جاباما
۱۵۵۳۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عسگری: پنالتی پرسپولیس گرفته نشد

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال معتقد است داوری بازی روز گذشته تیم‌های استقلال و پرسپولیس یکی از کم‌اشتباه‌ترین قضاوت‌های دربی در چند سال اخیر بوده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری در مورد قضاوت دربی هفتادونهم گفت: درباره بازی حساس دربی پایتخت لازم است برای روشن شدن عملکرد داوران در این دیدار به اطلاع جامعه فوتبال برسانم که یکی از قضاوت‌های بسیار کم ایراد و اشکال در چند سال اخیر را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: متأسفانه مسائلی در فوتبال کشورمان باب شده که پیرو آن تصور کادرفنی، بازیکنان و تماشاگران این است که تیمی که گل نخست را به ثمر می‌رساند باید پیروز مسابقه شود و همینطور تیمی که گل دریافت می‌کند تمام تمرکز خود را از دست می‌دهد. در صورتی که بازی فوتبال ۹۰ دقیقه است و اتفاقات زیادی در جریان بازی به وجود می‌آید. البته قصد اظهارنظر در موضوع فنی را ندارم اما در حیطه خودم می‌گویم که بازی روز گذشته بدون وجود کوچکترین اشتباه داوری که در نتیجه بازی تأثیرگذار باشد، به پایان رسید.

عسگری افزود: پس از پایان بازی باز هم شاهد فرهنگ اشتباه حمله کادرفنی تیم‌ها به موضوع داوری بودیم. دیدار استقلال و پرسپولیس دارای صحنه‌های متفاوتی بود که جهانبازی و همکارانش به خوبی اتفاقات را کنترل کردند و قوانین بازی را طبق توصیه‌های فیفا به اجرا درآوردند که باعث سربلندی جامعه داوری است.

رئیس دپارتمان داوری درباره صحنه‌های حساس شهرآورد ۷۹ گفت: پس از بازبینی فیلم بازی استقلال و پرسپولیس به اطلاع کادرفنی دو تیم می‌رسانم که گل نخست پرسپولیس پس از همکاری بسیار خوب ظهیری، کمک داور دوم بازی در اعلام خطا بطور کاملاً صحیح توسط مهاجم پرسولیس به ثمر رسید.

وی ادامه داد: درباره تکل محسن بنگر دقیقه ۱۲ بازی در محوطه جریمه پرسپولیس دفع توپ این بازیکن کاملاً صحیح بود. هرچند که پس از آن هم برخورد فیزیکی معمول در بازی بین وی و بازیکن تیم استقلال پیش آمد اما هیچ خطایی بین دو بازیکن رخ نداد.

عسگری افزود: گل دوم تیم پرسپولیس هم کاملاً درست به ثمر رسید. در دیگر صحنه حساس داوری این بازی در دقیقه ۸۴ شاهد گلزنی تیم استقلال پس از ضربه سر حنیف عمران‌زاده بودیم که در همین لحظه دو بازیکن استتقلال در آفساید بودند. ابوالفضلی، کمک داور اول بازی در این صحنه با دقت و تمرکز بسیار خوب اعلام آفساید کرد.

وی ادامه داد: آخرین صحنه مورد بحث در این دیدار در دقیقه ۴+۹۰ در حمله تیم پرسپولیس اتفاق افتاد که مدافع تیم استقلال داخل محوطه جریمه مرتکب خطا روی طارمی بازیکن تیم پرسپولیس شد که داور دستور به ادامه بازی داد در صورتی که داور باید به سود تیم پرسپولیس اعلام پنالتی می‌کرد و به بازیکن استقلال هم کارت زرد نشان می‌داد.

رئیس دپارتمان داوری در پایان گفت: بطور قاطعانه اعلام می‌کنم که هیچ نامه‌ای از سوی باشگاه پرسپولیس مبنی بر اعتراض به انتخاب جهانبازی برای قضاوت در بازی دربی دریافت نشده است. همچنین از کادر فنی با سابقه استقلال توقع داریم که تحت تأثیر مطالب غیر واقعی قرار نگیرد و نسبت به عملکرد داوران معترض شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج