۱۶۰۸۸۸
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

داستان مسی و شایعه ترک بارسلونا

لئو مسی می رود، تا بماند

خلاصه داستان این است که مسی می گوید، چرا من سالی ۱۶ میلیون پوند درآمد داشته باشم اما رونالدوسالی ۱۹ میلیون پوند؟!

لئو مسی می رود، تا بماند





همشهری تماشاگر: خلاصه داستان این است که مسی می گوید، چرا من سالی 16 میلیون پوند درآمد داشته باشم اما رونالدوسالی 19 میلیون پوند؟! و همین شده داستانی برای ناله کردن و بانگ جدایی برآوردن. حالا هواداران هم مانده اند که باور کنند این جدایی را یا باز هم می شود راهی یافت برای آنکه لئو در خانه بماند.

لئو مسی می رود، تا بماند

رقابت پولدارها

تاکنون ۲ باشگاه منچسترسیتی و چلسی اعلام کرده اند که خواهان به خدمت گرفتن لیونل مسی هستند. آنها می خواهند ثابت کنند که پولدارترین باشگاه های فوتبال جهان هستند و هیچ ترس و واهمه ای هم از قوانین سختگیرانه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ندارند. در این میان اسپانسرها هم نقشی حیاتی دارند. در حالی که گفته شده بارسلونا ارزش مسلی را ۲۰۰ میلیون پوند اعلام کرده، آدیداس به چلسی گفته که حاضر است بخشی از این مبلغ را بپردازد تا مسی در باشگاه نیز همچون تیم ملی از کیت های آدیداس استفاده کند و به طور کلی یک آدیداس به تمام معنا شود. این در حالی است که نایک در این خصوص سکوت کرده و مشخص نیست آیا آنها هم به منچسترسیتی در این راه کمک خواهند کرد یا خیر یا به طور کلی آیا سیتی نیازی به کمک مالی دارد یا خیر؟

لئو مسی می رود، تا بماند

لئو در بارسا

سال ۲۰۰۰ بود که لیونل مسی به باشاه بارسلونا پیوست در تیم جوانان این باشاه مراحل رشد و ترقی را پله پله پیمود. یک پسربچه ۱۴ ساله طوری فوتبال بازی می کرد که چشم استعدادیابان بارسا به او و حرکاتش خیره شده بود.

سال ۲۰۰۳ یعنی زمانی که ۱۶ سال بیشتر نداشت در تیم سوم بارسا ظاهر شد و یک فصل بعد در تیم ب بازی می کرد و همان سال آنقدر عالی بود که راحت به تیم اصلی باشگاه انتقال یافت. او ۷ بازی در لالیگا انجام داد و یک گل هم زد و از فصل بعد به عنوان یکی از ستارگان آبی اناری رسما در تمرینات این تیم شرکت کرد. این فصل یازدهمین فصل از حضور او در ترکیب بارسلونا است. لئو ۲۹۰ بازی در لالیگا، ۴۴ بازی در کوپادل ری و ۹۴ بازی در رقابت های اروپایی برای بارسا به میدان رفته است. مجموع گل هایی که مسی برای بارسلونا در دیدارهای مختلف به ثمر رسانده رقم خیره کننده ۳۷۱ است.

لئو مسی می رود، تا بماند

بزرگترین انتقال تاریخ

بی شکاگر لیونل مسی از بارسلونا برود، بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال جهان رقم خواهد خورد. در حال حاضر گرت بیل با انتقالش از تاتنهام به رئال مادرید رکورددار است، اما شک نکنید که اگر مسی از بارسلونا به چلسی یا منچستر برود، رکورد را به طرز شگجفت آوری خواهد شکست؛ رکوردی که می تواند تا سالیان سال برپا باشد و کسی نتواند حتی تا نزدیکی هایش پیش برود.

پرونده مالیاتی

مسی باید به دادگاه برود و توضیح بدهد که چرا از پرداخت مالیات به دولت اسپانیا فرار کرده است. اتهام این است که مسی حدود ۴ میلیون یورو را نزد خانواده گذاشته و مالیات نداده است. حالا حسابش را بکنید، او با این درآمد خیره کننده چرا باید ۴ میلیون یورو مالیات ندهد.

البته مسی در این زمینه گلایه دارد و می گوید مشکل اصلی پرداخت مالیات نیست بلکه نحوه برخورد اسپانیایی ها با این موضوع است.او مدعی شده که افرادی همچون ایکر کاسیاس و ژابی آلونسوهم مشکل مالیاتی داشته انداما کار آنها در چند جلسه و بی سروصدا حل شده اما داستان او با چنین جنجال هایی روبرو شده است!

لئو مسی می رود، تا بماند

داستان مشکل مالیاتی و اشتباه در حساب و کتاب ها امری بسیار عادی برای ورزشکارانی است که در درآمدهای بسیاری دارند اما موضوع مسی کمی پیچیده شده و مقامات اسپانیایی او را به فرار از پرداخت مالیات متهم کرده اند که این موضوع به مذاق سوپراستار آرزانتینی خوش نیامده و او را بر آن داشته به ترک بارسلونا بیندیشد. موضوعی که کمی برایش سخت است اما می تواند آن را خیلی راحت هضم کند. وقتی قرار باشد در یک لیگ دیگر و در تیمی دیگر هم درآمد بیشتری داشته باشد و هم وضعیتی بهتر، چرا باید خود را به بارسلونا مدیون بداند.

نقش کلیدی برخی بازیکنان

شایعاتی که این روزها در نشریات و رسانه های مختلف انگلیسی و حتی اسپانیایی منتشر شده نشان می دهد که ۲ بازیکن نقش اساسی در انتقال حتمی لیونل مسی به لیگ برتر انگلستان بازی می کنند. در منچسترسیتی، یک آرژانتینی به نام مارتین دمیکلیس ستاره پیشین بایرن مونیخ و همبازی لئو در تیم ملی تلاش هایی ار شروع کرده و در چلسی این وظیفه برعهده دوست صمیمی مسی، یعنی سسک فابرگاس است که فصل پیش از نوکمپ به استمفورد بریچ رفت. در این بین هر دو بازیکن داشتن چنین نقشی را تکذیب کرده اند. دمیکلیس در این باره گفته: «دوست دارم مسی به منچسترسیتی بیاید. او بازیکن باکیفیتی است که می تواند به ما کمک کند اما من در این میان نقشی ندارم و صحبتی بین من و لئو نبوده است. باشگاه ها باید در این زمینه با یکدیگر صحبت کنند و به توافق برسند.»

لئو مسی می رود، تا بماند

روزهای خوش

دو هفته پیش مسی پس از چند هفته ناکامی، مصدومیت و مشکلاتت متعدد از پس ابرها برآمد و با درخششی وصف ناپذیر دو رکورد دیگر را هم جابجا کرد! او در بازی مقابل سویا در چارچوب رقابت های لالیگا با زدن ۳ گل رکورد گلزنی در تاریخ لالیگا را شکست. او با ۳ گلی که مقابل سویا به ثبت رساند، تعداد گل های زده اش در رقابت های لالیگا را به عدد ۲۵۳ رساند. پیش از او «تلمو سارا» (زارا) با زدن ۲۵۱ گل رکورددار بود.او بازیکن اتلتیک بیلبائو بود که بین سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۵ موفق به زدن ۲۵۱ گل در ۲۷۸ بازی شده بود.

لئو مسی می رود، تا بماند

البته معدل گل زده تلمو ۰.۹۰ است و معدل گل زده مسی ۰.۸۸؛ در این بین باید به این نکته هم اشاره کنیم که میانگین گل های زده کریستیانو رونالدو در لالیگا در پایان همان هفته ۱.۱۲ گل در هر بازی بوده که از رکورد مسی و تلمو سارا بهتر است اما لئو، ۳ روز بعد با گلزنی در دیدار مقابل آپوئل نیکوزیا قبرس رکورد تعداد گل های زده در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را هم شکست و به نام خود ثبت کرد. او اکنون ۷۴ گل در این رقابت ها زده و بالاتر از کریستیانو رونالدوی ۷۲ گله ایستاده است.

البته رقابت بین این ۲ ستاره بزرگ در این زمینه همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد که چند سالی هم ادامه پیدا کند اما پس از این دو بازیکن بزرگ، رائول گونسالس با ۷۱ گل قرار دارد.

بازگشت رونالدو به منچستریونایتد

در حالی که سروصدای انتقال مسی از اسپانیا به انگلستان به خوبی و به وضوح شنیده می شود، شایعات حاکی از آن است که شاید رونالدو هم راهی منچستریونایتد شود و در تیم سابقش بازی کند. این شایعه که البته آن را نمی توان خیلی جدی تلقی کرد، نوید این را می دهد که شاید جدال «لئو - کریس» از اسپانیا به جزیره کشیده شود و این ۲ ستاره بزرگ بروند در قالب ۲ تیم بزرگ این لیگ رو در روی هم قرار بگیرند.

لئو مسی می رود، تا بماند

کرویف: او جایی نمی رود

یوهان کرویف می گوید که انتظار ندارد لیونل مسی باشگاه را ترک کند و به تیم دیگری برود. کرویف البته دلیل قانع کننده ای برای این امر ارائه نکرد و همه چیز را با حالتی احساساتی در هم آمیخت.
او گفته همانگونه که نمی شود تصور کرد که کریستیانو رونالدو راهی بارسلونا شود، نمی شود فکرش را هم کرد که مسی بارسا را ترک کند.

کرویف همچنین می گوید: «مسی به درد چلسی نمی خورد. مورینیو هم هرگز برای خرید او سراغ بارسایی ها نخواهد آمد. سیستم و روش بازی مورینیو به گونه ای است که مسی نمی تواند در آن کاری انجام دهد، بنابراین بعید است که لئو راهی لندن و چلسی شود.»

لئو مسی می رود، تا بماند

مسی پارسال می خواست برود

تاتا مارتینو سرمربی پیشین بارسلونا از عواملی اصلی ماندن مسی در بارسلونا و ادامه همکاری با این تیم بوده است. البته باید در نظر داشت که ماجرای اصرار مارتینو و علاقه مسی به ادامه همکاری شایعه ای بود که سال گذشته مطرح شد. خیلی ها می گفتند لیونل مسی قصد دارد از بارسلونا برود اما مارتینو که یک آرژانتینی است مانع از رفتنش شد. اختلاف با سران بارسلونا هم موضوعی است که بسیاری بر آن اصرار دارند و می گویند که مسی با سران بارسا هم اختلافاتی اساسی دارد.

دوستان یکی، یکی رفتند

زمانی که خوسه پینتو دروازه بان پا به سن گذاشته بارسایی ها از این تیم جدا شد، خیلی ها انتظار آن را داشتند که مسی واکنشی نشان دهد. او از این جدایی ناراحت بود. پینتو دوست صمیمی لئو بود و او دلش نمی خواست این دروازه بان نه چندان درجه یک، از بارسا برود ولی خب نظر، نظر سران باشگاه و وضعیت او در بارسلونا بود.

لئو مسی می رود، تا بماند

اما با رفتن سک فابرگاس و الکس سانچس که هر ۲ در زمره دوستان خوب لئو بودند، شرایط کمی متفاوت شد؛ ضمن اینکه سانچس نقشی مهم در بازی های خوب مسی داشت. سانچس به نوعی مکمل ستاره آرژانتینی بارسلونا بود و رفتنش از نوکمپ ضربه سنگینی برای مسی به حساب می آمد. فابرگاس هم یک دوست خوب بود اما باز هم نظر باشگاه و البته خود سسک در این میان مطرح بود.

شرایط اجازه نمی دهد

این جمله بارها و بارها از دهان مسی خارج شده که «من دوست ندارم بارسلونا را ترک کنم و می خواهم با پیراهن این تیم با فوتبال خداحافظی کنم.» اما شرایط به گونه ای پیش رفته که فوق ستاره آرژانتینی که از واژه هایی همچون «ابد» برای ماندن در تیم محبوبش استفاده می کرد.

لئو مسی می رود، تا بماند

می گوید: «دیگر نمی توانم. می خواهم بمانم. بارسلونا خانه من است و من عاشق این تیم هستم ولی شرایط دارد به گونه ای پیش می رود که دارم کم کم به ترک باشگاه مجبور می شوم. دست من بود، می ماندم اما گویا همه چیز در حال تغییر است.»

شاید لئو می خواهد برای آنکه همچنان در بهترین شرایط خود در فوتبال باشد، از اسپانیا و بارسلونا کوچ کند. در واقع او می خواهد برای ماندن در صدر از بارسا برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخ که بره رسماااااااااا بارسا سوراخه

    • سارا

      خو معلومه دیگه کریس اون 18 میلیون اضافه رو بابت قیافش میگیره.نوش جونشون

    • sara

      من دیوانه ی مسی ام هر تیمی بره منم عاشق همون تیم میشم واقعا مسی یکی از نبوغ فوتبال یعنی از مغزش در فوتبال استفاده میکنه و بدون قانون بازی نمیکنه

    • nima

      آقا خب معلومه....چون از تو بالاتره بیشتر پول می گیره...4 بار توپ طلا گرفتی...دوتاش حقت...دو تا دیگه رو عمو سپ بهت تقدیم کرد...برو حسود...

      در ضمن برترین ها چرا انقدر غلط املایی تو متن هست؟؟؟ تو نوشتن یا حداقل کپی کردن دقت کنید...
      ممنون

    • آرش

      چشم تنگ مرد دنیا دوست را
      یا قناعت پر کند یا خاک گور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج