جاباما
۱۵۶۰۱۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ظریف و کری بر سر هم فریاد زدند

یک مقام آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای گفت که طی این مذاکرات وزرای خارجه ایران و‌ آمریکا در اتفاقی غیرمسبوق بر سر یکدیگر فریاد کشیده و وارد نزاعی شدند که طی مذاکرات یکسال اخیر سابقه نداشته است.

خبرگزاری تسنیم: نشریه آمریکایی نیویورک‌تامیز در مطلبی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که طی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفتگوی وزرای خارجه ایران و آمریکا به شدت داغ شد. این دو سیاستمدار که در قالب فرهنگی خود افراد نجیبی بوده و به داد و فریاد کردن عادت نداشته‌اند، ناگهان خود را در نزاعی دیدند که طی نشست‌های مذاکراتی خود طی سال گذشته از آن اجتناب داشته‌اند.

به گفته این مقام آمریکایی "این اولین بار بود که آن‌ها صدای خود را بلند کرده و برخی عبارت‌های نامناسب را مبادله کردند."

بنا به اظهارات وی، با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای، کری در این فکر بود که فرصت از دست خواهد رفت مگر اینکه ایران (واگذاری) امتیازی راهگشا را به طرف مقابل ارائه کند، اما محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران چیز چندان جدیدی (مطابق انتظارات آمریکایی‌ها) به میدان نیاورد. پس از آن بود که جان کری اعلام کرد به هیچ عنوان امکان ندارد که ایالات متحده توافقی را قبول کند که توان ایران برای تولید میزان سوخت لازم برای یک بمب طی یک سال را محدود نکند.

نیویورک تایمز به نقل از این مقام آمریکایی نوشت که پس از ماجرا بود که گفتگوهای (طرفین) داغ شد و این دو مرد که خود را در نزاعی دیدند که پیشتر از آن اجتناب می‌کردند.

موعد پایانی ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که پیشتر ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۴ بود، در پی دست نیافتن به یک چارچوب و متن مشترک برای هفت ماه دیگر تمدید شد. بر این اساس قرار است تا یکم مارس، طرف‌های مذاکرات بتوانند بر سر یک چارچوب کلی به توافق برسند و سپس تا یکم جولای متن کامل توافق نهایی را تدوین کرده و امضا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      خوب متن حرفاشون رو هم میذاشتید!!!!
      اهههههههههههه

    • بدون نام

      پیاز داغشوزیاد نکنین بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج