۱۵۵۵۷۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کارت زرد مجلس به هفتمین وزیر روحانی

نمایندگان هفتمین کارت زرد مجلس نهم به دولت یازدهم را به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دادند.

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت پس از بررسی سؤال ملی محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، از پاسخ‌های ربیعی قانع نشدند و بدین ترتیب هفتمین کارت زرد مجلس نهم به دولت یازدهم، به وزیر کار رسید.

سؤال ملی پورابراهیمی پیش از این در کمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود اما به دلیل عدم اقناع نماینده سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر، برای رسیدگی بیشتر به صحن علنی موکول شد.

پورابراهیمی در این سؤال از وزیر کار پرسید: ملاک در انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی چیست؟

پس از ارائه توضیحاتی از سوی وزیر کار و نماینده کرمان، علی لاریجانی رئیس مجلس از پورابراهیمی سؤال کرد: آیا از پاسخ‌های وزیر کار قانع شدید؟

پورابراهیمی نیز در پاسخ به رئیس مجلس گفت: آقای رئیس! با این فضایی که می‌بینید شما از من می‌پرسید قانع شدم یا نه؟!! خواهش می‌کنم رأی‌گیری کنید، بنده قانع نشدم.

سپس وکلای ملت با ۹۸ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه، اعلام کردند از پاسخ‌های ربیعی قانع نشدند و بدین ترتیب هفتمین کارت زرد مجلس به وزیر کار و رفاه اجتماعی رسید.

پیش از این وکلای ملت به علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، علی جنتی وزیر ارشاد، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، کارت زرد داده بودند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که در یک دوره مجلس، ۳ بار سؤال از وزیری در صحن علنی پارلمان مطرح شود و وزیر مربوطه نتواند وکلای ملت را از توضیحاتش قانع کند، کارت زرد (به منزله یک اخطار) به وی داده می‌شود، در صورتی که تعداد کارت زردهای یک وزیر به عدد ۳ برسد، زمینه استیضاح وی در مجلس فراهم می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج