۱۵۵۵۷۳
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

انتقاد شدید یک نماینده از نتیجه مذاکرات وین

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مذاکرات وین گفت: نمی‌دانیم در مذاکرات وین چه توافقی شده که طرف آمریکایی از آن راضی است.

خبرگزاری فارس: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به سالگرد توافق ژنو گفت: سال گذشته وقتی خبر توافق ژنو اعلام شده عده‌ای به دلیل خوشبینی به آمریکا آن را جشن گرفتند و آقای روحانی نیز در نامه‌ای به رهبر انقلاب اعلام کرده که طرف‌های غربی حقوق هسته‌ای و غنی‌سازی در ایران را پذیرفته و سازمان تحریم‌ها در حال شکسته شدن است.

وی ادامه داد: اما هنوز جوهر توافق ژنو خشک نشده بود که آمریکایی‌ها هم حق غنی‌سازی ایران را منکر شدند و هم مسئله برداشته شدن تحریم‌ها را و اظهارات مسئولان ایرانی را برای مصرف داخلی عنوان کردند؛ در مقابل رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران نیز اظهارات مقامات آمریکایی را برای مصرف داخلی عنوان کردند.

رسایی عدم توافق نهایی در وین را نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی خواند و افزود: عدم توافق در وین حرف تازه‌ای نبود و همه چیز به توافق سال گذشته در ژنو بازمی‌گردد که ما اعتراض داشتیم که چرا موارد این توافق محرمانه است و امروز هم نمی‌دانیم چه چیزی در وین توافق شده که آمریکایی‌ها از آن راضی‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک سال از قرار دادن کلید خوش‌بینی آقای روحانی در قفل آمریکا می‌گذرد و ما دیدیم که کلید خوش‌بینی آمریکا شکست و طبیعی بود که این کلید بشکند.

رسایی تصریح کرد: توافق ژنو انجام شد که چرخ کارخانه‌ها بچرخد، گرانی‌ها کم شود و توهین‌ها به ملت ایران تمام شود ولی پس از این توافق ۱۰۰ مورد تحریم جدید داشتیم، کارخانه‌ها پلمپ شد و گرانی بیشتر شد.

وی با بیان اینکه آمریکا ثابت کرده که به دنبال صلح نیست اظهار داشت: رهبری سال گذشته و دو هفته پیش از توافق ژنو فرمودند که من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم و البته در جزئیات مذاکرات دخالت نمی‌کنم.

رسایی خطاب به رئیس‌جمهور و با تاکید براینکه ما موفقیت آقای روحانی را موفقیت ایران و شکست ایشان را شکست ایران می‌دانیم تصریح کرد: انتقاد ما به خوش‌بینی شما به غرب است و دلیل آن اعتماد به کدخدا به جای اعتماد به خدای کدخداست.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ما تشکر می‌کنیم که بعد از عقب‌نشینی در توافق ژنو در مذاکرات وین دقت بیشتری به خرج داده شد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درباره منتقدان طی یک سال گذشته افزود: آقای روحانی طی یک سال گذشته منتقدین خود را بی‌سواد و ترسو خواند و ما را به جهنم حواله داد و ما منتظر بودیم که شب گذشته در نطق تلویزیونی از منتقدین عذرخواهی شود.

وی با اشاره به حضور پدر و مادر شهید احمدی‌ روشن در جلسه امروز مجلس برای حمایت از موضع قوه مقننه در موضوع هسته‌ای اظهار داشت: پدر شهید روشن خطاب به آقای روحانی گفتند که ما برای موفقیت شما دعا می‌کنیم و شما نیز به دوستان مصطفی اعتماد کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقاي نماينده اگر جاي كسي بودي كه مقابل زن وبچه اش به علت ناتواني مالي سرش را به زمين انداخته وشرمنده است خواستار برچيده شدن انرژي هسته اي پر هزينه مي شدي اگه درامد چند ميليوني نداشتي اينجوري گلو پاره نميكردي

    • بدون نام

      حرف ايشان هم تازه نبود....

    • بدون نام

      نماینده محترم که دلواپس حقوق ملتی،ممنون.میشه بپرسم آن موقع که دکی پشت هم تحریم ها رو تحویل می گرفت و همه رو کاغذ پاره می خوند و حسابی اوضاع اقتصادی رو گل آلود کرد کسی تو مجلس ترمزشو نکشید.

    • کاظم

      به نظر من نسبت به یکسال گذشته همینطور که این نماینده محترم گفتند اتفاق جدیدی نیفتاده . و با ملاحظه کاری شرایط قبلی حفظ شده (اگه نگیم بدتر شده)
      ولی نمیدونم چرا در تبلیغاتی که دولت میکنه چرا اینقدر اصرار داره که ما در مذاکرات پیشرفت کردیم.
      شاید کم نشدن تحریم ها رو پیشرفت می دونند.

    • عشق ولايت

      پيروي نکردن ازحرف فقيه عادل زمان برابرست با سربه سنگ خوردن وبرگشتن وبه معناي عام شکست وذلت/

    • arman

      آقای رسایی فرض کن که مذاکره ای صورت نگرفته برو پول های بلوکه شده ی کشور را از آمریکا و بقیه ی کشورهای جهان بگیر می توانی؟

    • ناشناس

      وای به حال مردمی که فکر می کنند پولدار شدن از راه فروختن مملکت بدست می آید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج