جاباما
۱۶۲۰۳۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیوند «سرخ» و «سبز» در دولت روحانی

دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر شدند.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر شدند.

الحاج آمادو گوئیه سی امروز در همایش ملی "روز داوطلب" با بیان اینکه روز و جشن داوطلبی مختص به روز خاصی نیست، گفت: داوطلبان در زمان بحران یار و یاور آسیب‌دیدگان هستند و در راستای کاهش آلام بشری گام برمی‌دارند که به همین دلیل هر روز، روز داوطلب است.

وی با بیان اینکه داوطلبان در همه حوادث اعم از جاده، دریا و حتی حوادث و آسیب‌های جهانی و خارج از مرزها حضور دارند، گفت: ارائه خدمات داوطلبی محدود به یک روز خاص و مرزهای مشخص نیست.

دبیر کل فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با بیان اینکه برای انجام کارهای داوطلبی مرزی وجود ندارد، گفت: داوطلبان نه‌تنها برای حمایت مادی آسیب‌دیدگان گام برمی‌دارند بلکه در راستای حفظ کرامت انسان‌های آسیب‌دیده نیز تلاش کرده و به آنها امید به آینده و زندگی می‌دهند.

وی حفظ محیط‌ زیست را یکی از چالش‌های روز دنیا دانست و گفت: یادداشت تفاهمی که امروز بین فدراسیون بین‌المللی، جمعیت هلال‌احمر ایران و سازمان محیط‌ زیست منعقد شد نقطه عطفی در همکاری‌های سه جانبه خواهد بود و امیدواریم تجارب این همکاری و همچنین دانش کشورهای دیگر در راستای حفظ محیط زیست بسیار موثر باشد.

الحاج سی که به عضویت افتخاری سازمان داوطلبان درآمد، پس از پوشیدن لباس جمعیت هلال‌احمر گفت: افتخار می‌کنم که لباس سرخ و سفید داوطلبان ایرانی را به تن کرده و به شما قهرمانان آینده که نقطه اتصال نسل فعلی و آینده هستید، افتخار می‌کنم.

پیوند لباس سرخ و سفید هلال‌احمر با سبزی محیط‌زیست

همچنین دکتر معصومه ابتکار، در ادامه این مراسم با بیان اینکه خوشحال هستم که رنگ قرمز و سفید جمعیت هلال‌احمر با رنگ سبز محیط‌ زیست پیوند خورد، گفت: همکاری ارزنده و معنوی برای نجات بشریت در مقابل ظلم، اختلافات، ترور و... با امضای این تفاهمنامه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه امروز پیمانی مشترک برای حفظ محیط زیست و گسترش صلح و دوستی ایجاد شد، گفت: پیوند فعالیت‌های داوطلبانه هلال‌احمر و محیط‌زیست، پیوند عمیق نظری و عملی خواهد بود و از امروز داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در کنار سایر دوستداران محیط‌ زیست با انگیزه فراوان به کار می‌پردازند.

ابتکار با بیان اینکه حفظ محیط‌ زیست مرز، قومیت و ملیت نمی‌شناسد، گفت: اگر محیط زیست آسیب ببیند زندگی دشوارتر خواهد شد و حتی امروزه مشاهده می‌کنیم که بروز آلودگی‌ها، تخریب مراتع، آلودگی آب، گرم شدن زمین و... زندگی را دشوارتر کرده است.

وی با بیان اینکه امروز علاوه بر روز داوطلب، روز جهانی عاری از خشونت نیز هست، گفت: یکی از دلایل عمده تخریب محیط زیست، خشونت، جنگ و درگیری‌ها است و بارها مشاهده شده که محدودیت‌های آب و منابع طبیعی سبب بروز منازعات و جنگ‌ها شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت افزایش جلب مشارکت‌های مردمی در حفظ محیط‌ زیست گفت: آگاهی‌بخشی و جلب مشارکت‌های عمومی مردم می‌تواند در راستای حفظ محیط‌ زیست موثر باشد.

در پایان این مراسم کارت عضویت داوطلبانه به معصومه ابتکار از سوی دکتر سرهادی اهدا و رئیس سازمان محیط‌زیست عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج