۱۵۷۳۲۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آنچه در برنامه نود دیشب گذشت

برنامه ۹۰ این هفته به بررسی سوژه‌های روز فوتبال ایران پرداخت.

خبرگزاری تسنیم: برنامه ۹۰ این هفته به بررسی مسائل روز فوتبال ایران پرداخت. بررسی مسابقات جام حذفی و لیگ برتر کشورمان از بخش‌های مهم برنامه این هفته بود.

* نظر سنجی پیامکی این برنامه مربوط به انتخاب بهترین مربی نیم‌فصل اول لیگ برتر بود، اسکوچیچ، خطیبی، مرفاوی و منصوریان چهارگزینه مورد نظر این برنامه بودند که در پایان و با انتخاب مردم علیرضا منصوریان با ۵۸ درصد آرا به عنوان بهترین مربی نیم‌فصل انتخاب شد. پس از منصوریان، رسول خطیبی با ۲۷، دراگان اسکوچیچ با ۱۱ و عبدالصمد مرفاوی با ۴ درصد آرا در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

* قسمت ویژه برنامه این هفته مربوط به عطاءالله بهمنش استاد گزارشگری ورزشی کشورمان بود. دوربین نود به منزل بهمنش رفته بود و با او و خانواده‌اش گفت‌وگو کرد. چند تن از گزارشگران پیشکسوت ورزشی ایران در مورد استاد بهمنش صحبت کردند و به تعریف کردن از او پرداختند.

* در ادامه برنامه، سفرنامه کامل عوامل برنامه به شهر هِرات افغانستان پخش شد.

* در قسمت دیگری از برنامه، عملکرد فنی تیم فوتبال استقلال در فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در این بخش که توسط کارشناسان برنامه ۹۰ تهیه شده عملکرد خط دفاعی و عوامل دفاعی آبی‌پوشان نقد شد. همچنین امیر قلعه‌نویی هم از انتقادات در امان نماند تا عادل فردوسی‌پور به صورت کاملاً خودجوش و البته ملو پاسخ انتقادات چند وقت اخیر سرمربی استقلال را نسبت به خودش داد.

* علی رغبتی دبیر کمیته نظارت بر مربیان خارجی روی خط برنامه ۹۰ آمد و در مورد آخرین وضعیت حضور زلاتکو کرانچار در تیم المپیک گفت: از چند سال پیش کمیسیون مربیان خارجی در کمیته ملی المپیک وجود داشت و اما بعد از اینکه کمیته ملی المپیک حق الزحمه مربیان خارجی را پرداخت نکرد این کمیسیون غیر فعال بود اما از اواسط خرداد ماه امسال کمیته نظارت بر مربیان خارجی تشکیل شد که البته جنبه دخالت فنی ندارد.

وی ادامه داد: این کمیته ۷ عضو دارد که در مورد کرانچار ۲ عضو فوتبالی هم حضور خواهند داشت. البته کار این کمیته دخالت در امور فدراسیون نیست. باید تأکید کنم که هیچ لج‌و‌لجبازی بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال نیست و اتفاقاً فدراسیون فوتبال تنها فدراسیونی است که تا امروز ۱۰۰ درصد بودجه خود را از وزارت ورزش و جوانان گرفته است. باز هم تأکید می‌کنم که مسئله حاشیه‌ای بین فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد.

رغبتی در خصوص اینکه چرا در مورد وینگادا کمیته نظارت بر مربیان خارجی دخالت نداشته است، گفت: درباره وینگادا هم این کمیته وجود داشت اما کفاشیان گفت فدراسیون زمان ندارد که بخواهد در مورد وینگادا این کار را انجام بدهد.

وی تصریح کرد: قرار است چهارشنبه علی کفاشیان به جلسه کمیته نظارت بر مربیان خارجی بیاید تا در مورد کرانچار تصمیم‌گیری کنیم. کفاشیان در این جلسه رزومه کرانچار و متن قرارداد فدراسیون با این مربی را مطرح می‌کند. البته کرانچار پیش از این در ایران کار کرده است،‌ نمی‌خواهم از حرفم برداشت بد شود ولی باید برخی نکات فرهنگی کشورمان هم رعایت شود.

رغبتی تأکید کرد: در مورد مسائل فنی در کمیته نظارت بر مربیان خارجی دخالتی نداریم و در خصوص مسائل حقوقی صحبت می‌شود. درضمن باید بگویم که یکی از دو عضو فوتبالی جلسه چهارشنبه کمیته نظارت بر مربیان خارجی، از بازیکنان پیشین تیم ملی است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در مورد کی‌روش این کمیته ورود نکرده است، عنوان کرد: در زمان کی‌روش این کمیته وجود خارجی نداشت.

* بخش تقویم برنامه ۹۰ این هفته بیشتر به سالروز بازی تاریخی ایران و استرالیا پرداخت. مصاحبه با ممد جباری یکی از مسئولان تدارکات تیم ملی در بازی ایران و استرالیا یکی دیگر از قسمت‌های جالب برنامه بود. جباری از خاطرات خوب آن بازی، حرکات منحصر به فرد احمدرضا عابدزاده و خوشحالی ایرانی‌ها صحبت کرد. جباری همچنین اعلام کرد که در مهمانی بعد از بازی سفیر ایران به عنوان هدیه یک عروسک پاندا به اعضای تیم ملی داده است.

* مهمان ویژه برنامه ۹۰ علی اضغر حسن‌زاده بهترین بازیکن فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۴ بود. حسن‌زاده که در لیگ فوتسال روسیه توپ می‌زند از تفاوت‌های زیاد برگزاری مسابقات فوتسال در این کشور نسبت به ایران صحبت کرد. در ادامه این گفت‌وگو بحث به گل‌های چیپ حسن‌زاده و فردوسی‌پور کشید و البته «موی فِر» حسن‌زاده و فردوسی‌‌پور هم سوژه دیگری بود که به آن پرداخته شد.

بهترین بازیکن فوتسال آسیا به علت اینکه بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران را دنبال نمی‌کند از انتخاب بهترین مربی نیم‌فصل اول لیگ ایران امتنا کرد.

* به مناسبت سالروز بازی تاریخی ایران و استرالیا دوربین برنامه ۹۰ که به آبادان رفته بود با ابراهیم تهامی گفت‌وگو جالبی انجام داد. تهامی باز هم ادعا کرد که در یک بازی قدیمی از مقابل دروازه خودشان تا محوطه جریمه حریف بازیکنان تیم مقابل را دریبل زده که البته فیلم این بازی در اختیار یک ایرانی ساکن خارج از کشور است.

* در قسمتی از برنامه عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

* بخش دیگر برنامه این هفته نگاه آماری به نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران بود.

* در بخش پایانی برنامه ۹۰ مسابقات لیگ یک پخش شد که جالب‌ترین قسمت آن درگیری داوود مهابادی و وینگو بگوییچ بود. همچنین آیتمی هم در مورد فوتبال تیم‌های پایه و حضور یک مدرس آلمانی در تهران اختصاص داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج