جاباما
۱۵۵۸۰۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سخنان روحانی درباره رای نیاوردن وزرای علوم

رئیس جمهور خطاب به ملت شریف ایران گفت: رای نیاوردن وزرا را در سایت‌ها و رسانه‌ها به مسائلی منتسب نکنید که نتیجه‌ی آن اهانت به مجلس و یا نمایندگان مجلس باشد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور در صحن علنی مجلس از وزرای سابق پیشنهادی وزارتخانه علوم و تحقیقات و فناوری تشکر و ابراز امیدواری کرد که آنها در مناصب و مسئولیت‌های دیگر برای مردم عزیز کشورمان ادای وظیفه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری محمد فرهادی، با گرامیداشت دهم آذر ماه و سلام و درود بر روح همه شهیدان مجلس به ویژه شهید مدرس گفت: مجلس شورای اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب تا به امروز در ادوار مختلف بار سنگین قانونگذاری و نظارت،دموکراسی و پیگیری برای اجرای قانون، تصویب لوایح بسیار مهم و سرنوشت ساز طرح‌های بسیار مهم، قوانین مربوط به برنامه پنج ساله، بودجه سالانه و همچنین رای اعتماد به وزرا در ادوار مختلف را بر دوش کشیده است.

وی افزود: رای اعتماد پیوند بسیار مبارکی را بین مجلس و دولت به وجود می‌آورد و وزرای ما تنها از حمایت دولت برخوردار نیستند. وزیر زمانی وارد وزارتخانه می‌شود که تایید ورای مثبت نمایندگان را به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: همه امور و کارهایی که بر دوش مجلس شورای اسلامی از جمله حراست از مرزهاست از اهمیت برخوردار است چنانچه هر گونه تغییر در مرزها با رای بسیار بالای مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است و همچنین قراردادها و مسائل مهمی که به عنوان قرارداد بین ایران و کشورهای مختلف منعقد می شود حتی دادن وام‌های بلاعوض و دیگر اموری که قانون اساسی از آنها یاد کرده بر دوش مجلس شورای اسلامی است.

روحانی گفت: فرصت نیست والا من اشاره می‌کردم به این موضوع که از اول مجلس تا به امروز در تمام موارد حساس مجلس شورای اسلامی رسالت و وظیفه‌ی بسیار مهم خود را در قبال ملت به عنوان نمایندگان مردم به خوبی ایفا کرده است و این مجلس هم ان‌شاءالله تا پایان این مسیر را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ثمره این مجالس کشوری در مسیر قانون و مقررات و مردم سالاری دینی و استحکام قوای سه گانه، تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری و در نهایت ساختن قدرت بزرگ ملی در برابر رقبا و یا دشمنان است ادامه داد: امیدوارم روز به روز عظمت مجلس و نمایندگان مجلس و توفیقات شما نمایندگان برای خدمت به مردم شریف ایران بیشتر و بیشتر شود.

وی با اشاره به حضورش برای دفاع از وزیر پیشنهادی علوم گفت: امروز برای پنجمین بار خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسیدم تا وزیر پیشنهادی برای وزارت‌خانه بسیار مهم علوم، تحقیقات و فناوری را خدمت شما معرفی کنم و در این راستا از همه کاندیداهای سابق و وزرای پیشنهادی سابق که قبول زحمت کردند و به مجلس شورای اسلامی آمدند و توانستند رای ۷۰ یا ۷۹ نماینده را در کنار خود داشته باشند اگرچه نتوانستند رای اکثریت نمایندگان را کسب کنند تشکر می‌کنم. چرا که آنها برای رضایت خدا خود را آماده کردند.

روحانی ادامه داد: مقداری سخت است به مجلس آمدن و پشت تریبون قرار گرفتن و مخالف و موافق شنیدن را و گاهی برای خود طرف و خانواده‌اش مشکلاتی را ایجاد می‌کند. اما آنها برای انجام وظیفه آمدند و من از آنها سپاسگزاری می کنم و امیدوارم در مناصب و مسئولیت‌های دیگر برای مردم عزیز کشورمان ادای وظیفه کنند.

گفتنی است پیش از این رییس‌جمهور جهت معرفی پنج گزینه پیشنهادی خود برای وزارت علوم (میلی‌منفرد، فرجی‌دانا، نیلی محمودآبادی و دانش‌آشتیانی) در مجلس حاضر شده بود.

نمایندگان مجلس ۲۹ مردادماه رای به استیضاح فرجی‌دانا دادند و از آن پس رییس‌جمهور محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب کرد که با پایان دوره سه ماهه سرپرستی وی در ۲۹ آبان ماه، رییس‌جمهور با دریافت حکم حکومتی از رهبر معظم انقلاب این مدت را تا تعیین تکلیف نهایی تمدید کرد.

رای نیاوردن وزرا را به مسائلی منتسب نکنید که موجب اهانت به مجلس باشد

رئیس جمهور خطاب به ملت شریف ایران گفت: رای نیاوردن وزرا را در سایت‌ها و رسانه‌ها به مسائلی منتسب نکنید که نتیجه‌ی آن اهانت به مجلس و یا نمایندگان مجلس باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه معرفی فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، در مجلس با بیان اینکه در ایران دموکراسی ویژه‌ای از نوع غیر حزبی داریم که در دنیا کمتر تجربه شده است اظهار کرد: اگر دموکراسی ما حزبی بود در کشور دو یا سه حزب بزرگ و اقلیت و اکثریت داشتیم که دولت و مجلس معمولا در یک حزب فعال می‌شدند و دراین صورت تعامل سیاسی کار آسان‌تری بود. اما قانون اساسی ما این شیوه را انتخاب کرده و ما هم در طول این مدت این راه را ادامه داده‌ایم. بنابراین این شیوه امتیازات و مشکلات خود را دارد البته به این معنا نیست که برای آینده فکر نکنیم و راه حل پیدا نکنیم.

وی با بیان اینکه دموکراسی آنجا که بر نظرات نهادهای قانونی و با افکار عمومی مردم منطبق است کار به سهولت پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: در سالهای مختلف در انتخاب‌های گوناگون افکار عمومی مردم ایستا نیست و در طول ۵ سال ثابت نمی‌ماند. چون افکار عمومی مثل نهر روان است و تغییر می‌کند و ما همواره باید با فکر مردم همراه باشیم.

روحانی با بیان اینکه افکار عمومی مردم از چارچوبی تبعیت می‌کند، خاطر نشان کرد: افکار مردم از فرهنگ دینی و ملی و منافع ملی و مصالح ملی تبعیت می‌کند و معمولا اکثریت قاطع مردم خطا نمی‌کنند.

رئیس جمهور با بیان این که در آخرین انتخاباتی که افکار مردم را دیدیم و این امر باید معیار ما قرار گیرد، افزود: ۲۴ خرداد ماه گفتمانی مورد تایید مردم بود و فردی مورد انتخاب مردم قرار گرفت که اگر اختلاف رای‌شان با نفر بعدی یک میلیون بود می‌توانستیم بگوییم به هم نزدیک هستند اما اگر گفتمانی رای می‌آورد که میزان رای‌اش با نفر بعدی ۳ برابر بیشتر است یعنی اختلاف رای آنها ۱۳ میلیون است نشان می‌دهند که این افکار مورد تایید قاطع مردم است. ضمن این که گفتمان نفر اول با نفر بعدی تفاوت زیاد نداشته باشند.

روحانی با بیان این که گفتمان اعتدال امروز مورد قبول همه ماست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در گفتمان اعتدال تاکید کردند چون گفتمان اعتدال گفتمان دین ما و فرهنگ بزرگ ایران است و ما امت وسط هستیم و بر مبنای امت وسط حرکت می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج