپوليس داشته باشد. سرخپوشان نيز وضعيتي بدتر و اسفناك‌تر از استقلال دارند به خصوص بعد از تمام اتفاقاتي كه در اين چند ماه بر اردوي اين تيم حاكم و باعث تغييرات اجباري روي نيمكت شد تا درخشان به جاي دايي سكاندار شود، تغييري كه تا به اين لحظه جواب نداده و مسئولان باشگاه مدام وعده آينده را مي‌دهند.

زشت و زیبا...

پرسپوليس از نظر فني كم مشكل و كمبود ندارد تا جايي كه سرمربي جديد تيم هم مدام براي توجيه ناكامي‌هايش به اين واقعيت اشاره داشت اما قصه دربي با تمام بازي‌هاي ديگر فرق دارد و اين مي‌تواند طرفداران پرسپوليس را اميدوار كند كه تيم فعلي‌شان با تمام كمبودهاي موجود با دو برابر توان مقابل رقيب ديرينه به ميدان رفته و حداقل از پيش بازنده نباشد. در اين چند سال همواره دربي تهران با تساوي‌هاي سرد و كسل‌كننده توأم بوده و حاشيه بيشتر از متن مورد توجه دو تيم قرار داشت تا ديدن يك بازي جذاب و تماشاگرپسند به آرزويي بزرگ براي طرفداران دو تيم تبديل شود كه بايد ديد امروز اين طلسم شكسته خواهد شد يا...

استقلال (۱-۳-۲-۴)

اميد ابراهيمي را بايد چهره اصلي استقلال در دربي ناميد. بازيكني جنگنده، توانمند و خلاق در ميانه ميدان كه بسياري او را بهترين بازيكن ايران در پست هافبك دفاعي مي‌نامند. مسلماً اگر اميد روي فرم باشد روند حركتي استقلال هم بهتر خواهد شد به خصوص كه بازيساز آبي‌پوشان جاسم كرار هم محروم است و ابراهيمي بايد در كنار وظايف دفاعي در تدابير هجومي هم حضوري فعال داشته باشد.

پرسپوليس (۱-۳-۲-۴)

در جمع پرسپوليسي‌ها بايد از محمد نوري به عنوان كليدي‌ترين بازيكن نام ببريم. كاپيتان سرخپوشان در حال حاضر يكي از آماده‌ترين بازيكنان محسوب مي‌شود و با گل‌هاي او در اين چند هفته بود كه پرسپوليسي‌ها نفسي به راحتي كشيدند و به اوضاع نامساعد خود سر و سامان دادند. نوري اگر بتواند در فاز تهاجمي مهاجمان تيمش را خوب تغذيه كند پرسپوليس مشكلات زيادي براي استقلال رقم خواهد زد.

زشت و زیبا...

اگر دوباره مساوي شود...

اگر پرسپوليس ببرد... اگر استقلال ببرد...

۴ دربي آخر مساوي شده و حالا آنهايي كه كمي بد‌بين هستند، مي‌گويند اين دربي هم مساوي مي‌شود و خوشبين‌تر‌ها معتقدند اين بار دربي تحت هر شرايطي گل دارد و برنده هم دارد. در زير هر سه حالت دربي را بررسي كرده‌ايم.

۱- اگر مساوي شود...

دوباره مردم فوتبالزده مي‌شوند و تا چند ماه به استاديوم نمي‌روند و بازي‌ها را حتي از تلويزيون نگاه نمي‌كنند البته چند بازيكن پررو در نقش وكيل مدافع بقيه از زير توپ زدن دو تيم دفاع مي‌كنند و مربيان هم با كلي دليل فني! از عملكرد‌شان دفاع خواهند كرد. صد‌البته در آن صورت سرمربيان دو تيم هم با سينه‌اي ستبر مي‌گويند ركوردمان حفظ شد! و به اين مسئله شديداً مي‌بالند.

۲ - اگر استقلال ببرد...

طبعاً خيلي‌ها مي‌گويند پرسپوليس مهره نداشت. درخشان هم كه تا دل‌تان بخواهد، دليل دارد و مي‌گويد من تيم را نبستم و كلي محروم و مصدوم داشتيم. استقلال به مدعيان نزديك مي‌شود و البته شرايط روحي تيم هم بهتر خواهد شد و چند نفر مي‌توانند با خيال راحت به دفتر افشار‌زاده بروند و بگويند طلب ما را زودتر بده! در پرسپوليس بعد از باخت احتمالي، شايد درخشان برود و مدير‌عامل جديد با يك مربي ديگر بيايد.

۳ - اگر پرسپوليس ببرد...

در استقلال كه بعيد است كسي توان بركناري كادرفني را داشته باشد ولي در آن سو موقعيت درخشان مستحكم مي‌شود و به احتمال فراوان تا پايان فصل ماندني مي‌شود و به آسيا هم مي‌رود. فراموش نكنيم كه پرسپوليس با همين بضاعت برخلاف استقلال در آسيا حضور دارد.

پلتيك يا حقيقت؟!

صادقيان، علامت سؤال بزرگ دربي

پرسپوليسي‌ها با آه و اندوه و حسرت از آسيب‌ديدگي ناگهاني پيام صادقيان مي‌گويند و ادعا مي‌كنند پيام به دليل كشيدگي كشاله به دربي نمي‌رسد و اگر هم به ضرب و زور آمپول او را برسانند، نمي‌تواند همان ستاره‌اي كه توقع دارند، باشد اما استقلالي‌ها اصلاً اين خبر را باور نمي‌كنند و مي‌گويند حريف مي‌خواهد با موضوع آسيب‌ديدگي پيام صادقيان، پلتيك بزند. تا اين لحظه بازي كردن يا بازي نكردن پيام صادقيان علامت سؤال بزرگ دربي ۷۹ است.

جابه‌جايي آبي

حنيف مهاجم مي‌شود

در ذهن امير قلعه‌نويي جدا از تركيب ۱۱ نفره‌اي كه براي چيدمان استقلال در دربي سرخابي انتخاب كرده، يك حربه ديگر هم وجود دارد، حربه استفاده از حنيف عمران‌زاده در خط حمله... احتمال دارد سرمربي استقلال حنيف را از ابتدا و يا حتي با آغاز نيمه دوم به خط حمله منتقل كند كه در اين صورت پژمان نوري از تركيب خارج مي‌شود، مكويان زوج صادقي در خط دفاعي مي‌شود و استقلال به جاي ۱-۳-۲-۴ با روش ۲-۴-۴ مقابل پرسپوليس بازي مي‌كند.

جابه‌جايي سرخ

هادي نوروزي در خط حمله

اگر آسيب‌ديدگي پيام صادقيان جدي نباشد و او به قول پرسپوليسي‌ها به زور آمپول به دربي سرخابي برسد، يك تغيير تاكتيكي در خط سوم پرسپوليس رخ مي‌دهد. پيام صادقيان كنار محمد نوري و اميد عاليشاه قرار مي‌گيرد و هادي نوروزي به خط حمله منتقل مي‌شود. البته در تركيب پرسپوليس احتمال يك جابه‌جايي ديگر هم وجود دارد. جابه‌جايي در جناح راست، جايي كه شايد درخشان دوباره هوس كند به جاي محمدرضا خانزاده، مهدي جعفرپور را به ميدان بفرستد.

!جاي كي خالي؟

كرار، غايب بزرگ دربي ۷۹

روزي كه جاسم كرار به استقلال برگشت، كمتر كسي فكر مي‌كرد اين چهره جنجالي فوتبال عراق مهره‌ محوري مجموعه آبي شود اما كرار فراتر از انتظار ظاهر شد و به حدي درخشيد كه حالا استقلال جاي خالي‌اش را در دربي سرخابي احساس مي‌كند. بي‌شك اصلي‌ترين غايب دربي سرخابي جاسم كرار است كه به دليل محروميت نمي‌تواند استقلال را در تقابل با پرسپوليس همراهي كند، محروميتي كه به دليل نحوه كارت گرفتن كرار مقابل تراكتور، با شايعه و حرف و حديث همراه بود.

زشت و زیبا...

نباختن مهم‌تر از بردن

۱-۳-۲-۴ لعنتي

استفاده از دو هافبك دفاعي يك پيام روشن دارد؛ من دوست ندارم ببازم و حتي به قيمت اين كه هيچ شانسي براي گرفتن ۳ امتياز نداشته باشم، مي‌خواهم دو دستي به تك‌امتياز بچسبم!... متأسفانه استقلال و پرسپوليس هر دو با انتخاب اين چيدمان لعنتي ۱-۳-۲-۴ نشان دادند بيشتر دنبال نباختن هستند تا بردن... در اين ميان شايد بتوان به پرسپوليس كم‌مهره‌تر بابت اين كه دنبال نباختن است، حق داد اما استقلال چرا با اين تيم كهكشاني بايد به نباختن قانع باشد؟ يعني حفظ ركورد تا اين حد اهميت دارد؟!

راه برُد سرخ

سرعت در عمق

استقلال تيم پرستاره‌ اما در عين حال كُندي است. تيمي كه به خاطر ميانگين سني بالا و تحرك اندك مهره‌هاي محوري‌اش فاقد سرعت تيمي است و در واكنش‌هاي سريع مشكل دارد. مقابل چنين تيمي بايد سريع بود و با ارسال ناگهاني توپ به عمق و استفاده از سرعت مهره‌هاي پا به توپ و بدون توپ به گل رسيد. پرسپوليس با توان پاسوري محمد نوري و مهره‌هايي كه مي‌توانند از جناحين به عمق بزنند، اين ابزار را دارد كه سريع بازي كند، به شرطي كه نترسد.

راه بُرد آبي

حمله، حمله، حمله

تيمي كه مقابل «پرسپوليس درخشان» دفاع كند، كارش زار است... اين حقيقت طي چند بازي اخير به وضوح ديده شده است. هر تيمي در تقابل با پرسپوليس، در نيمه زمين خودي ماند و كم تعداد حمله كرد، قافيه را به پرسپوليس باخت و اين اجازه را به سرخپوشان داد كه آرام آرام جلو بروند و ضربه نهايي را به پيكر حريف وارد كنند اما هر تيمي كه مقابل پرسپوليس تهاجمي ظاهر شد و پرتعداد حمله كرد، به هدف خود رسيد. استقلال هم اگر امروز مي‌خواهد برنده باشد،‌ بايد پرتعداد و بدون ترس حمله كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج