۱۵۵۷۳۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کلاف سر در گم کاهش قیمت نفت

همزمان با کاهش انتظارات فعالان بازار در زمینه یک کاهش تولید قابل توجه از سوی اوپک، بهای نفت برنت در بازار‌های جهانی امروز(سه‌شنبه) کاهش یافت.

ایسنا: همزمان با کاهش انتظارات فعالان بازار در زمینه یک کاهش تولید قابل توجه از سوی اوپک، بهای نفت برنت در بازار‌های جهانی امروز(سه‌شنبه) کاهش یافت.

این در حالی است که بازار نفت در پی امید‌ها مبنی بر تقویت تولید ناخالص داخلی آمریکا و آلمان قدری تقویت شده بود.

وزرای نفت سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت(اوپک) روز پنجشنبه در وین گردهم می‌آیند و برخی از اعضای این سازمان به دنبال این هستند که اوپک تولید خود را روزانه یک میلیون بشکه یا بیشتر کاهش دهد تا قیمت‌های نفت که از ماه ژوئن تاکنون به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا ۳۰ درصد کاهش یافته، بالا برود.

نفت برنت امروز سه‌شنبه با ۱۸ سنت کاهش به ۷۹ دلار و ۵۰ سنت رسید و نفت سبک آمریکا با هشت سنت کاهش ۷۵ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه معامله شد.

این درحالی است که تحلیلگران می‌گویند نسبت به توافق اعضای اوپک در خصوص کاهش تولید تردید دارند.

بانک ANZ اعلام کرد: به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران احتمال کاهش تولید در نشست این هفته اوپک را تنزل داده‌اند اما فعالان بازار می‌گویند قیمت‌ها در پی انتظارات مبنی بر آمارهای مثبت اقتصادی که قرار است اواخر امروز منتشر شود، قدری افزایش یافته بود.

موسسه فیلیپ کاپیتال مستقر در سنگاپور امروز اعلام کرد: آمار تولید ناخالص داخلی آلمان و آمریکا قرار است منتشر شود و انتظار می‌رود آمار هر دو کشور افزایش یابد و یک رشد مثبت تولید ناخالص داخلی در کشور‌های بزرگ به معنی افزایش مصرف نفت خام خواهد بود.

در جریان نشست این هفته اوپک انتظار می‌رود منافع متفاوت اعضا بیش از پیش مشخص شود و بطوریکه بعضی از کشور‌ها مایل به افزایش قیمت نفت و برخی دیگر به دنبال حفظ بازار خود در برابر تولید‌کنندگان خارج از اوپک نظیر آمریکا هستند.

بانک فرانسوی از سوشیت جنرال اعلام کرد: نشست وزرای اوپک در روز پنج‌شنبه ممکن است ناخوشایند، پر از مشاجره و طولانی باشد.

لیبی، ونزوئلا، ایران و اکوادور خواستار کاهش تولید اوپک شده‌اند، در حالیکه کویت اعلام کرده کاهش تولید در نشست روز پنجشنبه بعید است.

نکته کلیدی این است که عربستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده و صادر‌کننده در اوپک چه تصمیمی خواهد گرفت و برخی تحلیلگران انتظار دارند هیچ اقدامی در جهت افزایش قیمت‌ها از سوی این کشور انجام نشود.

بانک بارکلی اعلام کرده که رشد سریع تولید نفت در کشور‌های خارج از اوپک به معنی این است حتی یک کاهش تولید عمده از سوی اوپک برای افزایش قیمت‌ها کافی نخواهد بود و صرفا باعث از دست رفتن سهم بازار و درآمد اعضای این سازمان خواهد شد.

بانک بارکلی افزود: واکنش عربستان به کاهش قیمت‌ها تاکنون نشان می‌دهد این کشور نسبت به هر زمان دیگری در یک دهه گذشته توان اعمال نفوذ در تعیین قیمت نفت را از دست داده است.

برخی فعالان بازار معتقدند اگر اوپک در زمینه یک کاهش تولید قابل توجه به توافق نرسند، قیمت نفت ممکن است به ۶۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج