جاباما
۱۵۹۷۹۳
۵۰۷۹
۵۰۷۹
پ

ریزترین الماس جهان ساخته شد +عکس

این برای نخستین بار در جهان است که دانشمندان موفق به ارایه فرآیندی جهت تولید نانورشته‌های الماسی فوق‌العاده باریک می‌شوند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان موفق شدند با استفاده از تازه‌ترین یافته‌های دانش نانو ریزترین الماسهای ممکن در جهان را تولید کنند.

این برای نخستین بار در جهان است که دانشمندان موفق به ارایه فرآیندی جهت تولید نانورشته‌های الماسی فوق‌العاده باریک می‌شوند.

ریزترین الماس جهان ساخته شد +عکس

این ریزالماسها از ویژگیهای بسیار خاصی برخوردارند به طوریکه در قیاس با مستحکم‌ترین نانولوله‌های کربنی و پلیمرها قدرت بسیار بیشتری دارند. نتایج این نوآوری که توسط دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا ارایه شده در تازه‌ترین شماره نشریه "مواد طبیعی" منتشر شده است.

از دیدگاه بنیادین علوم نوین، از این جهت که نانوالماسهای تولید شده دارای سطحی از استحکام است که تاکنون مشاهده نشده، می‌توان این فناوری نوین را از اهمیت قابل توجهی برخوردار دانست.

در هسته این نانورشته‌ها رشته‌هایی از اتمهای کربنی قرار دارد که شباهت بسیار زیادی به ساختار الماس دارند. در این ساختار حلقه‌هایی از اتمهای کربنی به هم پیوند خورده تا بالاترین حد از استحکام شکل بگیرد.

دانشمندانی که این ماده را ابداع کرده‌اند در توصیف نوآوری خود می‌گویند، این رشته‌های نانویی به گونه‌ای به نظر می‌آید که انگار گردنبندی از کوچکترین الماسهای جهان شکل گرفته است.

این فناوری درحالی ارایه می‌شود که تلاشهای نیم قرن اخیر بشر برای تولید ساختارهای الماسی شکل از مولکولهای حاوی کربن با شکست همراه بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج