۱۵۸۳۷۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

LTE در ۹ شهر ایران

اگرچه به خاطر پوشش نه چندان گسترده هنوز طعم واقعی استفاده از نسل های جدید موبایل را نچشیده ایم اما همین که اپراتورهای موبایل یکی یکی موفق می شوند شبکه های جدید خود را افتتاح کنند، جای امیدواری دارد.

LTE در 9 شهر ایران




روزنامه هفت صبح: اگرچه به خاطر پوشش نه چندان گسترده هنوز طعم واقعی استفاده از نسل های جدید موبایل را نچشیده ایم اما همین که اپراتورهای موبایل یکی یکی موفق می شوند شبکه های جدید خود را افتتاح کنند، جای امیدواری دارد. 12 آذر اپراتور دوم در مراسمی شبکه LTE خود را به طور رسمی راه اندازی کرد. آنها اولین بار در مشهد این حرکت را استارت زده بودند اما همانطور که مدیرعامل شان می گوید احتمالا برای استفاده درست و حسابی از شبکه های جدید موبایل باید تا آخر سال دندان روی جگر بگذاریم.

LTE در 9 شهر ایران

کدام شهرها LTE دارند؟

ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس و همدان اولین شهرهایی هستند که در ایران زیر پوشش نسل چهارم شبکه تلفن های همراه قرار می گیرند. قبل از اینکه قند توی دل تان آب شود، باید بدانید پوشش شبکه در این شهرها در بهترین حالت ممکن ۵۰ درصد است. پوشش وقتی واقعی می شود که توی خیابان، منزل و محل کارتان هر لحظه ای که اراده کردید، آرم جذاب LTE را ببینید. این کار احتمالا تا آخر امسال طول می کشد.

تا آن زمان می توانیم خوشحال باشیم که بعد از چند سال تاخیر و انحصار، تکنولوژی های جدید موبایل بالاخره وارد ایران شده اند. اول نسل سوم و حالا هم نسل چهارم. ایران جزو ۱۰۰ کشور اول جهان است که کاربران موبایل درآن می توانند به سرعت زیاد و کیفیت بهتر موبایل دسترسی داشته باشند.

سرعت LTE چقدر است؟

قبل از آنکه ایرانسل و همراه اول به خود تکانی بدهند و از سد انحصار عبور کنند، این رایتل بود که مشترکان موبایل را با ۳G آشنا کرد. وقتی انحصار برداشته شد، اول ایرانسل از خط گذشت و با کمی تاخیر نوبت به همراه اول رسید. با اینحال هر دو اپراتور هنوز در ابتدای راه هستند. ایرانسلی ها می گویند در حال حاضر، سرویس نسل سوم خود را در ۷۵ شهر در تمامی ۲۱ استان کشور راه اندازی کرده اند اما شما که غریبه نیستید، در همین تهران هم خیلی از نقاط هنوز پوشش درست و حسابی ندارند.

وضع همراه اول هم تعریف چندانی ندارد. با اینحال آنهایی که از نسل سوم دست و پا شکسته فعلی استفاده می کنند، حسابی راضی اند. احتمالا خیلی هایشان ذوق زده اند، چرا نباشند؟ تا همین چند وقت پیش عادت داشتیم اینترنت را با محدودیتس رعت بخریم. مثلا طبق قانون، کاربران خانگی تنها به سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه دسترسی داشتند اما آنهایی که کارت دانشجویی، معرفی نامه شرکتی، گواهی اشتغال به کار، کارت عضویت هیئت علمی و ضربان نبض داشتند، می توانستند به سرعت های ۲۵۶، ۵۱۲، ۱۰۲۴ یا بیشتر هم دسترسی پیدا کنند.

با اینحال سرعت همیشه یک عامل محدودکننده به نظر می رسید. ایرانسل در همان ابتدای راه اندازی شبکه نسل سوم خود، روش امتحان شده اپراتورهای بزرگ خارجی را پیاده کرد؛ شیر اینترنت را باز گذاشت تا کاربران بتوانند با توجه به ترافیک موجود در محدوده خود، از اینترنت پرسرعت نسل سوم سیرآب شوند. طبیعتا وقتی تعداد استاده کنندگان از شبکه در یک محدوده جغرافیایی کمتر باشد، سرعت بیشتری به کاربران می رسد و بالعکس.

همراه اول همین راه را در پیش گرفته است. هر دو اپراتور با هم رقابت سختی دارند و امیدواریم از رقابت شان، مشترکان موبایل بیشترین منفعت را کسب کنند.

شرایط استفاده و قیمت ها چطور است؟

برای استفاده از نسل سوم نیازی به تغییر سیمکارت نداشتید اما در نسل LTE خرج تعویض سیمکارت روی دوش تان خواهد افتاد. خوشبختاتنه قیمت آن زیاد نیست. مروری کوتاه بر قیمت ها هم امیدوارکننده است. ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای سه ماه. البته به شرطی که مشترک کم مصرفی باشید. آنهایی که به حجم بیشتری نیاز دارند باید برای بسته سه ماهه ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان بپردازند. یک بسته ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومانی هم برای حرفه ای ها عرضه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج