جاباما
۱۵۴۸۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طرح جدید حذف قبض برق از سبد خانوار

یک مقام مسئول در توانیر با اشاره به فراخوان عرضه نیروگاه های برق خورشیدی خانگی به مشترکان، اعلام کرد: تنها ۵۰ درصد هزینه ساخت و نصب نیروگاه های برق خورشیدی منازل از مشترکان دریافت می شود و مابقی توسط وزارت نیرو تامین خواهد شد.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در توانیر با اشاره به فراخوان عرضه نیروگاه های برق خورشیدی خانگی به مشترکان، اعلام کرد: تنها ۵۰ درصد هزینه ساخت و نصب نیروگاه های برق خورشیدی منازل از مشترکان دریافت می شود و مابقی توسط وزارت نیرو تامین خواهد شد.

با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت برق، بار مالی قبوض خانگی هم با افزایش حدود ۲۰ درصدی همراه شده است.

با این وجود افزایش قیمت برق تاکنون نه تنها رضایت مشترکان و مصرف کنندگان بلکه رضایت تولید و عرضه کنندگان دولتی برق را هم جلب نکرده است به طوری‌که ثبت رکوردهای پی در پی مصرف برق در روزهای گرم تابستانی زنگ خطر خاموشی ها به صدا درآورد.

بر این اساس مسئولان وزارت نیرو به منظور کاهش پیک مصرف برق در روزهای گرم تابستانی فراخوانی برای عرضه و فروش نیروگاه های برق خورشیدی در منازل، مجتمع های مسکونی، تجاری و حتی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی را ارائه کرده اند.

با این اجرای این طرح علاوه بر کاهش پیک مصرف برق در روزهای گرم سال، قبض برق از سبد هزینه های خانوارهای دارنده نیروگاه برق خورشیدی هم حذف خواهد شد.

مسعود خانی درباره فراخوان جدید وزارت نیرو برای عرضه و توزیع نیروگاه‌های برق خورشیدی در منازل، گفت: در اين طرح براي ۱۰ هزار مشترك خانگي، سامانه خورشيدي نصب خواهد شد و پيمانكاران موظف به ارائه خدمات گارانتي ( ضمانت) به مشتركان و متقاضيان هستند.

مجري طرح هاي عوارض برق توانير با اعلام اینکه مشتركان خانگي متقاضي براي نصب سامانه هاي خورشيدي با مراجعه به شركت هاي توزيع برق مناطق خود، ثبت نام كنند، تصریح کرد: این طرح برقی در راستاي اجراي بند "ز" تبصره "۹" قانون بودجه سال ۹۳، و اجراي دستورات وزير نيرو ثبت نام از مشتركان برق خانگي براي نصب سامانه هاي خورشيدي با يارانه ۵۰ درصدي آغاز شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه براين اساس متقاضيان مي توانند با حضور در شركت هاي توزيع نيروي برق منطقه خود، اقدام به ثبت نام و اخذ اطلاعات تمكيلي در خصوص نصب سامانه هاي خورشيدي کنند، اظهار داشت: نصب سامانه هاي توليد برق از انرژي خورشيدي براي مشتركين خانگي با ارائه ۵۰ درصد هزينه هاي نصب به صورت بلاعوض توسط توانير از محل منابع عوارض برق، در سراسر كشور انجام مي گيرد.

وی با بیان اینکه دراين طرح پيمانكاران براي نصب سامانه هاي خورشيدي براي مشتركان ثبت نام شده، از سوي شركت برق معرفي و نيمي ازهزينه سامانه نصب شده توسط صنعت برق پرداخت خواهد شد، بیان کرد: پيمانكاران پس از بررسي مدارك، ارائه ضمانت جهت تجهيزات نصب شده، كسب استانداردهاي لازم و ....توسط شركت هاي برق انتخاب و به متقاضيان معرفي خواهند شد.

خاني با بیان اینکه براساس دستورالعمل هاي ابلاغي، پيمانكاران بايد يك دوره مشخص را به عنوان ضمانت محصول، به متقاضايان ارائه خدمت كنند، تاکید کرد: براساس قانون بودجه سال جاري، وزارت نيرو موظف است علاوه بر دريافت بهاي برق به ازاي هر كيلووات ساعت برق فروخته شده، مبلغ ۳۰ ريال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشتركان دريافت كند.

این مقام مسئول با تاكيد بر اينكه براساس اين برنامه ريزي، سهم هر كدام از شركت‌ها و استان ها بر اساس پتانسيل استفاده از انرژي خورشيدي و شرايط استاني تعيين شده است، یادآور شد: براساس اين برنامه ريزي، نيروگاه‌هاي خورشيدي تا ظرفيت يك كيلووات براي مشتركان خانگي نصب خواهد شد و ۵۰ درصد از هزينه آن نيز تا سقف ۴ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان از محل عوارض برق پرداخت مي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج