۱۵۵۶۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

صف‌ های فروش میلیونی در بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران که احتمال می‌داد مذاکرات این دوره ۱+۵ به نتیجه برسد، با تمدید زمان مذاکرات به فاز احتیاط رفت و با موجی از صف های فروش مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران که احتمال می‌داد مذاکرات این دوره ۱+۵ به نتیجه برسد، با تمدید زمان مذاکرات به فاز احتیاط رفت و با موجی از صف های فروش مواجه شد.

بورس تهران که طی روزهای گذشته تحت تاثیر خوش بینی ناشی از مذاکرات هسته‌ای روند رو به رشدی را در پیش گرفته و با اقبال سهامداران مواجه شده بود، در معاملات امروز بعد از تمدید مذاکرات هسته‌ای دوباره فاز احتیاط در پیش گرفت و با افت دسته جمعی نمادها مواجه شد.

به این ترتیب سهامداران که احتمال می دادند مذاکرات وین در سوم آذر ماه به نتیجه می رسد،در روز گذشته اقدام به خریداری سهام شرکتها به خصوص شرکتهای بانکی و خودرویی کردند تاجایی که شاخص بورس در روز گذشته حدود ۶۰۰ واحد افزایش پیدا کرد؛ اما منتشر شدن خبر تمدید ۷ ماهه مذاکرات،سهامداران را ناامید کرد و بورس تهران را به حالت کما برد.

به طوری که از همان ابتدای معاملات صف های سنگین فروش در اغلب سهام شرکتها به خصوص شرکتهای بانکی و خودرویی تشکیل شد و اکثر سهامداران بورس تهران نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند.به طوری که شرکت های ایران خودرو،بانک ملت ، سایپا،بانک تجارت و پارس خودرو از صف فروش بیش از ۱۰۰ میلیونی برخوردار شده و در صدر جدول قرار گرفتند.

حاکم شدن فضای منفی در بورس تهران که بیشتر ناشی از رفتار هیجانی سهامداران است باعث شد تا شاخص بورس تهران تا نیمه معاملات بیش از ۸۰۰ واحد از ارزش خود را از دست داده و تا رسیدن به مرز ۷۴ هزار واحد عقب نشینی کند.همچنین حجم معاملات به شدت کاهش پیدا کرد و تا نیمه معاملات ۳۰۳ میلیون سهم به ارزش ۱۰۰ میلیارد مورد معامله قرار گرفته است.

در این میان برخی کارشناسان معتقدند که واکنش فعلی بورس به نتیجه مذاکرات مقطعی بوده و تحت تاثیر رفتارهای هیجانی است و به زودی بهبود می یابد زیرا اتفاق منفی در شرکتها رخ نداده و قیمت سهام شرکتها به کف رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج