۱۶۲۱۶۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

واکنش ایران به قطعنامه سازمان ملل متحد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در شرایطی که بحران اصلی منطقه جنایات رژیم صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی سازمان یافته است، تصویب قطعنامه بر علیه ایران، اصرار بر یک سیاست نادرست و از کارافتاده است.

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در شرایطی که بحران اصلی منطقه جنایات رژیم صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی سازمان یافته است، تصویب قطعنامه بر علیه ایران، اصرار بر یک سیاست نادرست و از کارافتاده است.

مرضیه افخم ، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن هر گونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشرعلیه کشورهای مستقل گفت:جمهوری اسلامی ایران شکل گیری، تصویب و محتوای چنین قطعنامه هایی را از اساس مردود می داند ومایه تاسف است که مکانیزم ها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل از سوي برخي کشورهاي غربي که بعضا خودآشکارا از ناقضین حقوق بشر در داخل و خارج مرزهای خود بحساب می آیند، مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

مرضیه افخم با بیان اینکه این قطعنامه با استفاده از منابع مغرض وغیرموثق و بطور جانبدارانه تهیه شده است افزود:جمهوری اسلامی ایران بصورت مستدل و مستند به ادعاهای مندرج در این قطعنامه پاسخ داده است و اگر بی طرفی ودوري از معيار دوگانه مبنای تصمیم بانیان قطعنامه می بود ؛ بدون ترديد نسبت به عدم ضرورت آن وقوف می یافتند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در شرایطی که بحران اصلی منطقه جنایات رژیم صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی سازمان یافته است، تصویب این قطعنامه، اصرار بر یک سیاست نادرست و از کارافتاده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه سازوکار یوپی آر را محل مناسب و جهانشمول برای ارزیابی حقوق بشر دانست و افزود:جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازنده و فعال خود در نشست اخیر یوپی آر شورای حقوق بشر سازمان ملل بهارائه دومین گزارش خود پرداخت که طی آن طیف وسیعی از کشورها با شرکت فعالانه در گفتگوها ، توصیه های خودرا نیز مطرح کردند و لازم است اين توصيه ها مورد توجه جدي قرار گيرد.

افخم همچنين افزود: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است که در کنار تعهدات مذهبی و پای بندی بهقانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین المللی، توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه ای و بینالمللی را مورد اهتمام جدي دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاوید

      من نمیدونم چرا متوجه نیستن که اینها عمدا دارن با ایران اینگونه بازی میکنن تا ذهن جهانیان رو نسبت به عدم توافق هسته ای گردن ایران بندازن و دارن کم کم یک سناریوی برنامه ریزی شده در بین جهانیان اجرا میکنن تا ایران رو مقصر جلوه بدن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج