۱۵۵۵۲۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آیین‌های ظلمانی مریدسازی نازی‌ها +عکس

جوانان هیتلری یک سازمان شبه نظامی در دوران حکومت آدولف هیتلر در آلمان نازی بود. این سازمان یک سال پس از تاسیس اس آ تشکیل شد. برنامه‌های این سازمان برای جوانان پسر بین سنین ۱۴ تا ۱۸ سال و دختران ۱۰ تا ۱۸ سال بود.

یک پزشک: جوانان هیتلری یک سازمان شبه نظامی در دوران حکومت آدولف هیتلر در آلمان نازی بود. این سازمان یک سال پس از تاسیس اس آ تشکیل شد. برنامه‌های این سازمان برای جوانان پسر بین سنین ۱۴ تا ۱۸ سال و دختران ۱۰ تا ۱۸ سال بود. از اعضای این سازمان به منظور تبلیغات به نفع حزب نازی، نیروی جنگی و ارائه خدمات عمومی استفاده شد.

ریشه سازمان جوانان هیتلری به کودتای مونیخ برمی‌گردد. در سال ۱۹۲۲ و پس از جنگ جهانی اول این سازمان با رویکرد حمایت و تبلیغ نازی‌ها تشکیل شد اما پس از سرکوب کودتای مونیخ فعالیت خود را به صورت مخفیانه و زیرزمینی ادامه داد. این گروه رسماً نام سازمان جوانان هیتلری را در تاریخ ۴ ژوئیه ۱۹۲۶ برای خود برگزید. این سازمان تا پایان سال ۱۹۳۰ بیش از ۲۵ هزار عضو فعال داشت.

اصول کلی سازمان جوانان هیتلر این بود که هر عضو یک سرباز فداکار برای رایش سوم است. آموزش‌های ارائه شده در این سازمان بیشتر فیزیکی و نظامی بود. یونیفرم‌های این سازمان شباهت بسیاری به یونیفرم‌های اس آ داشت.

رهبران آلمان نازی در پی این بودند که بتوانند از درون سازمان جوانان هیتلر نخبگان آینده اس اس را بیابند. اعضای بلند پایه سازمان جوانان هیتلری با برگزاری جلسات متععد در محل‌های مختلف آلمان سعی داشتند دیدگاه جوانان آلمان را نسبت به نازیسم و آدولف هیتلر تغییر داده و آنان را جذب افکار نازیسم نمایند.

این سازمان یک ماهنامه به نام « اراده و قدرت » داشت که به صورت منظم به چاپ می‌رسید و در اختیار اعضا گذاشته می‌شد.

در این پست عکس‌هایی قدیمی و کمتر دیده شده از این سازمان را با هم مرور خواهیم کرد.

اما پیش از آن به گمانم فرصت مناسبی است، تا در مورد شیوه مریدسازی و شستشوی مغزی نظام هیتلری صحبت کنیم. همین جا از شما دعوت می‌کنم که این پست قدیمی «یک پزشک» را هم بار دیگر بخوانید:

آزمایش آقای جونز: «موج سوم» یا افسون دیکتاتور

آیین ظلمانی نظمی اسرارآمیز

در نظر هاینریش هیملر، اس اس چیزی بود بیش از دار و دسته‌ای متعصب که هدفشان فقط در هم کوبیدن دشمنان رایش سوم باشد. اس اس حد اعلای نظم مردان نژاد شمالی بود. برادری رازگونه‌ای که از قصه شوالیه‌های توتنیک و رزم‌آوران قرون وسطا برمی‌خاست.

برای آنکه حس اخوت در اس اس پرورش یابد، هیملر مراسمی باشکوه و آیینی ترتیب می‌داد. هر سال، مردانی که اعضای شاخه نظامی اس اس بودند در ۹ نوامبر ساعت ۱۰ شب به هیتلر سوگند وفاداری می‌خوردند.

این تاریخ سالگرد کودتای آب…جوفروشی بود. در زیر ستون‌های آتشین که نوری سرخ‌فام به مراسم می‌پاشید، آنها سوگند وفاداری تا هنگام مرگ می‌خوردند.

آیین‌های ظلمانی مریدسازی نازی‌ها +عکس

آیین‌های ظلمانی مریدسازی نازی‌ها +عکس

شاهدی از آن دوران به یاد می‌آورد «اشک در چشمانم جمع شد، در نور مشعل‌ها، هزاران صدا، سوگند را تکرار می‌کردند درست مثل مراسم دعا بود.»

با وجود قدرتی که در این مراسم نهفته بود، به‌تنهایی نمی توانست تضمینی برای وفاداری دائم باشد.

هیملر نوشت:

«سوگند به‌تنهایی کافی نیست، لازم است ریشه‌های وجود یک مرد بررسی شود.»

مراسم سنجیده هیملر به معنای آن بود که فرد به نظم موجود، پیوندی ایمن زند. اعضای شایسته اس اس حلقه‌ها و سلاح‌هایی درست می‌کردند که شکل آنها ملهم از افسانه‌های آلمانی بود. مردان اس اس ازدواج می‌کردند و بچه‌های آنها در مراسمی که آمیخته به آیین‌های مسیحیت بود، نامگذاری می‌شدد.

آنها سعی داشتند مراسم یکشنبه‌ها را با جشن‌های دوران بت‌پرستی جایگزین کنند.

هیملر دستور داده بود، قصری کهن را بازسازی کنند که شبیه اقامتگاه آرتور و شوالیه‌های میزگرد بود. اعضای فدایی اعتقاد داشتند که بعد از مرگ نزد پدران خود خواهند رفت.

همه اعضای اس اس ملزم بودند در این مراسم شرکت جویند، حتی اگر به آن اعتقاد نداشتند. اینها تمرین‌هایی بود برای کسانی که می‌باید بی‌چون و چرا و مطیعانه با مرگ روبرو شوند.

اعضای تازه‌وارد که سوگند اس اس را در مراسم دسته‌جمعی ادا می‌کردند، لباس یک‌شکل سیاه‌رنگی می‌پوشیدند که شیک و ظریف طراحی شده بود. کسانی که وفادارانه خدمت کرده بودند، علایمی دریافت می‌کردند که نشانه پهلوانان قدیمی آلمان بود. بر حنجر آنها نوشته شده بود:

«افتخار من وفاداری است.»

در سال ۱۹۳۴ هیملر قلعه‌ای را در وستفالیا، بر فراز رودخانه‌ای به عنوان معبد عالی اس اس برگزید، این قلعه قرن هفدهمی با هزینه‌ای بیش از سه میلیون دلار بازسازی شد.

آیین‌های ظلمانی مریدسازی نازی‌ها +عکس

آیین‌های ظلمانی مریدسازی نازی‌ها +عکس

این حریم مقدس کتابخانه‌ای مشتمل بر ۱۲ هزار جلد کتاب برگزیده و تالار غذاخوری با میزگردی داشت که هیملر و ۱۲ نفر از افسران مورد اعتمادش در آن غذا می‌خوردند. نشان خانوادگی و خاکستر هر یک از این مردان که مانند شوالیه‌های آرتورشاه بودند، هنگام مرگ روی یکی از ۱۲ سکوی دور تالار گذاشته می‌شد.

و اما منتخبی از عکس‌های سازمان جوانان هیتلری:

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج