جاباما
۱۵۶۳۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پیشنهاد جدید هند برای دور زدن تحریم ها

رویترز به نقل از منابع غیر رسمی اعلام کرد شرکت هندی اسار به ایران پیشنهاد کرده است در قبال پول نفت وارداتی از این کشور ۲.۵ میلیارد دلار فولاد به ایران صادر کند.

خبرگزاری تسنیم: گروه صنعتی اسار هند، در تلاشی جدید برای دور زدن تحریم های مالی غرب علیه ایران، به دنبال استفاده از درآمدهای نفتی بلوکه شده ایران در هند برای دریافت پول صادرات فولاد خود به تهران است.

شرکت ملی نفت ایران این مکانیزم پرداخت که می تواند راه جدیدی برای آزاد سازی پول نفت مسدود شده ایران در هند بگشاید، را در ماه اوت پیشنهاد کرد.

به گفته منابع صنعتی و دولتی، اسار از دولت ایران خواسته است تا این شرکت را از پرداخت بدهی های نفتی به ایران معاف کند و در مقابل یک قرارداد ۲.۵ میلیارد دلاری برای صدور ورقه های فولادی به یک شرکت زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران با اسار منعقد نماید.

این طرح در شرایطی افشا شده است که مذاکرات هسته ای بین ایران و ۶ قدرت جهانی در مرحله ای حساس قرار دارد. هفته گذشته مذاکرات برای دستیابی به یک توافق جامع هسته ای تا اواسط سال ۲۰۱۵ تمدید شد و بر اساس آن ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های خارجی آزاد خواهد شد.

جاناتان موس، رئیس بخش امور دریایی و تجاری موسسه حقوقی دی دبلیو اف در لندن گفت، عرضه فولاد به ایران «ممنوع است»، در حالی که معامله با شرکت ملی نفت ایران «به احتمال فراوان در تضاد با قانون تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکاست.»

اما یک وکیل دیگر در لندن که به شرکت های هندی طرف معامله با ایران مشاوره می دهد گفت، پیشرفت در مذاکرات هسته ای می تواند موضع غرب را نرم تر کند.

سروش زایوالا، موسس موسسه حقوقی زایوالا اند کو گفت: «من گمان نمی کنم این طرح مشمول تحریم ها باشد...اگر آمریکایی ها ادعا نکنند که فولاد صادر شده در برنامه هسته ای مورد استفاده قرار گرفته است، این یک معامله کاملا حقوقی خواهد بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج