۱۵۴۸۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گول این حرف های غیر دیجیتالی را نخورید!

باورهای غلط عامه در بازار دیجیتال

این نوشته به شما خواهد آموخت چگونه باورهای غلط تان را فراموش کنید. بازارهای موبایل، لپ تاپ، دوربین دیجیتال، تبلت و پخش کننده های موسیقی بازارهایی هستند که با چنین سوءتفاهماتی دست و پنجه نرم می کنند.

برترین ها به نقل از هفت صبح : بازار دیجیتال ایران هنوز هم گرفتار باورهای سنتی و غلطی است که از ناکجاآباد سربرآورده اند. احتمالا شما هم افرادی را دیده اید که فکر می کنند تنها گوشی های ساخت نوکیا آنتن دهی قوی دارند. یا دسته دیگری که موقع خرید دوربین بیش از همه روی عدد مگاپیکسل آن تمرکز می کنند.

باورهای غلط عامه در بازار دیجیتال

درصورتی که شما جزو این دسته افراد هستید این نوشته به شما خواهد آموخت چگونه باورهای غلط تان را فراموش کنید. بازارهای موبایل، لپ تاپ، دوربین دیجیتال، تبلت و پخش کننده های موسیقی بازارهایی هستند که با چنین سوءتفاهماتی دست و پنجه نرم می کنند.


فقط آنتن دهی نوکیا خوب است

موبایل

سال ها پیش وقتی موبایل جادوی تازه ای بود، گوشی های ساخت نوکیا توانستند خیلی سریع به شهرت و محبوبیت برسند. آنها کوچک ترین و سریع ترین گوشی ها را تولید می کردند و طبیعی بود که اقبال عمومی را همراه خود داشته باشند. با گذشت چند سال دست ها زیاد شد و حالا واقعا به نظر می رسد نوکیا دارد از رقبایش عقب می افتد. در سیل خروشان گوشی های جدید و هیجان انگیز هنوز هم افرادی هستند که می گویند «نوکیا» می خرند چون آنتن دهی بهتری دارد.

باورهای غلط عامه در بازار دیجیتال

اگرچه ما این باور را به چالش نخواهیم کشید اما بر این عقیده هستیم که سایر برندها نیز مشکل آنتن دهی ندارند. عوض درگیرشدن با باورهای سنتی غلط به خودتان لطف کنید و اجازه ندهید از قطار تندرو تکنولوژی عقب بمانید. با وجود سیستم عامل های شگفت انگیزی چون IOS و آندروید خرید گوشی های مبتنی بر سیمبین یک هاراگیری به تمام معناست. به خصوص اگر سن شما کمتر از ۵۰ سال است و از دندان های مصنوعی استفاده نمی کنید. به نظر می رسد خود نوکیا هم نقطه ضعف سیستم عاملش را فهمیده و مشغول کار روی سیستم عامل جدیدی است.


Ipod بهترین است

پخش کننده های موسیقی

من از یک Iphone 4 استفاده می کنم و همچنین یک Ipad 2. دلیل کارم بسیار ساده است؛ هردوی این وسیله ها در نوع خود بهترین هستند. باوجود تمام تلاش هایی که سامسونگ در صنعت شریف «کپی کاری» انجام می دهد هنوز هم نه Galaxy S2 و نه Galaxy Tab نتوانسته اند به گرد پای آی پد برسند. آندروید از نظر تجاری یا توسعه نرم افزاری آزادی عمل بیشتری برای برنامه نویسان فراهم می کند اما به عنوان یک کاربر آن هم در ایران، IOS همچنان شسته رفته تر است.

باورهای غلط عامه در بازار دیجیتال

با همه این حرف ها حاضر نیستم برای خرید آی پاد اقدام کنم. موجود مزاحمی مثل ITunes مهمترین دلیل نفرت از آی پاد است. نرم افزار مدیریت آهنگ ها در پخش کننده موسیقی اپل بیشتر به درد مردمی می خورد که به کپی رایت و قواعد مربوط به آن اعتقاد دارند و شاید در سال نهایتا ۱۲-۱۰ بار اقدام به خرید آلبوم های موسیقی کنند اما من و شما چی؟ همه آنهایی که می گویند با ITunes مشکلی ندارند یا تا به حال با آن کار نکرده اند یا یک طرفدار چشم و گوش بسته اپل هستند.


می خواهم لپ تاپ بخرم؛ فقط Mac Book می گیرم

در اینکه Mac Bookها کیفیت ساخت خوبی دارند، شکی نیست اما اگر همچنان فکر می کنید تنها اپل لپ تاپ تولید می کند کاملا در اشتباه هستید. باوجود قیمت بسیار بالای این محصو ردر بازار دیجیتال ایران تازگی ها مد شده همه حرف از مک بوک بزنند. شاید شما حساب های بانکی پروپیمانی داشته باشید و به پشتوانه آن خرید می کنید اما بهتر است قبل از هر کاری چیزهایی ابتدایی درمورد سیستم عامل ها بدانید. مک بوک از سیستم عامل مخصوص اپل به اسم مکینتاش استفاده می کند.

باورهای غلط عامه در بازار دیجیتال

چیزی شبیه ویندوز که نرم افزارها و برنامه های مخصوص خود را دارد. اسباب کشی و کوچ کردن از ویندوز به مکینتاش نیازمند داشتن اطلاعات حداقلی درمورد کاربری و شناسایی برنامه های جایگزین است. به عنوان مثال باید یک واژه پرداز جدید به جای مایکروسافت آفیس پیدا کنید و یک مرورگر اینترنت به جای IE! درصورتی که این کارها را انجام ندهید دست آخر باید نسخه ویندوز روی مک بوکتان نصب کنید و کارهایتان را با آن انجام دهید. این کار مثل این است که لباس استقلال بپوشید و در بازی پرسپولیس و شاهین بوشهر برای تیم قرمز سوت و کف بزنید.


گوشی سامسونگ نمی خرم چون لباسشویی تولید می کند

موبایل

این یکی از مزخرف ترین حرف هایی است که در تمام زندگی تان می توانید بشنوید. سامسونگ ماشین لباسشویی های خوبی تولدی می کند اما این دلیل نمی شود که بقیه محصولاتش بی کیفیت باشند. محض اطلاعتان بهتر است بانید شرکت کره ای، مزد تلاش هایش را گرفته و موفق شده سهم بزرگی از بازار را مال خود کند. بیشتر گوشی های هوشمند دنیا توسط آنها تولید می شود. سامسونگ گالکسی S و برادر جدیدش S2 هردو یکی از بهترین گوشی های حال حاضر بازار به حساب می آیند. تا چند وقت پیش خرید گوشی های سامسونگ از نظر اقتصادی چندان مقرون به صرفه نبود چون صاحب اول و آخرش خودتان بودید. چون بقیه حاضر نبودند مدل های کارکرده آن را از دست شما بخرند. اما به نظر می رسد این وضع تغییر پیدا کرده است.

باورهای غلط عامه در بازار دیجیتال



دوربینی می خرم که عدد مگاپیکسل بیشتری ارد

دوربین عکاسی

اولین سوالی که خریداران درباره یک دوربین دیجیتال می پرسند این است: چند مگاپیکسلی است؟ تجربه نشان داده دقت بالاتر از شش مگاپیکسل چندان روی کیفیت عکس های دوربین های کامپکت موثر نیست. بلکه گاهی اوقات نیتجه هعکس هم می دهد. یعنی فرضا یک دوربین با دقت ۱۴ مگاپیکسل، عکس های «بی کیفیت تری» نسبت به مدل قبلی خود که دارای دقت ۲۱ مگاپیکسل است ارائه می دهد!

دقت داشته باشید که در چنین مواقعی ممکن است عکس دوربین ۱۴ مگاپیکسلی «اندازه» بزرگ تری داشته باشد، اما در شرایط یکسان، «کیفیت» کمتری خواهد داشت، زیرا درصورتی که حسگر دو دوربین یکسان باشد، دوربینی که دقت بالاتری دارد، نویز بیشتری ایجاد می کند. اگر می خواهید دوربین دیجیتال بخرید عوض این حرف های بی اساس به نکاتی چون محدوده زوم، وزن دوربین، کیفیت LCD، لرزش گیر دست، ضبط ویدئویی، عمر باتری، قابلیت های منوی تنظیمات و ISO توجه کنید.



تبلت ها وسایل به دردبخوری هستند

تبلت

با عرضه آی پد تمام دنیا روی ویبره قرار گرفت. حالا ما هر جا که قدم می گذاریم مردم مشغول صحبت درباره جادوی هزار هستند و می خواهند بدانند کار تبلت ها به کجا کشیده است. در کنار مردم عادی تولیدکننده ها نیز رقابتی تنگاتنگ را آغاز کرده اند و هر روز یک نمونه تازه به بازار می آید. پشت ویترین مغازه ها مردم زیادی را می توان دید که با اشتیاق به یک تبلت خیره شده اند و برای خرید آن نقشه می کشند اما هیچ کس نیست که ترمز این هیجان عمومی را بکشد. چه تعداد از این افراد واقعا می دانند تبلت دقیقا چیست و به چه کار می آید؟

باورهای غلط عامه در بازار دیجیتال

من مردم زیادی را سراغ دارم که از تبلت شان به عنوان یک دفترچه یادداشت، وسیله بازی یا آلبوم عکس استفاده می کنند. اینترنت برای تبلت همان نقش آب برای ماهی را دارد. بدون دسترسی به اینترنت تبلت یک وسیله زاید و مزخرف است. آنها ساخته شده اند تا بتوانیم در کوچه، خیابان، مرکز خرید، رستوران، دانشگاه و جاهای مثل این سریع به اینترنت متصل شویم. دسترسی به اینترنت در چنین مکان هایی هنوز مقدور نیست؟ بسیار خب! پس با پولتان یک لیوان آب هویج بخرید چون برایتان مفیدتر خواهد بود.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

باورهای غلط عامه در بازار دیجیتال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج