۱۵۵۵۶۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مرور خاطرات دیدار ایران - استرالیا

سایت جام ملتهای استرالیا در تازه ترین مطلبی که بر روی خروجی خود منتشر کرده، بازی ایران - استرالیا در مقدماتی جام جانی ۱۹۹۸ را دستمایه خود قرار داده است.

خبرگزاری مهر: تاریخ ۲۹ نوامبر سال ۱۹۹۷ (هشتم آذر سال ۱۳۷۶) حس دردناکی برای استرالیایی‎ها به یادگار گذاشته است. پس از پنج دوره ناکامی برای حضور در رقابتهای جام جهانی، استرالیایی‌ها با تیمی فوق‌العاده در آستانه راهیابی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بودند که ایران مقابل این تیم ایستاد.

ایران در بازی رفت پیش چشم ۱۰۰ هزار طرفدار فوتبال در تهران، با استرالیا به نتیجه تساوی یک بر یک رسید و گل ساکروس را "هری کیول" به ثمر رساند. استرالیایی‎ها با این نتیجه، بخت صعود بالا به مرحله بعدی را حفظ کردند. در بازی برگشت که در کریکت ملبورن و مقابل ۸۵ هزار تماشاگر برگزار شد، استرالیایی‎ها با گل‏‌های کیول و آئورلیو ویدمار با نتیجه دو بر صفر از ایران پیش افتادند. اینطور به نظر رسید که استرالیا صعود کرده است.

مرور خاطرات دیدار ایران - استرالیا

بسیاری از مفسران انگشت اشاره خود را به سوی "پیتر هور" بدنام نشانه رفته‎اند. این تماشاگر دیوانه وارد زمین شد و تور را پاره کرد که این آغاز اتفاق بود. البته برخی از تدابیر مربیگری از سوی "والدیر ویه‎را"ی برزیلی موجب تغییر اساسی در بازی بود. ایران در فاصله‎ای پنج دقیقه‎ای، دو بار گل زد و به عنوان تیم سی و دوم راهی رقابتهای جام جهانی شد و استرالیا ناکام باقی ماند.

بسیاری از بازیکنان استرالیا پس از بازی بر روی زمین افتادند و "جانی وارن"، گزارشگر تلویزیونی، از تلویزیون ملی استرالیا گریست.

ویه‎را که به این مصیبت بزرگ استرالیایی‎ها پی برد، حرف‎های فوق العاده‎ای در مصاحبه خود مطرح کرد. وی گفت: واقعا متاسفم. من جانی وارن را می شناسم... می دانم که این تیم از سال ۱۹۷۴ به جام جهانی نرفته و چقدر مردم از این بابت رنج می‌کشند. می‌دانم بچه‌های استرالیایی که فوتبال بازی می‎کنند چقدر زجر می‎کشند. من واقعیتی را به شما خواهم گفت. اگر امروز بخواهیم برنده واقعی بازی را معرفی کنیم باید بگویم که آن برنده باید تیم استرالیا می‌بود.

از آن زمان تا به حال، استرالیا هرگز با ایران بازی نکرده است. مقداری از این درد با سه حضور پیاپی در جام‎های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ فروکش کرده است. اگرچه این موضوع هنوز برای استرالیایی‎ها به عنوان یک کار تمام نشده باقی مانده است.

در سال ۲۰۱۵، استرالیا برای نخستین بار میزبان جام ملتهای آسیا خواهد بود. اگر نتایج خوب پیش بروند، ایران و استرالیا می‎توانند همدیگر را در نیمه نهایی ملاقات کنند. این برای دو تیمی که بالاترین جایزه آسیا را می‎خواهند یک دیدار جذاب خواهد بود.

ایران که در میان آسیایی‎ها بالاترین درجه را در رده بندی فیفا دارد به عنوان یکی از گزینه‎های قهرمانی مطرح است و استرالیا به عنوان میزبان برای رسیدن به بازی پایانی، زیر فشار قرار دارد. البته در این دو تیم هیچ بازیکنی از سال ۱۹۹۷ باقی نماده است اما این دیدار می‎تواند یک دیدار ایده‌آل برای تجدید دشمنی‌ها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج