۱۵۵۸۲۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کرویف: مسی به خاطر پول از بارسا نمی‌رود

یوهان کرویف، اسطوره هلندی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «کادنا کوپه» اسپانیا در مورد اوضاع حال حاضر تیمی که سابقه بازی و مربیگری در آن دارد، حرف زده.

خبر ورزشی: یوهان کرویف، اسطوره هلندی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «کادنا کوپه» اسپانیا در مورد اوضاع حال حاضر تیمی که سابقه بازی و مربیگری در آن دارد، حرف زده. ماجرای حرف‌های اخیر مسی در رابطه با احتمال جدایی از بارسا، داغ‌ترین سوژه این مصاحبه بوده. متن کامل صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید:

مسي شك دارد كه اگر هيأت‌رئيسه فعلي باشگاه در انتخابات ۲۰۱۶ رأي بياورد، براي فروشش دست به كار نشوند. فكر مي‌كني شك او به‌جاست؟

... به تصور من مسائل مالياتي خيلي مسي را اذيت مي‌كند. آنها هر سه يا چهار سال يك بار يا حتي كمتر هم از او و هم از باشگاه بازجويي مي‌كنند. اين چيزها مسي را ناراحت مي‌كند اما برايش نگران‌كننده نيستند. يك بازيكن مي‌خواهد بازي‌‌اش را بكند و با خيالي راحت زندگي كند. مسي با فوتبالش مشكلي ندارد و چيزهاي ديگري هستند كه اذيتش مي‌كنند. چرا نبايد اين چيزها را به زبان نياورد؟

فكر مي‌كنيد هيأت‌رئيسه باشگاه بايد بيشتر در مقابل اذهان عمومي هواي مسي را داشته باشد؟

آنها هميشه هوايش را دارند اما من فكر مي‌كنم كه يك سري مشكل داخلي وجود داشته باشد. هيچ‌وقت از هيأت‌رئيسه نشنيده‌ام كه از مسي به عنوان مشكل ياد كنند يا اينكه بگويند او بايد بيشتر حواسش را جمع كند. به همين خاطر فكر نمي‌كنم ناراحتي بين‌شان وجود داشته باشد اما شايد در داخل باشگاه اتفاقاتي مي‌افتد كه من و شما از آن بي‌خبريم.

آينده مسي را چطور مي‌بينيد؟

اين يك مسئله كاملاً شخصي است و تنها كسي كه مي‌تواند در موردش تصميم بگيرد، خود مسي است. به نظر من تيم‌هايي هستند كه حاضرند ۲۰۰ ميليون يورو براي اين بازيكن بدهند اما مشكل مسي پول نيست و به خاطر اين چيزها از باشگاه نخواهد رفت. مسي بايد در كمال راحتي فوتبال بازي كند و من فكر مي‌كنم او با روش بازي بارسا راحت است.

خوسه لوئيس نونيس، رئيس سابق بارسا در زندان است. از اين اتفاق تعجب نكرديد؟

خيلي تعجب كردم. زنداني شدن براي او در اين سن و سال ضربه بزرگي است اما حتماً كارهايي كرده كه به خاطرش به زندان افتاده.

توپ طلا به چه كسي بايد برسد؟

اگر با من بود، يك بازيكن آلماني را انتخاب مي‌كردم. من از لام خيلي خوشم مي‌‌آيد. او زياد جلب توجه نمي‌كند اما او از پس بازي كردن در هر پستي برمي‌آيد و سال‌ها در بايرن كارهاي بزرگ انجام داده. نوير هم يك دروازه‌بان استثنايي است كه شايستگي توپ طلا را دارد.

اوضاع حال حاضر بارسا را چطور مي‌بينيد؟

مردم هميشه فقط در مورد برد و باخت حرف مي‌زنند اما اين هيچ ربطي به بازي تيم ندارد. مردم از روي نتيجه قضاوت مي‌كنند اما بارسا دارد خوب بازي مي‌كند. وقتي تيمي ۴، ۵ نيروي جديد آورده باشد، هرقدر هم كه بازيكنان خوبي باشند باز هم براي سازگار شدن به زمان نياز دارند. به نظر من اوضاع بارسا آن‌قدرها هم بد نيست.

رئال‌مادريد چطور؟

باخت جلوي رئال سوسيه‌داد خيلي به نفع‌شان تمام شد. از آن‌موقع بود كه آن بازيكناني كه كمي هوش داشتند با خودشان گفتند: «بايد خودمان را جمع كنيم وگرنه فاجعه‌اي رخ خواهد داد.» حالا اما رئالي‌ها فوتبال بسيار زيبايي بازي مي‌كنند و بازيكنانش هم همه آنچه در چنته دارند را براي تيم‌شان بيرون مي‌ريزند.

تا حالا هيچ رئيس باشگاهي را ديده‌‌ايد كه از فوتبال چيزي سرش شود؟

نه اما به‌ هر ‌حال كار او فوتبال بازي كردن نيست. او بايد رياست كند نه مربيگري. نيازي هم ندارد كه از فوتبال چيزي بداند اما مشكل جايي شروع مي‌شود كه رئيس‌ها در مسائل فوتبالي دخالت مي‌كنند.

اين روزها در مورد نشستن مورينيو روي نيمكت بارسا هم حرف‌هايي شنيده مي‌شود...

من فكر نمي‌كنم اين اتفاق بيفتد چون در بارسا يك روش خاص فوتبال جا افتاده و اگر به تيم‌هاي او و روش كاري‌‌اش دقت كنيد، متوجه مي‌شويد كه متدش در بارسا جواب نمي‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج