جاباما
۱۶۱۰۹۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

یک روز کامل ایتالیایی غذا بخورید

در این مطلب سریالی تصمیم داریم به صورت دوره ای، انواع غذا و خوراکی های کشورهای مختلف را برای شما آموزش دهیم که یک روز کامل به سبک آن کشور مقصد غذا بخورید.

یک روز کامل ایتالیایی غذا بخورید

برترین ها: در این مطلب سریالی تصمیم داریم به صورت دوره ای، انواع غذا و خوراکی های کشورهای مختلف را برای شما آموزش دهیم که یک روز کامل به سبک آن کشور مقصد غذا بخورید. در نخستین بخش، کشور ایتالیا را انتخاب کرده ایم که خوراکی های بسیار خوشمزه دارد و ما ایرانی ها عموما عاشق غذاهای ایتالیایی هستیم.

ایتالیایی ها معمولاً برای صبحانه یک فنجان کاپوچینو به همراه کروسانت را برای صبحانه ترجیح می دهند. اگر چه کروسانت مخصوص فرانسوی ها است. اما دستور تهیه آن را برایتان آورده ایم.

صبحانه: نون کروسانت

مواد لازم

آرد: ۵۰۰ گرم

آب: ۱۴۰ گرم

شیر: ۱۴۰گرم

شکر: ۵۵ گرم

کره: ۴۰ گرم (از قبل بیرون از یخچال قرار دهید تا نرم شود.)

خمیر مایه:۱۱ گرم

نمک: ۱۲گرم

کره برای درون خمیر: ۲۸۰ گرم

تخم مرغ: ۱عدد

یک روز کامل ایتالیایی غذا بخورید

طرز تهیه

۱. نکته مهم در درست کردن این نان این است که: حتمأ باید دمای جایی که مراحل تهیه نان را انجام می دهید سرد باشد. چون کره ای که لای خمیر قرار می گیرد اصلأ نباید آب شود.

۲. همه مواد را درون یک ظرفی می ریزیم تا با دست مخلوط شوند. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشی شده قرار می دهیم. خمیر را با آرد سطح کار ورز داده تا خمیر چسبناک نباشد. سپس به حالت دورانی ورز می دهیم. خمیریکدست شده را درون ظرف گذاشته و با پلاستیک یا سلفون می پوشانیم.

۳. ظرف حاوی خمیر را به مدت یک شب در یخچال قرار می دهیم. خمیر در طی این مدت حجمش زیادتر می شود.

۴. ۲۸۰ گرم کره ای که قرار است وسط خمیر قرار گیرد را باید به شکل مربع ۱۵سانت در ۱۵سانت درست کنیم. برای این کار کره را برش داده و کنار هم روی کاغذ آشپزی می چینیم و سپس کاغذ دیگری روی آن قرار می دهیم تا با وردنه آن را یکدست و صاف کنیم. کره مربعی شده را در فریزر قرار داده تا سرد و سفت شود.

۵. خمیر که یک شب استراحت کرده را روی سطح آرد پاشی شده به شکل مربع ۲۶ سانت در ۲۶ سانت با وردنه باز می کنیم. سپس کره سرد و سفت مربعی را وسط خمیر باز شده قرار داده به گونه ای که زاویه های خمیر به شکل پاکت نامه روی کره قرار گیرد. راویه های خمیر را به کمک وردنه و دست باز تر کرده و روی کره می گذاریم. کره باید کاملأ پوشانده شود.

۶. نکته بسیار مهم این است که موقع تا زدن هر لایه از خمیر حتمأ با برس، آرد لایه ها را پاک کنید. حالا خمیر و کره که پاکتی شکل تا زدیم را بر می گردانیم تا با وردنه آن را باز کنیم. خمیر باید در اندازه ۲۰ سانت در ۶۰ سانت باز شود. دو طرف خمیر باز شده را روی هم می گذاریم.

۷. البته قبل از تا زدن با برس آرد روی خمیر را پاک می کنیم. خمیر تا زده، را درون سلفون یا پلاستیک قرار می دهیم ، به مدت ۳۰دقیقه در یخچال استراحت می دهیم. بعد از طی این زمان باز خمیر را به همین روش باز کرده و دوباره درون سلفون قرار داده و باز به مدت ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم.

۸. بعد از سی دقیقه دوم که خمیر درون یخچال استراحت کرد، باز دوباره خمیر را به همان ترتیب که گفته شد با ورودنه باز کرده، تا زده و درون سلفون قرار داده و این بار، یک شب دیگر در یخچال استراحت می دهیم.

۹. باید بدانید که، حجم خمیر تا زده بعد از طی یک شب زیاد می شود.

۱۰. روز سوم خمیر را به اندازه ۲۰ در ۱۱۰ باز کرده و با خط کش و چاقو برش های مثلثی شکل ۸ در ۲۰ سانت در می آوریم.

۱۱. وسط عرض ۸ سانت را یک برش کوچک می دهیم. و از دو طرف کمی می کشیم. و سپس به سمت نوک مثلث رول می کنیم.

۱۲. برش های خمیر رول شده را روی کاغذ شیرینی پزی با فاصله می چینیم. تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب هم می زنیم. و با برس روی برش های خمیر رول شده می کشیم.

۱۳. سپس خمیر های رول شده را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه در طبقه اول فر می پزیم.

صبحانه: کاپوچینو

بدون دستگاه‌های پیچیده و گرانقیمت کافی‌شاپ‌ها هم می‌توان یک فنجان کاپوچینوی مطبوع و لذت‌بخش درست کرد. چیزی که لازم دارید یک همزن برقی با سر مجوف است که به قیمت دو-سه هزار تومان هم می‌شود خرید

یک روز کامل ایتالیایی غذا بخورید

طرز تهیه

۱. اول شیر را داغ کنید (جوش نیاید) و با همزن هم بزنید تا به اندازه‌ی دوبرابر حجم شیر کف کند. یعنی یک سوم ظرف را شیر بریزید و آنقدر هم بزنید تا کف به سر ظرف برسد.

۲. بعد در فنجان بریزید و به اندازه‌ی کافی قهوه‌ی آماده (مثلا نسکافه) به آن اضافه کنید و هم بزنید.

۳. اگر حوصله دارید می‌توانید روی فنجان را با دانه‌های قهوه تزئین کنید و با قاشق به آرامی شکل دهید.

پیش غذا: املت ایتالیایی

مواد لازم

پیاز خرد شده۱ عدد

قارچ خرد شده به میزان دلخواه

کدوی خرد شده به میزان دلخواه

دانه ذرت به میزان دلخواه

خرده نان

تخم مرغ زده شده ۵ عدد

پنیر پیتزا به میزان دلخواه

نمک و فلفل

یک روز کامل ایتالیایی غذا بخورید

طرز تهیه

۱. پیاز، کدو و قارچ را با هم کمی در‌ روغن تفت‌ دهید و ذرت به آن اضافه کنید.

۲. مواد تفت داده شده را به تخم مرغ های‌ زده‌ شده، پنیر، فلفل، نمک و خرده نان‌ اضافه کنید.‌ مایه‌ به دست آماده باید غلیظ باشد.

۳. مواد را در ماهیتابه حاوی کره بریزید و دو طرف را مانند کوکو تفت دهید.

ناهار: جوجه ایتالیایی

مواد لازم

آرد دو سوم فنجان

نمک یک قاشق چای خوری

روغن گیاهی نصف فنجان

فلفل سبز یک عدد

فلفل نصف قاشق چای خوری

پودر سیر نصف قاشق چای خوری

پیاز قاچ شده۱ عدد

سس اسپاگتی ( کچاپ ) یک شیشه

سینه مرغ بدون استخوان۴ تکه شده

اسپاگتی یک بسته

یک روز کامل ایتالیایی غذا بخورید

طرز تهیه

۱. اسپاگتی را در آب نمک بجوشانید تا پخته شده و آن را آبکش کنید و کنار بگذارید .

۲. آرد ، نمک ، فلفل و پودر سیر را با هم مخلوط کنید و مرغ را به آن آغشته کنید.

۳. سپس مرغ ها را در روغن تفت داده و بعد روغن آن را بگیرید .

۴. فلفل و پیاز را روی مرغ ریخته و سس را روی آن بریزید . به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بپزید. مرغ پخته شده را با اسپاگتی سرو کنید .

شام: لازانیای ایتالیایی

مواد لازم

نودل لازانیای آماده یک بسته

گوشت چرخ کرده نیم کیلوگرم

پیاز سرخ شده ۳ قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق سوپخوری

سس سفید ۲ فنجان

پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

روغن ۱۰۰گرم

یک روز کامل ایتالیایی غذا بخورید

طرز تهیه

۱. گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده و ۲ قاشق سوپخوری روغن تفت می دهیم و می گذاریم با یک لیوان آب بپزد تا به روغن بیفتد. رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را میزان می کنیم. از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماکارونی و لازانیا استفاده می کنیم.

۲. برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماکارونی )، در یک قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید. نمک و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم. بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمیر آن را در یک آبکش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند. سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یک پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود . توجه کنید که موقع برداشتن از آبکش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

۳. در ظرف تفلون یا پیرکس مناسب، ۲ قاشق سوپخوری روغن آبکرده و یک ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یک ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یک ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن کمی برشته شود. خمیر لازانیای آماده را می توانید از سوپرها نیز تهیه کنید.

طرز تهیه سس سفید برای لازانیا

مواد لازم

کره ۵۰ گرم

آرد سفید ۲ قاشق سوپخوری

شیر ۲ فنجان

نمک و فلفل

طرز تهیه

۱. کره را آب کرده و آرد را با آن کمی تفت می دهیم. شیر را به تدریج اضافه می کنیم تا سس صاف و یکنواخت و غلیظ شود. سپس نمک و فلفل را اضافه می کنیم. حالا سس آماده مصرف است.

دسر: بستنی ایتالیایی

مواد لازم‌

پودر ژلاتین یك‌ قاشق‌ چایخوری‌

شیر یك‌ دوم‌ پیمانه

كره‌ بدون‌ نمك‌ ۶۰ گرم‌

وانیل‌ شكری ۲ قاشق‌ چایخوری‌

آب۱ قاشق‌ غذاخوری‌

سفیده‌ تخم‌مرغ‌ ۳ عدد

پودر شكر یك‌ دوم‌ پیمانه‌

شربت‌ قند قاشق‌ غذاخوری‌

بیسكویت ۱۲۰ گرم

یک روز کامل ایتالیایی غذا بخورید

طرز تهیه

۱. ابتدا آب‌ را داخل‌ یك‌ كاسه‌ كوچك‌ بریزید و پودر ژلاتین‌ را روی‌ آن‌ بپاشید و اجازه‌ دهید تا ۲ الی‌ ۳دقیقه‌ بماند تا نرم‌ شود، پس‌ از آن‌ شیر، كره‌ و وانیل‌ را در قابلمه‌ای‌ مخلوط كرده‌ و روی‌ حرارت‌ ملایم‌ قراردهید، سپس‌ این‌ مواد را آرام‌ به‌ هم‌ زنید تا شیر گرم‌ و كره‌ در آن‌ آب‌ شود. آنگاه‌ قابلمه‌ را از روی‌ حرارت‌برداشته‌ و ژلاتین‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ كنید تا كاملا حل‌ شود، پس‌ از آن‌ بگذارید این‌ مایه‌ خنك‌ شود و چندبارهم‌ بزنید تا سفت‌ نشود.

۲. پس‌ از این‌ مراحل‌ سفیده‌ها را در كاسه‌ بزرگی‌ با همزن‌ دستی‌ یا برقی‌ آن‌ قدر به‌ هم‌ بزنید تا كاملا سفت‌شود. سپس‌ پودر شكر را به‌ تدریج‌ به‌ سفیده‌ها اضافه‌ كنید و به‌ هم‌ بزنید تا زمانی‌ كه‌ رنگ‌ مایع‌تان‌ كاملا غلیظشود، در این‌ حین‌ آب‌لیمو را نیز به‌ آن‌ اضافه‌ كنید و به‌ مدت‌ ۳۰ ثانیه‌ دیگر به‌ هم‌ بزنید. پس‌ از آن‌، مخلوط شیر را كه‌ خنك‌ شده‌ به‌ تدریج‌ به‌ مواد اضافه‌ كنید و آرام‌ مخلوط كنید.

۳. در این‌ مرحله‌ مواد آماده‌ شده‌ را درون‌ دستگاه‌ بستنی‌ساز بریزید و در صورتی‌ كه‌ این‌ دستگاه‌ را در اختیارنداشته‌ باشید مواد را در ظرف‌ پلاستیكی‌ گودی‌ بریزید و آن‌ را در فریزر با درجه‌ بالا قرار دهید.

۴. بعد از دو ساعت‌ مواد به‌ تدریج‌ سفت‌ می‌شود، در این‌ هنگام‌ آن‌ را از فریزر خارج‌ نمائید و با همزن‌ آن‌ قدربزنید تا نرم‌ و یكدست‌ شود. و پس‌ از آن‌ بیسكویت‌ خرد شده‌ را به‌ مواد اضافه‌ كنید.سپس‌ در ظرف‌ را محكم‌ ببندید و دوباره‌ آن‌ را داخل‌ فریزر با درجه‌ كم‌ بگذارید.

۵. قبل‌ از مصرف‌ بستنی‌، آن‌ را در مایكروویو قرار دهید تا كمی‌ نرم‌ شود، برای‌ تزئین‌ می‌توانید از گیلاس‌ وویفر استفاده‌ نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به به ، همشون خوشمزه و عالی

    • ساره

      عالی بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج