جاباما
۱۶۲۰۴۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

باراک اوباما: به شدت نگران دخترانم هستم

&#۰۳۹;باراک اوباما&#۰۳۹; رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با مجله &#۰۳۹;پیپل&#۰۳۹; با برشمردن تجربه های خود از نژادپرستی در آمریکا گفت نگران است که مبادا دخترانش در آینده گرفتار پندارهای کلیشه ای شوند.

خبرگزاری ایرنا: 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با مجله 'پیپل' با برشمردن تجربه های خود از نژادپرستی در آمریکا گفت نگران است که مبادا دخترانش در آینده گرفتار پندارهای کلیشه ای شوند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ اوباما با اشاره به اینکه عوام در آمریکا سیاهپوستان را نوکر و خدمتکار می پندارند، گفت: هیچ سیاهپوستی به سن و سال من در آمریکا نیست که بیرون از رستوران منتظر باشد و کسی (با فرض پیشخدمت بودن) سوییچ خودرویش را به دست او نداده باشد.

'میشل اوباما' همسر رییس جمهوری آمریکا که در این گفت و گو حضور داشت نیز گفت درگذشته، همسرش را در یک مهمانی رسمی با خدمتکار اشتباه گرفته و از او خواسته بودند که قهوه بیاورد.

رییس جمهوری آمریکا گفت او و همسرش از دخترانشان خواسته اند که به عنوان دختران سیاهپوست از تبعیض نژادی برحذر باشند و گرفتار پندارهای کلیشه ای نشوند.

اوباما با اشاره به حادثه فرگوسن که در آن یک پسر نوجوان سیاهپوست به ضرب گلوله افسر سفیدپوست کشته شد، به وجود تبعیض نژادی در ایالات متحده اذعان کرد و گفت این یک واقعیت است که در جامعه آمریکا هنوز تصور می شود سیاهپوستان خطرناک تر از دیگر شهروندان هستند.

با این حال، باراک اوباما گفت که وضعیت در حال بهتر شدن است و شرایط امروز آمریکا با گذشته این کشور، اصلا قابل مقایسه نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج