۱۵۹۸۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بالاخره نولان دیده شد

انستیتو فیلم آمریکا بهترین فیلم های سال ۲۰۱۴ را اعلام کرد. «دختر گمشده» فینچر را نادیده گرفت، به «میان ستاره ای» نولان رأی داد و چند فیلم جدید از کارگردانان جوان را هم در فهرستش گذاشت...

بالاخره نولان دیده شد





روزنامه هفت صبح: انستیتو فیلم آمریکا بهترین فیلم های سال 2014 را اعلام کرد. «دختر گمشده» فینچر را نادیده گرفت، به «میان ستاره ای» نولان رأی داد و چند فیلم جدید از کارگردانان جوان را هم در فهرستش گذاشت...

انستیتو فیلم آمریکا (AFI) امسال 11 فیلم را به عنوان نامزدهای نهایی جوایز این نهاد معتبر سینمایی معرفی کرد. نکات جالبی در مورد فهرست انتستیو فیلم آمریکا می شود گفت، از نبود فیلم «دختر گمشده» دیوید فینچر تا حضور فیلمی به نام «سلما» که تازه چند هفته ای است مطرح شده. فهرست بهترین فیلم های انستیتو فیلم آمریکا را بخوانید:

1- تیرانداز آمریکایی

آخرین فیلم کلینت ایستوود هنوز اکران عمومی نشده است. درام بیوگرافیک جنگی که نقش قهرمانش را بردلی کوپر بازی می کند. داستان یک افسر نیروی دریایی که عملیاتش را مرور می کند. دو فیلم آخر ایستوود، موزیکال «پسران جرسی» و «تیرانداز آمریکایی» حسابی منتقدان را ناامید کردند. این اولین افتخاری است که نصیب آخرین فیلم ایستوود شده؛ فیلمی که البته به خاطر کارگردان کهنه کارش و داستان جنگی اش بعید نیست در اسکار جزو 10 فیلم باشد.

بالاخره نولان دیده شد

۲- مرد پرنده ای

کمدی سیاه الخاندرو گونزالس ایناریتو کم کم دارد بعد از گرفتن جایزه گاتهام جایگاهش را پیدا می کند. می گویند بهترین فیلم ایناریتو است. بعد از قرار گرفتن در فهرست AFI قطعا جدی ترش می گیرد.

بالاخره نولان دیده شد

۳- پسربچگی

مهمترین فیلم امسال که از مخاطب تا منتقد یکصدا تحسین اش می کنند و تا به حال افتخارآفرین ترین فیلم هم بوده است، حضورش در فهرست ها دیگر جای تعجب ندارد. اگر در فهرست بهترین ها نبود باید تعجب کنید.

بالاخره نولان دیده شد

۴- Foxcatcher

درام ورزشی بنت میلر که بخصوص بازی ها و کارگردانی اش مورد توجه قرار گرفته، اولین بار در کن به نمایش درآمد و با استقبال روبرو شد.

بالاخره نولان دیده شد

۵- بازی تقلید

محصول مشترک خلاقیت یک کارگردان نروژی و بازی عالی بندیکت کامبریچ انگلیسی در نقش آلن تورینگ، یکی از دانشمندان کامپیوتر که زمان جنگ جهانی دوم با شکستن کد نازی ها، نقش مهمی ایفا کرد.

بالاخره نولان دیده شد

۶- میان ستاره ای

طرفداران نولان بالاخره خوشحال می شوندکه اسم فیلم پرهزینه و پر سروصدای نولان در یکی از فهرست ها قرار گرفت؛ فیلمی که با وجود ابعاد عظیمش، انتظارها را نه در گیشه برآورده کرد و نه در فصل جوایز. نکته عجیب فهرست های امسال، نادیده گرفتن «میان ستاره ای» در همه بخش ها بود؛ فیلمی که قبل از اکران همه امید زیادی به موفقیتش بسته بودند.

بالاخره نولان دیده شد

۷- درون جنگل

راب مارشال البته کارگردان کاربلدی است اما فیلمش در میان آثار پرهیاهوی امسال گم شده بود. کمدی فانتزی که در رأس اش مریل استریپ است. فیلم قرار است اواخر دسامبر اکران شود و هنوز رویش نقد جدی هم نوشته نشده.

بالاخره نولان دیده شد

۸- خزنده شب

درام جنایی ساخته دن گیلروی از فیلم های خوب امسال بود که کمتر درباره اش نوشتند. مردی به دنیای روزنامه نگاری درباره جرایم راه پیدا می کند و کم کم مرز میان مشاهده گر بودن و شریک شدن در جنایت ها برایش کمرنگ تر می شود.

بالاخره نولان دیده شد

۹- سلما

پارسال همه شرایط برای موفقیت «۱۲ سال بردگی» از همان آغاز اکرانش مهیا شده بود اما «سلما» یکدفعه گل کرد؛ فیلمی که کسی درباره اش نشنیده بود و حالا منتقدان در متاکریتیک ۹۵ از ۱۰۰ امتیاز به آن داده اند.

آوا دوورنی کارگردان فیلم یکی از کسانی است که پشت تظاهرات سیاهپوستان شهر فرگوسن ایستاد. می شود این احتمال را داد که حضور ناگهانی این فیلم که درباره تظاهرات مارتین لوترکینگ است بی ربط به ماجراهای شهر فرگوسن نیست.

بالاخره نولان دیده شد

۱۰- نشکسته

آنجلینا جولی ممکن است امسال با این فیلمش دومین شگفتی تاریخ سینما را بعد از «گنجه رنج» خلق کند.

بالاخره نولان دیده شد

۱۱- شلاق

جالب است که به جای «هتل بزرگ بوداپست» وس اندرسون فیلم مستقل دیگری در این فهرست قرار گرفته. «شلاق» دومین فیلم بلند فیلمساز جوانش است و همین که یک جوان توانسته میان این همه اسم های بزرگ خودش را جا کند، معلوم می کند که سیستم سینمایی بازی برای همه استعدادها وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج