۱۵۹۷۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

توپ‌های غیراستاندار و تقلبی در لیگ برتر!

در نشست مهندسی ورزشی عنوان شد که توپ‌های غیراستاندار و تقلبی در لیگ برتر ایران وجود داشته است.

خبرگزاری تسنیم: مراسم مهندسی ورزش در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار شد. مهندسی ورزشی تخصصی است که در آن طراحی عناصر، فضاها و اماکن ورزشی از قبیل کف پوش‌ها، فضا، نور و صداگیری و..... از یک سو و شناسایی نکات مهم در تحلیل و طراحی ابزار جدید،‌ از سوی دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد. تجهیزات ورزشی غالباً جزیی از بدن انسان تلقی می‌شوند. مهندسی پزشکی ، فیزیک مکانیک، تکنولوژی ساخت و تولید، دانش شیمی و پلیمری و .. همگی در یک مجموعه و به منظور ساخت ابزار بهتر مورد بهره برداری قرار می گیرند.

در این مراسم رضا سارنگ مدیر گروه مهندسی ورزش واحد علوم و تحقیقات گفت: از سال ۸۲ مطالعات اولیه را برای راه‌اندازی این رشته را آغاز و در سال ۸۶ این ایده را عملی کردیم. رویکرد اصلی گروه مهندسی ورزش این است که از علوم سایر رشته‌های مهندسی نیز استفاده کند.

بنیانگذار رشته مهندسی ورزش در ایران گفت: بیشتر اختراعات دانشجویان رشته مهندسی ورزش در ایران بی‌نظیر و در دنیا کم‌نظیر است و این نشان از توانمندی بالای دانشجویان این رشته و پتانسیل آنها دارد.

وی افزود: برخی مدعی‌اند که کارهایی انجام داده‌اند اما در عمل رد پایی از مهندسی ورزش در ورزش کشور نمی‌بینیم. استفاده از توپ‌های غیر استاندارد و تقلبی در فصل ۹۳-۹۲ لیگ برتر و در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ یکی از این موارد بود و اگر مهندسی ورزش در سطح کلان و مطابق ادعای این افراد وجود داشت، شاهد وقوع این مشکلات نبودیم. از این موارد بسیار زیاد وجود دارد و به همین دلیل وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها باید ملزم به استفاده از استانداردهای بین المللی در استفاده از تجهیزات ورزشی باشند.

سارنگ اظهار داشت: از وزارت ورزش انتظار داریم با ایجاد شغل برای دانشجویان این رشته به پیشرفت ورزش و اقتصاد کمک کند. به عنوان مثال تکنولوژی که در خط دروازه فوتبال استفاده می‌شود نیازمند نرم‌افزارهایی است که دانشجویان ما به راحتی می‌توانند آن را طراحی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج