۱۵۹۶۵۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

روایت یک نماینده از پرونده جنجالی «مارلبرو»

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعلام اینکه مجوز صادره برای توزیع محصولات «فیلیپ‌موریس» مراحل قانونی را طی نکرده است، گفت: مجوز شرکت «زرین‌تجارت» در ایران ملغی شد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد درباره اعطای مجوز به شرکت زرین‌تجارت خاورمیانه برای توزیع محصولات سیگار مارلبرو وابسته به شرکت فیلیپ‌موریس در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور آقای پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، محمود علوی وزیر اطلاعات و معاون وزیر خارجه برگزار شد.

وی در زمینه موضوع رسیدگی به پرونده اعطای مجوز فعالیت به نمایندگی فیلیپ‌موریس آمریکایی که به عنوان یک شرکت حامی صهیونیست‌ها شناخته می‌شود، افزود: طبق مستندات موجود در پرونده‌های این شرکت در کمیسیون اصل ۹۰، وزارت اطلاعات از سال ۸۵ که این پرونده در کمیسیون تشکیل شده تاکنون، در نامه‌های متعدد اعلام کرده که به دلیل صهیونیستی بودن با فعالیت این شرکت مخالف است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه یادآور شد: موضوعی که برای کمیسیون جای سؤال داشت این بود که علیرغم مخالفت‌های صریح وزارت اطلاعات در طول دوره‌های گذشته از جمله در دولت یازدهم و با توجه به نامه معاون وزیر امور خارجه در دولت فعلی مبنی صهیونیستی‌بودن این شرکت، به چه دلیل کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین در وزارت امور خارجه، شرکت «فیلیپ‌موریس» را از لیست شرکت‌های حامی صهیونیست‌ها خارج کرده است؟

رسایی همچنین گفت: در این جلسه مشخص شد که تصمیم این کمیته بدون حضور نماینده وزارت اطلاعات اخذ شده و همچنین معاون وزیر خارجه اعلام کرد که سوابق نظر تخصصی وزارت اطلاعات درباره شرکت «فیلیپ‌موریس» در اختیار این کمیته نبوده است برای همین با هماهنگی مسئولان ۲ وزارتخانه مقرر شد که جلسه این کمیته مجدداً با حضور نماینده وزارت اطلاعات تشکیل شود.

وی متذکر شد: در این جلسه، همچنین مشخص شد که شرکت «زرین‌تجارت» خاورمیانه نمایندگی‌ای از طرف شرکت «فیلیپ‌موریس» آمریکایی ندارد و این شرکت طی نامه‌ای هر گونه نمایندگی در ایران را تکذیب کرده است.

نماینده تهران در مجلس در ادامه تأکید کرد: بر همین اساس با توجه به اینکه کمیته مذکور در وزارت خارجه بدون توجه به نظر وزارت اطلاعات چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود و با توجه به اینکه شرکت «زرین‌تجارت» هم هیچ نمایندگی‌ای در این باره نداشته، مجوز صادره برای این شرکت تا بررسی‌های مجدد و رفع موانع قانونی و تشکیل جلسه با حضور نماینده وزارت اطلاعات، ملغی اعلام شد.

نایب رئیس اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تأکید کرد: البته یکی از اقدامات خوب کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین که به ریاست معاون وزیر خارجه تشکیل می‌شود، تعیین ۴ شاخص برای مشخص شدن شرکت‌های حامی صهیونیستی است که مقرر شد بعد از تصویب در کمیته مذکور، برای اطلاع عموم رسانه‌ای شود.

رسایی ادامه داد: در این جلسه درباره مقابله با قاچاق سیگارهای محصول شرکت «فیلیپ‌موریس» نیز تأکید شد که در این باره کمیسیون اصل ۹۰ از مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق توضیحاتی بخواهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیا ساخت سیگار جلوی قاچاق سیگار را میگیرد وبضرر قاچاقچیان سیگار است؟
      آیا ساخت سیگار در داخل موجب ایجاد کار میگردد؟
      آیا با ایجاد کارخانه سیگا ردر داخل کشور موجب رونق کشاورزی در امر تولید تنباکو میشود؟
      آیا تولد داخلی سیگار موجب درآمد ارزی بدلیل صادرا آن میشود؟
      آیا صاذرات سیگار برای دولت درآمد گمرکی دار د؟
      آیا با تولید سیگار داخل بازرسی وکیفیت مواد تشکلیل دهنده آن بهتر نمیشود؟
      وآیا.......؟؟؟؟؟
      بنابراین منتقدان به تولید سیگار داخلی نتیجه جواب سؤالهای فوق رابررسی کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج