۱۵۶۳۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یورگن کلوپ ناجی تیم های انگلیسی!

يورگن كلوپ در حال حاضر پرطرفدارترين سرمربى اروپا به حساب مى آيد،‌ شرايط بحرانى دورتموند در اين فصل سبب شده با وجود قرارداد كلوپ با اين تيم آلمانى تا سال ۲۰۱۸، گمانه زنى ها در خصوص آينده كارى وى به خصوص از سوی مطبوعات انگلیسی فزونى يابد.

طرفداری: يورگن كلوپ هرگز به صورت مستقيم در خصوص مشكلات مختلف و بحران هاى تيم خود شكايت نمى كند و با مطبوعات در خصوص برنامه های آتی خود به صحبت نمی نشیند، اما این بار کلوپ در مصاحبه اخير خود با شبكه تلويزيونى BT Sport اعلام نمود كه انگليس تنها كشورى است كه او مى تواند بعد از آلمان مربى گرى در آن را تصور نمايد. چنين اظهار نظرى سبب گمانه زنى مطبوعات انگليسى در خصوص احتمال حضور يورگن كلوپ در فوتبال جزيره شده است. به خصوص اينكه دو تيم ليورپول و آرسنال در اين فصل هرگز موفق به برآورده ساختن انتظارات هواداران خود نشده اند.

آرسن ونگر در آرسنال زير فشار

توپچى هاى لندن بار ديگر در ميانه هاى جدول رده بندى ليگ برتر جزيره قرار گرفته اند. بدتر از جايگاه آرسنال در ليگ برتر نمايش مايوس كننده اين تيم در بازى مقابل مچستريونايتد بوده است. در اين بازى كه با شكست ۲:۱ شاگردان ونگر به پايان رسيد، در فاز تهاجمى تيم آرسنال حرفى براى گفتن نداشت و در فاز تدافعى نيز بسيار متزلزل ظاهر شد. در بازى روز شنبه اشتباهات تاكتيكى توپچى ها كاملا مشخص بود، موضوعى كه به كم شدن اعتبار آرسن ونگر نزد هواداران اين تيم شتاب بيشترى بخشيده است و نياز به ايجاد تغييراتى جدى در تيم را افزايش مى دهد.

آرسن ونگر از سال ۱۹۹۶ سرمربى آرسنال است و از سال ۲۰۰۴ اين تيم موفق به قهرمانى در رقابت هاى ليگ برتر نشده است، به خصوص بيلان اين تيم در بازى مقابل سه تيم بزرگ جزيره به نام هاى منچسترسیتی، منچستريونايتد و چلسى هرگز قابل دفاع نمى باشد. توپچى ها از سال ۲۰۰۴ در ۶۳ ديدار مقابل اين تيم ها، تنها در ۱۷ ديدار موفق به كسب پيروزى شده اند. تغيير در چنين روندى را هواداران آرسنالى از يورگن كلوپ مى خواهند. او نيز همانند آرسن ونگر بر يك فوتبال تهاجمى استوار است، اما با در نظر گرفتن يك پرسينگ فشارى اقتدار خط دفاعى تيم خود را افزايش مى دهد. چيدمان، ساختار و حتى فلسفه دو تيم آرسنال و دورتموند نيز شباهت هاى زيادى به هم دارد، به خصوص اهميت دادن به بازيكنان جوان در اين دو تيم از جايگاهى خاص برخوردار است.

قرارداد آرسن ونگر در لندن تا سال ۲۰۱۷ معتبر است و به نظر مى رسد كه آرسنال نيز ديگر از جذابيت لازم براى آرسن ونگر برخوردار نيست و با توجه به افزايش انتقادات و عملكرد ضعيف آرسنال كناره گيرى اين سرمربى فرانسوى ديگر تصميمى غير قابل تصور نمى باشد.

موقعيت لرزان راجرز در ليورپول

بعد از شكست ۳:۱ ليورپول مقابل كريستال پالاس، موقعيت برندان راجرز در اين تيم به خطر افتاده است، وى نيز خود به اين موضوع معترف است:"من مغرور نيستم و مى دانم كه كارم در خطر است." بعد از سومين شكست متوالى و سقوط به رده دوازدهم جدول رده بندى، ليورپول از شرايط خوبى برخوردار نيست و در حال تجربه كردن بدترين شروع فصل خود در ۲۲ سال اخير است. به نظر مى رسد كه تمايل كلوپ به فعالبت در انگليس توجه سران اين باشگاه را نيز به خود جلب كرده باشد.

برندان راجرز در اين فصل موفق به تشكيل تيمى كه بتواند بر سر قهرمانى بر روى آن حساب كرد، نشده است و بازى اين تيم براى همه رقيبان همانند توپچى ها قابل پيش بينى است، نتايج ليورپول در فصل گذشته اين اميد را در دل هواداران به وجود آورده بود كه برندان راجرز سرمربى مناسبى براى رسيدن به موفقيت هاى بزرگ مى باشد، مسئله اى كه اكنون به آن با شك و ترديد نگريسته مى شود.

يورگن كلوپ اما در در دورتموند نشان داده است كه مى تواند تيمى را در ميان مدت به موفقيتى بزرگ برساند و می تواند تيم را براى مدتى طولانى در سطح بالايى نگه دارد. يورگن كلوپ در لیورپول مى تواند با استعدادهايى همانند رحيم اسرلينگ و امكانات مالى كه در اختيار او گذارده مى شود، ليورپول را به تيمى بهتر و رقابتى تری تبديل نمايد.

با وجود گمانه زنى روزنامه هاى انگليسى مهمترين وظيفه كلوپ در حال حاضر نجات دورتموند از انتهاى جدول بوندسليگا است. قرارداد او با دورتموند تا سال ۲۰۱۸ اعتبار خواهد داشت و بحران موجود در دورتموند نه رضايت يورگن كلوپ و نه رضايت سران باشگاه را به دنبال داشته است ولی سران دورتموندی بارها تاييد نموده اند كه هرگز مايل به قطع همكارى با يورگن كلوپ نمى باشند.

مصاحبه يورگن كلوپ كه در انگلستان با استقبال شديدى مواجه شده، البته قابل انتظار بوده است. يورگن كلوپ اما همچنين تاكيد كرده است:"من بيش از شش سال است كه در دورتموند هستم و نمى دانم كه چه موقع اين همكارى به پايان مى رسد. البته در اين مورد فكری هم نمى كنم، تا زمانى كه اين همكارى موفقيت آميز باشد، ما تغييرى در آن به وجود نخواهيم آورد."

البته باید به این نکته نیز توجه شود که یورگن کلوپ معجزه گر نیست و نمی تواند موفقیتی فوری برای تیمی به ارمغان بیاورد، بلکه وی تیم خود را بر اساس برنامه ریزی بلند مدت به موفقیت می رساند. اما بی تردید آینده یورگن کلوپ نه تنها با نحوه نتیجه گیری دورتموند در ادامه فصل، بلکه با نتایج دو باشگاه آرسنال و لیورپول نیز رابطه ای مستقیم خواهد داشت.

اگر سران توپچی ها و قرمزهای لیورپولی بخواهند در طول فصل جاری تغییری در روند تیم خود به وجود آورند، آنها می بایست به دنبال راه حلی دیگر باشند و بسیار غیر محتمل به نظر می رسد که این دو باشگاه برای مدتی طولانی بر یک مربی موقت تکیه کنند تا در تابستان آینده یورگن کلوپ را به خدمت گیرند، البته اگر این سرمربی آلمانی نیز حاضر به ترک دورتموند باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج