۱۶۰۵۲۲
۷ نظر
۵۱۵۸
۷ نظر
۵۱۵۸
پ

دستفروش شیرازی که میلیاردر شد

داستان زندگی عباس برزگر، مرد شیرازی ساده و خوشدلی که میهمان نوازی اش، او را میلیاردر کرد.

دستفروش شیرازی که میلیاردر شد





روزنامه هفت صبح: با وجود این که خبر تازه نیست اما همچنان جذاب است و میان افراد مختلف دست به دست می چرخد. داستان دقیقا مانند فیلم هاست. از آن دست داستان هایی که در عرض یک شب وضع مالی یک نفر را تکان می دهد و او را به سوپرمیلیاردر کشور تبدیل می کند.

عباس برزگر و روستایش که حالا با نام دهکده توریستی عباس بزرگر شناخته می شود، این روزها شهرت جهانی پیدا کرده و اکثر گردشگران خارجی در سفر به ایران تلاش می کنند تا به او سر بزنند. او در گفتگو با خبرگزاری ایرنا، فراز و نشیب زندگی اش را توضیح داده و از خاطراتی گفته کهس بب شد او به یکی از ثروتمندان تبدیل شود.

دستفروش شیرازی که میلیاردر شد

نجات گردشگران خارجی در راه مانده و ...

او می گوید: «بعد از اینکه به دلیل دستفروشی در شیراز با بی مهری و آزار روزانه ماموران گشت شهرداری شیراز مواجه شدم به زادگاهم روستای بزم از توابع شهرستان یوانات برگشتم. این جوان خلاق که با شغل نخست خود یعنی دامداری و کشاورزی نیز در این روستا مشغول بود اقدام به ایجاد یک مغازه در کنار کلبه محقر خویش می کند.

عباس در یکی از روزهای سرد و بارتانی زمستان و با دلسوزی و محبت به همنوع که در وجود یک فرد روستایی بی آلایش همیشه موج می زند با دو فرد خارجی درمانده در راه مواجه می شود.

استارت داستان شگفت انگیز عباس از همین جا آغاز شد. هنگام ورود این دو فرد آلمانی به کلبه محقر و روستایی عباس، خانواده او نیز مشغول کشیدن دم پخت ساده خود بر سر سفره بودند. او البته در ابتدا معذب و خجل که چه کار کند تا از خجالت این دو فرد خارجی سربلند بیرون بیاید و در اندیشه راهی برای آبروداری خویش در به دست آوردن غذایی به اصطلاح باکلاس تر برای آنها بود اما در عین ناباوری و خوش شانسی عباس، دو فرد خارجی عاشق شام ساده وی می شوند.

دستفروش شیرازی که میلیاردر شد

در سفره فقیرانه عباس برزگر به جز دمپخت، گوجه فرنگی، ماست محلی و ترشی چیز دیگری پیدا نمی شد. این دو فرد خارجی پس از صرف شام، با لذت شب خود را نیز در همان ملحفه های دست دوز و بر روی قالیچه ها و گلیم های روستایی در کلبه محقر و کنار خانواده عباس گذراندند.

برگزاری جشن تولد برای میهمانان خارجی

عباس در بیان داستان شگفت انگیز خود می گوید صبح آن روز یکی از میهمانان خارجی اش که جوان حدود ۲۰ ساله ای بود بسیار ناراحت و غمگین به نظر می رسید. او از مترجم دلیل ناراحتی این فرد را می پرسد، مترجم در پاسخ می گوید این جوان امروز جشن تولد ۲۰ سالگی اش بود و از اینکه نتوانسته در کنار خانواده اش جشن تولدش را بگیرد، غمگین است.

علی و زهرا فرزندان خردسال عباس برزگر موضوع را که می شنوند اقدام به تهیه میز چرخ خیاطی مادر، چندتا بادکنک از مغازه پدر و کیک خانگی که تنها بضاعت آنها برای خوشحال کردن میهمانشان بود، می کنند. این میهمان جوان نیز از دیدن جشن تولد از سوی خانواده روستایی عباس با هیجانی وصف ناپذیر از صحنه های کف زدن و خوشحالی آنها برای وی فیلمبرداری می کند...

بازگشت دوباره گردشگران خارجی

دو فرد آلمانی همراه با کاروان گردشگری بعد از مدتی دوباره به روستای بزم می آیند، سراغ عباس را می گیرند و چند روزی را در کلبه فقیرانه وی می گذرانند. این کارآفرین برتر صنعت توریسم از گردشگران خارجی همانند اقوام و فامیل خود در خانه اش پذیرایی می کند.

دستفروش شیرازی که میلیاردر شد

او در چند روز اقامت گردشگران خارجی آنها را به تماشای مناظر طبیعی و گردشگری منطقه فرا می خواند و با آیین ها و آداب و رسوم عروسی ها آشنا می کرد.

او حتی با میهمانانش شیر می دوشید و همگام با آنها با چوپانان گله در صحرا گوسفندان را می چراند. او با میهمانانش چای آتشی می نوشید، کشاورزی می کرد، روش های سنتی تولید ماست و دوغ و کشک محلی را به آنها آموزش می داد. آنها را به گپ و گفت با هم ولایتی ها و پیرزنان و پیرمردان روستایی وامی داشت.

عباس میهمانانش را در آیین های عروسی و مراسم سوگواری شرکت می داد. شب نشینی و بیان قصه ها و داستان های قدیمی را همگام با آنها تجربه می کرد. همگام با میهمانان در کوه حاضر می شدند و از حکایت های عمیق نوازندگان نی در دیارش گوش می دادند...

عباس برزگر که از همنشینی و تجربه با گردشگران خارجی و از باورپذیری آنان خود را نیز باور کرده بود، از همان زندگی ساده و دهاتی اکنون به فرد شگفتی ساز صنعت پردرآمد توریسم تبدیل می شود.

قیمت غذاهای عباس

او قیمت هر وعده غذا برای میهمانان خارجی را در دهکده توریستی اش بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار که آب دوغ خیار است اعلام می کند. بزرگر با بیان اینکه می توان از هر چیزی در روستا درآمد کسب کرد، افزود: «من از برگ درخت گردو بیشتر از خود گردو درآمد دارم. عباس با بیان اینکه «کود الاغ» را به قیمت ۱۰ دلار به خارجی ها و گردشگران می فروشد، افزود: «کود الاغ» برای درمان آبریزش بینی و سرماخوردگی شدید بسیار مفید است و درمان بیمار را در کمتر از ۱۵ دقیقه تضمین می کند.»

دستفروش شیرازی که میلیاردر شد

برزگر از گوسفندداری و عطاری کنار کلبه محقر و با همان حفظ اصالت روستایی در جشنواره های ملی و بین المللی حضور می یابد. اینک نیز در اندیشه ساخت بزرگترین تونل زیرزمینی در روستای خود است. این توریست موفق روستایی اکنون با توافقی که با برخی بزرگان طوایف قشقایی و بختیاری انجام داده، قرار است حدود ۱۵ هزار سیاه چادر عشایری ایجاد کند و میهمانان جدیدش را در این سیاه چادرها با نحوه زندگی عشایر در مناطق سردسیری و گرمسیر و آداب و رسوم آنها آشنا کند.

* روستای بزم در ۱۷ کیلومتری شهر بوانات به سمت استان یزد و کرمان، آخرین نقطه استان فارس است که به منطقه گردشگری بوانات معروف شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا قوت!!!

    • محبوب

      زنده باد

    • reza

      آفرین!هر چی در میاره نوش جونش

    • واااااااااااااااا

      100 تا 200 دلار فقط آب دوغ خیار !!!!!!

    • مهین

      خدا بزرگه همه بندگلنشو دوست داره

    • مسلم

      کسی نیست بگه کثافت دزد آخه اونا هم آدم هستن آخه آب دوغ خیار قیمتش ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار هست مرتیکه دزد ک نون حروم میده ب خانوادش این راهش نیست، راه کلاهبرداری از ی سری آدم رو یاد گرفته، چجوری انصافش اجازه میده همچین قیمتی بگیره از مهمون، خوبه مهمون حبیب خدا هست

    • رامین

      ایرانی جماعت همینه دیگه تا چوب تر بالا سرش نباشه فرمان نمی بره. اگه آقای برزگر یه روز تشریف ببرن آلمان به ایشون یه استیک به قیمت 1000 دلار قالب کنن خوششون میاد؟
      بعدش بگید اشتغالزایی میکنه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج