۱۶۰۸۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قوچان‌نژاد: همه چیز دست کی‌روش نیست

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا همه باید دست به دست هم دهیم.

خبرگزاری تسنیم: با لهجه مشهدی - اروپایی‌اش صحبت‌های جالبی انجام می‌دهد. از تک تک کلمات رضا قوچان‌نژاد می‌توان امید و آینده‌نگری را دید، اما آینده‌نگری‌های او بدون پیش‌بینی است. گوچی فوتبال ایران معتقد است که نباید چیزی را پیش‌بینی کرد و باید قدم به قدم پیش رفت.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که خاطره‌ساز خوبی برای ایران است، بعد از به ثمر رساندن گل صعود تیم ملی به جام جهانی مقابل کره‌جنوبی و به ثمر رساندن تنها گل تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقابل بوسنی، امیدوار است در جام ملت‌های آسیا نیز برای تیم ملی گلزنی کند.

رضا قوچان‌نژاد در خصوص تیم ملی، عدم حضورش در اردوی آفریقای جنوبی، احتمال حضور ایران در فینال جام ملت‌های آسیا، بازی در لیگ کویت و ... صحبت کرد. گفت‌وگوی تسنیم با این بازیکن را در زیر بخوانید.

تیم ملی در حالی اردوی آفریقای جنوبی را برپا کرد که تو در این اردو حضور نداری.

از ابتدا هم حضورم در این اردو مشخص نبود، چون این اردو در روزهای فیفا برگزار نمی‌شود و به همین دلیل نتوانستم تیم ملی را در این اردو همراهی کنم. کی‌روش هم ترجیح داد در این اردو از بازیکنان جوان بیشتری دعوت کند.

فکر می‌کنی برگزاری این اردو چقدر به تیم ملی کمک کند و شرایط تا آغاز جام ملت‌های آسیا چگونه پیش برود؟

امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به سود تیم ملی باشد و تیم هم در آفریقای جنوبی اردوی خوبی داشته باشد. تمام بازیکنان باید آمادگی خود را حفظ و در این اردو بدن‌های‌شان را برای یک تورنمنت سخت آماده کنند. جام ملت‌های آسیا کار اصلی ماست و باید خودمان را برای این مسابقات آماده کنیم.

تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا چقدر شانس دارد و فکر می‌کنی چه نتیجه‌ای در این مسابقات بگیریم؟

برنامه ما مرحله به مرحله پیش می‌رود و هنوز به جام ملت‌های آسیا نرسیده‌ایم. باید قدم به قدم پیش رفت و طبق برنامه‌ریزی جلو برویم. باید سعی کنیم تا آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا روز به روز آمادگی‌مان را بالاتر ببریم و به تجربه‌مان اضافه کنیم.

به این فکر کرده‌ای که تیم ملی در جام ملت‌ها به فینال برسد؟

ما از ابتدای مسابقات در فینال حضور داریم. بازی با بحرین اولین فینال ما خواهد بود و اولین بازی ما مهم ترین فینال ماست. تا بخواهیم به فینال اصلی برسیم، زمان زیادی را باید پشت سر بگذاریم و حریفان زیادی را هم باید شکست دهیم.

باید همانگونه که راهی مسابقات جام جهانی شدیم، به جام ملت‌های آسیا برویم. همان غروری که در جام جهانی داشتیم را باید در جام ملت‌ها نیز داشته باشیم و با تفکر یکدل بودن و یک تیم بودن مسافر استرالیا شویم. در جام جهانی به فکر حضور در مرحله دوم نبودیم، بلکه به این فکر می‌کردیم که هر بازی برای ما یک فینال است و باید موفق شویم. بازی با نیجریه، آرژانیتن و بوسنی هر کدام برای ما یک فینال بود که در همه این فینال‌ها فقط به موفقیت فکر می‌کردیم.

اما جام جهانی و جام ملت‌ها تفاوت زیادی با هم دارند و انتظارات نیز از تیم ملی به گونه دیگری است.

درست است. ما هم فرق جام ملت‌ها و جام جهانی را می‌دانیم. می‌دانیم که مردم از ما انتظار نتیجه‌گیری دارند و می‌خواهند در این مسابقات خوب کار کنیم. باید به این نکته توجه کنیم که همه بازی‌های ما مهم است و در مرحله گروهی و حذفی کار سختی داریم. باید خوب بازی کنیم تا به نتیجه برسیم. برای رسیدن به موفقیت در جام ملت‌ها فقط باید سخت تلاش کنیم و به این شکل می‌توانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

تصور این را کرده‌ای که اگر تیم ملی به فینال جام ملت‌ها رسید و با گل تو قهرمان این مسابقات شد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

(می‌خندد) مهم این است که تیم ملی نتیجه خوبی بگیرد. انشاالله اینگونه که می‌گویید بشود. اگر بتوانم اینگونه برای تیم ملی تاریخ‌ساز شوم، از هر اتفاق دیگری برایم شیرین‌تر خواهد بود. این رویایی است.

قول گلزنی و در نهایت آقای گلی در جام ملت‌ها را می‌دهی؟

فقط می‌توانم قول بدهم مانند همیشه سعی و تلاشم را انجام دهم. یک بازی گل می‌زنی و یک بازی دیگر موفق به گلزنی نمی‌شوی؛ ذات فوتبال همین است اما نمی‌توانی چیزی را پیش‌بینی کنی. من عاشق گل زدن هستم و تمام سعی‌ام را می‌کنم با تلاشی که انجام می‌دهم به تیم ملی کمک کنم. با گل زدن، پاس گل دادن یا بقیه مسائل فرقی ندارد، مهم این است که بتوانم به تیم ملی کمک کنم.

خیلی‌ها حسرت این را می‌خورند که چرا قوچان‌نژاد نتوانست پاسی که جهانبخش در بازی با آرژانتین داد را تبدیل به گل کند.

فوتبال همین است و شما نمی‌توانید همه موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنید. آن موقع دقیقه ۸۵ یا ۸۶ بازی بود و در طول بازی خیلی دویده بودم. خسته شده بودم و اگر بدانید با آن خستگی از کجا و چگونه خودم را به محوطه جریمه آرژانیتن رساندم تعجب می‌کنید.

از کجا؟

از محوطه جریمه خودمان موقعیت ضد حمله را دیدم و شروع به دویدن کردم. وقتی به محوطه جریمه آرژانتین رسیدم دیگر نفس نداشتم که ضربه پرقدرت‌تر و دقیق‌تری به سمت دروازه حریف بزنم اما قول می‌دهم اگر یک بار دیگر این موقعیت را به دست آوردم تبدیل به گل کنم.

شاید اگر در بازی با آرژانتین آن توپ را گل می‌کردی یا پنالتی روی دژاگه گرفته می‌شد، ایران می‌توانست برنده باشد. با وجود باخت به آرژانتین مردم به خیابان‌ها ریختند، فکر می‌کنی اگر می‌بردیم چه اتفاقی رخ می‌داد؟

خدا می‌داند در این صورت چه می‌شد. خودتان مردم ایران را بهتر می‌شناسید و می‌دانید که چگونه عمل می‌کنند. من که فکر می‌کنم اگر توانسته بودم گل بزنم و موفق به شکست آرژانتین می‌شدیم، ایران منفجر می‌شد.

بگذریم. شرایطت در الکویت چگونه است و آیا از بازی در لیگ کویت راضی هستی؟

خدا را شکر شرایط خوبی دارم و از زمانی هم که به الکویت آمدم توانسته‌ام برای تیمم مفید باشم. همین که کادرفنی از من رضایت دارد برایم کافی است و رضایت من را در پی دارد.

تیم‌تان هم تا به اینجا توانسته نتایج خوبی بگیرد، درست است؟

خوشبختانه همینطور است و پیروزی‌های خوبی هم به دست آوردیم. امیدوارم در بازی‌های پیش‌رو هم موفق به کسب پیروزی شویم و خودم هم بتوانم به تیم مک کنم.

به نظر می‌رسد تا به اینجا هم توانسته‌ای به خوبی الکویت را کمک کنی و گل‌های مهمی برای تیمت به ثمر رسانده‌ای.

درست است و تا به اینجا در بازی‌های لیگ و حذفی فکر می‌کنم ۹ یا ۱۰ گل برای الکویت زده‌ام. این وظیفه‌ام است که برای تیمم گلزنی کنم و کاری به جز مفید بودن انجام نمی‌دهم.

کاشته‌زن تیمت هم هستی؟

ضربه کاشته و پنالتی می‌زنم. پاس گل می‌دهم و گلزنی هم می‌کنم. هر کاری از دستم برآید انجام می‌دهم و برایم اهمیت دارد که برای تیمم مهم باشم.

اگر بخواهند درون دروازه هم قرار بگیری، قبول می‌کنی؟

نه؛ این یک مورد را نمی‌توانم قبول کنم. دروازه‌بانی بلد نیستم. با این همه سؤال می‌خواهید از من کتاب بنویسید؟

صحبت‌هایت جالب است و بیشتر هواداران هم دوست دارند بیشتر درباره تو بخوانند. می‌خواهیم بدانیم دلیل اصلی حضورت در الکویت چه بود. چون کویتی‌ها برای جذب تو تبلیغات زیادی هم کردند و هزینه زیادی هم برای آنها داشتی؟

الکویت تیمی بود که قبل از جام جهانی نیز من را می‌خواست. آن موقع نتوانستم به این تیم بروم اما کویتی‌ها بعد از جام جهانی یک بار دیگر درخواست دادند و این بار تصمیم گرفتم به الکویت بیایم.

فکر می‌کنی بازهم بتوانی به فوتبال اروپا برگردی؟

حضورم در الکویت قرضی است و من هنوز بازیکن چارلتون محسوب می‌شوم.

پس تصمیم داری در پایان این فصل دوباره به انگلیس برگردی؟

من بازیکن چارلتون هستم، می‌توانم به این تیم برگردم اما اکنون تمرکزم روی الکویت است و می‌خواهم در این تیم موفق شوم. هر وقت اینجا کارم تمام شدم به برنامه بعدی فکر می‌کنم و تا آن موقع خدا بزرگ است. باید روز به روز پیش برویم و هر وقت زمان بازگشتم به فوتبال اروپا رسید درباره آن صحبت می‌کنم.

امکان حضورت در فوتبال ایران هم وجود دارد؟

هر چیزی امکان دارد. خدا بزرگ است، شاید هم این اتفاق رخ داد.

درباره کارلوس کی‌روش هم صحبت کن. تو جزو بازیکنانی بودی که خیلی دوست داشتی او در تیم ملی بماند و قراردادش تمدید شود. به نظرت حالا که او مانده چقدر می‌تواند به تیم ملی کمک کند؟

به نظرم کی‌روش خیلی به تیم ملی کمک می‌کند. خودتان او را می‌شناسید. او یک مربی خیلی خوب و از طرف دیگر مرد بزرگی است. کارش را هم خوب و حرفه‌ای انجام می‌دهد. همه تیم دوستش دارند و تک تک بازیکنان عاشق شخصیت کی‌روش هستند. همانطور که گفتم او جدا از اینکه یک مربی بزرگ محسوب می‌شود، یک مرد بزرگ است که روح بزرگی هم دارد.

فکر می‌کنی بتواند تیم ملی ایران را بعد از مدت‌ها در جام ملت‌ها قهرمان کند، چون این شرط قراردادش است.

انشاالله که این اتفاق رخ دهد، اما همه چیز دست کی‌روش نیست. همه تیم باید دست به دست هم بدهند. کادرفنی دستورات تاکتیکی را به ما می‌دهد و بازیکنان باید سعی کنند که خواسته کادرفنی را در زمین اجرا کنند. همه باید دست به دست هم دهیم، چون برای موفقیت همه چیز به یکدیگر مرتبط است. فقط کی‌روش نیست. فقط نکونام و رضا گوچی نیستند و همه باید برای قهرمان شدن تلاش کنند. اگر همه چیز درست پیش برود، امکانات برای تیم ملی فراهم شود و فکر‌ها مثبت باشد، چرا نتوانیم قهرمان شویم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج