جاباما
۱۵۶۱۷۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

توافق نفتی ایران و عربستان

وزیران نفت جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی شب گذشته در وین دیدار و گفتگو کردند و به نظر می‌رسد این دو کشور بزرگ نفتخیز جهان بر روی طرح کاهش یک میلیون بشکه ای تولید نفت اوپک به توافق رسیدند.

خبرگزاری مهر: وزیران نفت جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی شب گذشته در وین دیدار و گفتگو کردند و به نظر می‌رسد این دو کشور بزرگ نفتخیز جهان بر روی طرح کاهش یک میلیون بشکه ای تولید نفت اوپک به توافق رسیدند.

یکصد و شصت و ششمین نشست سازمان اوپک تا دقایقی دیگر به میزبانی وین اتریش برگزار می‌شود.

بیژن زنگنه روز گذشته در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم پایبندی اعضای اوپک به سهمیه‌های تولیدی اعلام کرد: ایران هیچ برنامه‌ای برای کاهش تولید خود (در صورت کاهش رسمی سقف تولید اوپک) ندارد.

همزمان با این اظهار نظر، احتمال کاهش یک میلیون بشکه‌ای سقف تولید نفت اوپک در رسانه های بین المللی از چند روز گذشته مطرح شده و حتی ونزوئلا رسما از کاهش سقف تولید نفت این سازمان حمایت کرده است.

رافائل رامیرز وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرده است: "دولت کاراکاس برای تثبیت قیمت نفت در بازار حاضر به کاهش تولید و عرضه نفت خود است."

در همین حال وزیران نفت جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی شب گذشته در وین دیدار و گفتگو کردند و به نظر می‌رسد این دو کشور بزرگ نفتخیز جهان بر روی طرح کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک به توافق رسیدند.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از دیار با علی انعیمی وزیر نفت عربستان سعودی، اعلام کرد: دیدگاه های ایران و عربستان درباره یکصد و شصت و ششمین نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به هم نزدیک است.

علاوه بر این وزیر نفت ایران با وزیر نفت عراق و وزیر امور خارجه ونزوئلا در وین دیدار و گفتگو کرده است.

در حال حاضر تولید روزانه سازمان اوپک حدود ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که با وجود کاهش تولید نفت برخی از کشورها همچون عربستان، عراق، قطر، آنگولا، کویت و نیجریه در ماه نوامبر سال جاری میلادی بازهم اعضای اوپک روزانه بیش از ۲۰۰ هزار بشکه بالاتر از سقف تعیین شده نفت تولید و به بازار عرضه می کنند.

یکصد و شصت و ششمین نشست اوپک امروز ٢٧ نوامبر( پنجشنبه، ٦ آذرماه) در وین، مقر دائمی این سازمان برگزار می‎‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج