۱۵۵۷۶۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

در انتظار دربی ۸۰!

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با انجام ۴ بازی در روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود و استقلال در اصفهان و پرسپولیس در سیرجان به میدان می‌رود.

خبرگزاری فارس: مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روز پنجشنبه با انجام ۴ دیدار برگزار می‌شود. در این روز استقلال و پرسپولیس باید مقابل حریفان خود به میدان بروند و در صورت پیروزی مقابل رقبا خود را برای دربی ۸۰ در روز ۱۴ آذر ماه آماده کنند. نگاهی به این ۴ مسابقه می‌اندازیم:

نفت تهران - صنعت ساری: شاگردان منصوریان مقابل غول‌کش!

نفت تهران اکنون در رده دوم جدول لیگ برتر است و عنوان سمبلیک نایب قهرمانی نیم فصل را تصاحب کرده و قطعا برای حضور قدرتمندانه در جام حذفی برنامه‌ و انگیزه زیادی دارد. نفت برای رسیدن به این مرحله در بازی اول تیم استقلال اهواز را یک بر صفر شکست داد و سپس شهرداری اردبیل دسته اولی را حذف کرد تا به یک چهارم نهایی صعود کند. حریف نفتی‌ها در این مرحله یک تیم دسته دومی است که دو تیم لیگ برتری را تاکنون در خانه‌اش حذف کرده است. صنعت ابتدا ملوان را در ضربات پنالتی شکست داد و بعد پیکان را دو بر صفر شکست داد مسابقه‌ای که جنجال زیادی هم بعد از آن به پا شد و شایعه‌‌هایی در مورد جادو و جاودگری در رسانه‌ها منتشر شد.

اکنون صنعت ساری لقب تیم غول کش را دارد و این تیم لیگ دسته دومی می‌خواهد شگفتی‌اش را کامل کند و اگر آنها موفق به شکست دادن نفت در تهران شوند سه‌گانه خود را تکمیل کرده‌اند اما علیرضا منصوریان مربی‌ فنی است که به خوبی فوتبال ایران را می‌شناسد. شاگردان او همین هفته تیم تراکتورسازی صدرنشین را در تهران شکست دادند.

تراکتورسازی- پدیده ؛ برد آسان سرخپوشان یا خلق شگفتی؟

سرخپوشان تبریزی که صدرنشین لیگ برتر هستند باید از پدیده تیم دهم جدول لیگ در تبریز پذیرایی کند. تراکتورسازان برای رسیدن به این مرحله در بازی اول کارون اهواز را با ۴ گل شکست دادند، سپس تیم سایپا را در کرج بردند. پدیده هم برای رسیدن به این بازی ابتدا تیم خونه به خونه بابل را در دیداری جنجالی شکست داد و سپس از سد گسترش فولاد تبریز گذشت. مرزبان می‌داند در تبریز کار دشواری دارد و رسول خطییبی هم قطعا با شاگردانش یادآوری کرده که نباید خود را از پیش برنده بدانند وگرنه گرفتار شگفتی خواهند شد. باید دید در تبریز تراکتورسازی به یک پیروزی آسان می‌رسد یا شاهد یک شگفتی خواهیم بود.

گل‌گهر سیرجان- پرسپولیس؛ نصف پرسپولیس در کویر!

گل‌گهر سیرجان حریف دسته اولی است که باید از پرسپولیس میزبانی کند آن هم در ورزشگاهی که شرایط استاندارد ندارد ولی مردم سیرجان از حضور پرسپولیس در شهرشان شادمان هستند و حتی اگر در این بازی بازنده شوند هیچ چیز از دست نخواهند داد. گل‌گهر در لیگ یک نتایج خوبی نگرفته ولی در جام حذفی حسابی درخشیده است. گل‌گهر در گروه دوم مسابقات لیگ یک در بین دوازده تیم دهم است اما همین گل گهر، دو تیم لیگ برتری سپاهان و نفت مسجد سلیمان را حذف کرده است. پرسپولیس هم می‌داند شرایط سختی در سیرجان خواهد داشت هرچند سرخپوشان بعد از پیروزی مقابل استقلال در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار دارند اما ممکن است همان برد بلای جان سرخپوشان شوندو اگر آنها همچنان در باد برد دربی تهران بخوابند بعید نیست که جام حذفی را از دست بدهند! این اتفاقی است که همه فوتبالدوستان را ناراحت می‌کند زیرا در آنصورت تکرار دربی پایتخت در روز ۱۴ آذر انجام نمی‌شود! بنابراین پرسپولیس و درخشان با تمام توان مقابل حریف گمنام خود بازی خواهند کرد تا با صعود به نیمه نهایی در انتظار استقلال بنشینند! هرچند پرسپولیس در این بازی چند بازیکن مصدوم دارد. رضا حقیقی، محمد عباس‌زاده و پیام صادقیان جز مصدومان سرخپوشان تهرانی هستند به همین خاطر هم درخشان با کنایه گفت شاید خودم هم مقابل گل‌گهر بازی کنم! به هرحال پرسپولیس با نیمی از توانش در کویر باید مجوز صعود بگیرد و کار سختی پیش رو خواهد داشت.

ذوب آهن اصفهان - استقلال؛ عبور از سد آهنی برای دربی ۸۰

ذوب آهن در لیگ برتر استقلال را شکست داده و اکنون دوباره باید در پایان نیم فصل و جام حذفی یکبار دیگر میزبان آبی‌پوشان باشد. ذوبی‌ها در ۸ مسابقه اخیر خود فقط یک شکست و دو مساوی داشته‌اند ولی استقلال در هشت هفته اخیر فقط ۶ امتیاز کسب کرده و آنقدر نتایج این تیم ضعیف بوده که قلعه‌نویی در ورزشگاه آزادی برای اولین بار شعار حیاکن رهاکن شنید! با این حال او و شاگردانش سعی کرده‌اند باخت در دربی را فراموش کنند و با تمام توان در این مسابقه به میدان بیایند زیرا می‌دانند در صورت برد ممکن است فرصت رویارویی دوباره با پرسپولیس برای‌شان فراهم شود و شاید بتوانند این مرتبه انتقام بگیرند البته به شرطی که از سد ذوب آهن عبور کنند. آبی‌پوشان در این بازی سجاد شهباززاده بهترین مهاجم گلزن خود را در این فصل در اختیار ندارند و محمد قاضی هم مصدوم است و شاید در این بازی هم غایب باشد. در ذوب آهن هم گل‌محمدی محروم است و باید دید ذوبی‌ها در غیاب سرمربی خود می‌توانند بار دیگر استقلال را شکست بدهند و حریف پرسپولیس در نیمه نهایی شوند یا اینکه آنها به فوتبالدوستان این فرصت را می‌دهند که یک دربی دیگر را در تهران تماشا کنند.

برنامه مرحله یک چهارم و نیمه نهایی جام حذفی:

پنجشنبه ۶ آذر ۹۳- مرحله یک چهارم :

* نفت تهران - صنعت ساری - ساعت ۱۴:۳۰ - تختی تهران

* تراکتورسازی - پدیده خراسان - ساعت ۱۴ - یادگار امام تبریز

* گل گهر سیرجان - پرسپولیس - ساعت ۱۴- اختصاصی گل گهر سیرجان

* ذوب آهن - استقلال - ساعت ۱۷:۲۰- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

مرحله نیمه نهایی:

جمعه ۱۴ آذر ۹۳

* برنده ( ذوب آهن - استقلال) - برنده (گل گهر سیرجان-پرسپولیس) - ساعت و ورزشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.

شنبه ۱۵ آذر ۹۳

برنده (تراکتورسازی - پدیده خراسان ) - برنده ( نفت تهران - صنعت ساری) - ساعت و ورزشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج