۱۶۰۲۸۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چاپ مقاله ظریف در یک مجله معتبر دیپلماتیک

مجله دیپلماتیک سوسایتی،به عنوان یکی از معتبرترین نشریات سیاسی اتریش بیش از ۳۰ صفحه از شماره اخیر خود را به بررسی دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده است و همچنین مقاله ای از وزیر امور خارجه ایران را به چاپ رساند.

ایرنا: مجله دیپلماتیک سوسایتی،به عنوان یکی از معتبرترین نشریات سیاسی اتریش بیش از ۳۰ صفحه از شماره اخیر خود را به بررسی دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده است و همچنین مقاله ای از وزیر امور خارجه ایران را به چاپ رساند.

بخش مربوط به ایران درمجله دیپلماتیک سوسایتی با مقاله ای از محمد جواد ظریف با عنوان ' بنیادهای به هم وابسته صلح و امنیت جهانی' آغاز و با مصاحبه هایی از سیاستیان کورتس وزیرخارجه اتریش، رئیس انجمن دوستی ایران و اتریش،سفرای ایران در اتریش و اتریش در ایران و همچنین با مقالاتی از رایزن سیاسی کشورمان در وین و وابسته سابق اقتصادی اتریش در تهران ادامه می یابد.

معرفی زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین دستاوردهای علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از دیگر بخش های این مجله است که به عنوان یکی از معتبرترین نشریات تخصصی و دیپلماتیک به طور عموم در بین محافل دولتی و دیپلماتیک مقیم اتریش توزیع می گردد.

متن کامل مقاله وزیر امور خارجه ایران در مجلسه سوسایتی به این شرح است:

'بنیادهای به هم وابسته صلح و امنیت جهانی'

به نام خداوند که نامش یادآور همه خوبی هاست

'پیامبر است آنکو با دستان خود بذری جاودان از عشق بکارد و آنکو قلبش از مهر, از ایثار و عشق مالامال باشد کرده هایش پیامبرانه است،چنین کسی روحی دارد که در رودهای جوشیده از صلح و آرامش شنا می کند و قلبی که از محبت و عشق بی پایان, بی محابا در فوران است و غرقه دریای بی کرانه محبت است '

اشتفان تسوایگ شاعر پرآوازه اتریشی

برای چند دوره مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر (۱+۵) که به مذاکرات هسته ای موسوم شده و اینجانب و هیئت همراهم نمایندگی دولت و ملت بزرگ و شریف کشورم را در آن بر عهده داشته ایم، در شهر تاریخی و زیبای وین در کشور اتریش برگزار گردید و دولت و مردم اتریش میزبان ما در این مذاکرات بوده اند. حکم ادب است که از دولت و مردم فرهنگ دوست، خوب و مهربان جمهوری اتریش تشکر کنم. از وزیر محترم امور خارجه و معاونان ایشان نیز که برایبرگزاری موفقیت آمیز این نشست ها تلاش نموده اند، سپاسگزاری می کنم.

واقعیت آن است که نگاه جمهوری اسلامی ایران به ویژه رئیس جمهور روحانی به اتریش یک نگاه ویژه و مبتنی بر احترام وبرادری است که ریشه در تاریخی از پیوندهای مبتنی بر بنیادهای فرهنگی، علمی و اقتصادی دو کشور دارد. خوشبختانه اراده سیاسی بسیار خوبی که در رهبران دو کشور برای گسترش همکاری ها وجود دارد، شرایط خوبی را برای گسترش این پیوندها در همه زمینه ها فراهم آورده است.

باور دارم که با استفاده از فرصت ها و ظرفیت هایی که هم اکنون در هر دو طرف موجود است، می توانیم افق های جدیدی را در روابط دوجانبه بگشائیم.

صحنه کنونی روابط بین الملل شرایط، فرصت ها و در عین حال چالش های گوناگونی را پیش روی تمامی کشورها قرار داده است.تقریبا دیگر نمی توان مشکل و یا موضوعی را مختص یک کشور و یا یک منطقه تعریف کرد.

جهان امروز گرچه با جهش هایی بلند در زمینه دانش و فن آوری و تکنولوژی پیشرفته به سوی یکپارچگی بیشتر قدم برمی دارد، اما در عین حال با مشکلاتی دست به گریبان است که به همان اندازه جهانی و همگانی هستند و حل آنها جز در سایه همکاری های دوجانبه و چند جانبه و رایزنی های منطقه ای و بین المللی و تقویت اعتماد متقابل میان کشورها میسور نیست؛ اصل تعامل و گفتگو در شمار ضرورت های راهبردی برای همه دولت ها وکشورهایی است که به آینده امن بشریت و جهان دور از خشونت می اندیشند.

بدون ثبات و امنیت هیچ روند مثبتی در روابط بین کشورها و در درون جوامع شکل نخواهد گرفت. ثبات و امنیت زیربنای توسعه اقتصادی و شکوفایی همه ملت ها و جهان هستی است.

اگر کسی به راستی خواهان ریشه کنی فقر، بیماری، جهل و بی سوادی، تروریسم ، نقض حقوق شناخته شده انسانی ، قاچاق مواد مخدر ، برده داری مدرن و قاچاق انسان و ده ها مشکل عمیق بشریت قرن ۲۰ و ۲۱ است، باید برای ایجاد و گسترش صلح و ثبات پایدار و مبتنی بر حقوق همه انسان ها تلاش کند.

بدون ثبات و امنیت پایدار مبارزه با هر یک از این موضوعات نفس گیر نه تنها مشکل که گاه غیر ممکن است.رابطه دیالکتیک و متقابلی که بین موضوعاتی چون فزونی فقر و گسترش تروریسم و ناامنی وجود دارد، در همین پیوند بسیار با اهمیت تلقی می گردند.

مناطقی از جهان و از جمله منطقه ما؛ منطقه خاورمیانه در شرایط حساس و شکننده ای قرار دارد و با تهدیدهای ویرانگریهمانند فرقه گرایی، افراط گرایی، تروریسم و جنگ های ویرانگر داخلی مواجه است. اما آنهایی که تاریخ برایشان تنها ورق نوشته هایی رها در گردبادهای زمان های دور نیست,به خوبی در می یابند که این امور تهدیدهایی نیستند که در یک جا محصوربمانند و خود را در جغرافیای خاصی محدود سازند. مهاجرت های دسته جمعی، پرخطر و بی رویه به جهان غرب اثرات ناامنی و فقر را به همه ما گوشزد می کنند؛ به سادگی پیداست که تروریسم و افراط گرایی کوری که در برخی از کشورهایمنطقه گسترش یافته، در حال سرریز به نقاطی است که تا دیروز منطقه امن و بی خطر شمرده می شدند.

تنوع و تکثر ملیت هایی که در گروه های تروریستی مشاهده می شوند، بهترین گواه برای چنین دریافتی است و لازمه مبارزه موثر با این تهدیدها هوشیاری، همکاری، تعامل و رفتار حکیمانه و مآل اندیش رهبران تمام کشورها و رایزنی های مستقیم و مستمر آنها با یکدیگر است.

همه ما باید بپذیریم که تنها از طریق گفتگو و نه تهدید و نه تحقیر و نه تحریم و تنها با تکیه بر مشترکات گسترده ای که تمام ملت ها با یکدیگر دارند و با احترام به اصول حقوق بین الملل و با پذیرش حقوق و کرامت انسانی, جوامع و دولت ها ستون های بنای صلح را محکم تر سازیم و بر اساس موضع برابر و مصالح مشترک و احترام متقابل و با در نظر گرفتن منافع همه کشورها سازوکارهایی با ثبات تر را برای امنیت و صلح بین المللی طراحی کنیم.

این اعتقاد قلبی ما است که شکوفایی و توسعه تمامیکشورهای جهان در پیوندی مستقیم با یکدیگر بوده و بر همین بنیاد همچون گذشته بر اصل گفتگو و تعامل سازنده و بر تلاش های مشترک برای حل و فصل مسائل و معضلات جهانی تاکید داریم.

تردیدی در کار نیست که دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با صلابت و استواری تمام بر تمام خواسته های به حق و قانونی خود در چارچوب قوانین و نرم های شناخته شده بین المللی ایستاده اند و هرگز مرعوب و مغلوب بدخواهی شوالیه های سیاهی و تاریکی نخواهند شد.

با وجود این، مردم ایران همواره نشان داده اند که ملتی صلح جو و خواهان تعامل با هر ملتی هستند که دستی را به دوستی و نه به قصدی دیگر به سوی آنها دراز می کند؛ چنین دستی در فرهنگ ما همواره سزاوار به گرمی فشردن است.

این مقال را با شعری از شاعر اتریشی اشتفان تسوایگ با مضمون محبت و عشق به همه هستی گشودم و آن را با شعری از شاعر پر آوازه کشورم حافظ شیرازی به پایان می آورم که:

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج