جاباما
۱۵۵۳۰۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پرمصرف‌ ترین مواد دخانی در بین دانشجویان

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان تصریح کرد: ۳۹ درصد دانشجویان مصرف مواد مخدر را پیش از ورود به دانشگاه تجربه کرده‌اند.قلیان،‌ کدئین و مشروبات الکلی پرمصرف‌ترین مواد دخانی در بین دانشجویان است؛ تریاک، ‌هروئین و کراک درصد پایین‌تری نسبت به سایر مواد دارند.

خبرگزاری ایسنا: دکتر حاجبی صبح امروز در کارگاه کشوری ارتقای کیفیت زندگی دانشجو محور که در هتل پردیسان برگزار می‌شد، در ادامه اظهار کرد: هدف غایی این کارگاه پیش‌گیری از سوء مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان است.

وی ادامه داد: براساس آخرین آماری که در سال ۹۱ در وزارت علوم احصا شد، ۲.۶ درصد دانشجویان به مواد مخدر اعتیاد داشتند.

حاجبی با بیان اینکه با این حال ۳۹ درصد دانشجویان تجربه مصرف مواد مخدر را پیش از ورود به دانشگاه کسب کرده‌اند ‌گفت: این مساله ضرورت حرکت به سمت آموزش و پرورش و لحاظ کردن نگاه ساختاری را نمایان می‌کند.

۶۵ درصد مصرف‌کنندگان نسبت به مضرات سوء مصرف مواد مخدر آگاهی ندارند

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از رویکردهای ما در وزارت بهداشت باید حرکت به سمت دانشجو و ارائه اطلاعات به وی باشد چرا که اکثر اوقات مصرف مواد مخدر از روی ماجراجویی و کنجکاوی بوده است.

وی تصریح کرد: قلیان،‌ کدئین و مشروبات الکلی پرمصرف‌ترین مواد دخانی در بین دانشجویان است؛ تریاک، ‌هروئین و کراک درصد پایین‌تری نسبت به سایر مواد دارند.

خانه‌های مجردی ۲۱ درصد مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان را به خود اختصاص داده است

حاجبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم بومی‌گرایی در گزینش دانشجویان خاطرنشان کرد: بومی‌گرایی در پذیرش دانشجو می‌تواند در کاهش شیوع مصرف مواد مخدر در این قشر موثر باشد؛ طبق آمارهای ما خانه‌های مجردی ۲۱ درصد مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خوابگاه‌ها با ۱۴.۹ درصد و منازل مسکونی با ۱۱ درصد رتبه‌های بعدی اماکن زمینه‌ساز مصرف مواد مخدر را به خود اختصاص داده‌اند.

مصرف مواد در بین دانشجویان دختر نیز رو به ‌افزایش است

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان سوء مصرف مواد مخدر در بین پسران سه برابر دختران است گفت: با این حال شیوع مصرف مواد در بین دانشجویان دختر نیز رو به ‌افزایش است.

علل مصرف ریتالین در بین دانشجویان

حاجبی در خصوص علل سوء مصرف مواد در دانشجویان بیان کرد: بیشتر دانشجویان از مواد برای رسیدن به نشاط کاذب استفاده می‌کنند؛ علاوه بر این فشارهای درسی در بین دانشجویان پزشکی و همچنین دانشجویان رشته‌های فنی و حرفه‌ای پیچیده موجب مصرف مواد مخدر علی‌الخصوص ریتالین شده است.

وی ضعف اعتقادات دینی را یکی دیگر از علل سوء مصرف مواد عنوان کرد و افزود: سکونت در منازل دانشجویی و سابقه مصرف مواد در خانواده از دیگر عوامل گرایش دانشجویان به مصرف مواد مخدر است.

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهکارهای کاهش مصرف مواد در بین دانشجویان افزود: هر برنامه‌ای که در این خصوص ارائه می‌شود، باید دانشجو محور باشد؛ همچنین ارائه آموزش متناسب با سن و جنس نیز موثر خواهد بود.

حاجبی تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش سوء مصرف مواد در بین دانشجویان همکاری بین بخش‌های مختلف دانشگاهی و غیردانشگاهی است؛ در این خصوص معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج