۱۵۴۹۷۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

شیوع گسترده پدیده «آزار اینترنتی معلمان»

بسیاری از معلمان انگلیسی از آزار و اذیت‌های آنلاین شاگردان و والدین آنها رنج می‌برند و با توجه به ضعف مدارس در پیگیری این مزاحمت‌ها، اکثر آنها گزارش نمی‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: بسیاری از معلمان انگلیسی از آزار و اذیت‌های آنلاین شاگردان و والدین آنها رنج می‌برند و با توجه به ضعف مدارس در پیگیری این مزاحمت‌ها، اکثر آنها گزارش نمی‌شوند.

در میان آزار و اذیت‌هایی که متوجه معلمان انگلیسی در فضاهای مجازی می‌شود، این موضوع در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک بیشتر به چشم می‌خورد. آمار نشان می دهد که از هر پنج معلم انگلیسی یک نفر مورد آزار و اذیت در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین قرار می‌گیرد. این دانش آموزان گاهی تنها هفت سال سن دارند.

در یک تحقیق انجام شده در این زمینه حدود ۷۵۰۰ معلم مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که اکثریت معلمانی که در معرض آزار و اذیت‌های اینترنتی بودند، این موارد را به مدیران و یا پلیس گزارش نمی‌کردند چرا که فکر می‌کنند مساله مهمی نیست.

از میان معلمانی که این مزاحمت‌ها را به مسئولان مدرسه گزارش کرده بودند ۴۰ درصد اعلام کردند که هیچ اقدامی برای برخورد با دانش آموزان خاطی صورت نگرفته و به اعتقاد ۵۵ درصد نیز هیچ برخوردی با والدین خاطی انجام نشده است.

همچنین از میان گزارشاتی که به پلیس شده بود نیز بیش از سه چهارم معلمان اعلام کردند پلیس نیز اقدامی برای برخورد با والدین و دانش آموزان نکرده است.

۲۶ درصد معلمان اعلام کردند که عکس و فیلم آن‌ها بدون رضایت قبلی در فضای اینترنت منتشر شده است یا برای آن‌ها پروفایل‌های جعلی ساخته شده است. اغلب این معلمان به دنبال این حملات سایبری در فضاهای مجازی دچار آسیب‌های روانی متعددی می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا تیتر را کامل بنویسید: (شیوع گسترده پدیده «آزار اینترنتی معلمان» در انگلستان)
      قبل از اینکه قبح عمل را در ایران از بین ببرید.

    • علیرضا

      به اون دوستی که کامنت داده قبحش در ایران فلان و بهمان، باید بگم که خیلی وقته رفته. من یکی از شاگردامو که خیلی من و بقیه رو اذیت می کرد و درسشم که ماشاا... صفر بود از کلاس بیرون کردم. روز بعد یکی از شاگردام بهم گفت: اون که بیرون کردی یه عکس از شما تو اینترنت پیدا کرده و گذاشته تو لاین و زیرش هم تا تونسته فحش و بد دهنی کرده. اینم قبحش تو ایران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج