۱۶۲۶۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مقصر اصلی در صورت عدم توافق هسته ای

پایگاه خبری هیل در گزارشی تحلیلی نوشت: دموکرات‌های آمریکا در صورت سلب حق وتوی اوباما از تصویب تحریم جدید علیه ایران مقصر خواهند بود و هرگونه جایگزین دیپلماسی خطر ورود به یک جنگ را به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: پایگاه خبری هیل در گزارشی تحلیلی نوشت: دموکرات‌های آمریکا در صورت سلب حق وتوی اوباما از تصویب تحریم جدید علیه ایران مقصر خواهند بود و هرگونه جایگزین دیپلماسی خطر ورود به یک جنگ را به همراه خواهد داشت.

پایگاه خبری هیل در ادامه گزارش خود نوشت: مذاکره‌کنندگان ایران و گروه ۱+۵‌ در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۴ مذاکرات خود را یک بار دیگر تمدید کردند و اکنون تا آخر ژوئن سال ۲۰۱۵ فرصت دارند تا به توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دست پیدا کنند.

انتظار می‌رود با تمدید مذاکرات هسته‌ای گروهی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا و مفسران نو محافظه کار خواستار دور جدیدی از تحریم ها و حمله علیه ایران شوند. برخی از این سناتورهای جمهوری خواه شامل جان مک کین ، لیند زی گراهام و مارک کرک درواقع همان قالب شخصیتی را دارند که موجب شده اند آمریکا وارد جنگ فاجعه آمیز عراق در سال ۲۰۰۳ شوند.

این پایگاه خبری وابسته به کنگره آمریکا افزود: جمهوری خواهان کنگره حتی به قیمت آغاز یک جنگ حاضرند دستور کار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای توافق با ایران را تضعیف کنند و به این منظور دموکرات های مجلس سنا را از طریق جلب اکثریت آرا تحت فشار قرار می دهند تا حق وتوی تصویب تحریم علیه ایران را از اوباما سلب کنند.

متاسفانه گروهی کوچک متشکل از دموکرات های گمراه شامل رابرت منندز ، چاک شومر و مارک وارنر قصد دارند به این جمهوری خواهان بپیوندند و آمریکا را به یک جنگ بزرگ دیگر در خاورمیانه سوق دهند. اگر کنگره بتواند باراک اوباما و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران باز دارد بیش از هر چیز این اشتباه گروهی از دموکرات های حامی جنگ است که با جمهوری خواهان هم رای شده و اصول را زیر پا گذاشتند.

دلیل این مسئله این است که اگرچه جمهوری خواهان سال آینده کنترل کنگره و سنا را در اختیار خواهد داشت ، دموکرات ها هنوز در مسئله توافق با ایران کارت های بیشتر را در دست دارند چون این رای دموکرات ها است که می تواند اکثریت آرا برای سلب حق وتوی اوباما را به وجود آورد.

هیل همچنین نوشت:‌ خوشبختانه مردم آمریکا قویا از دیپلماسی حمایت می‌کنند . آن‌ها نشان دادند که حامی محکم مذاکرات اوباما با ایران هستند. پیش از این نیز شاهد فعالیت هایی بودیم که منجر به اعمال فشار بر دموکرات ها برای حفظ جایگاهشان در کنگره شد.

درواقع دموکرات‌ها هیچ بهانه‌ای برای عدم حمایت از باراک اوباما در مذاکرات هسته‌ای با ایران ندارند. از زمان آغاز مذاکرات ذخیره مواد هسته‌ای ایران به میزان چشم گیری کاهش داشته است. ایران با یک سری محدودیت ها موافقت کرده و میزان بازرسی های بین‌المللی از تاسیسات هسته‌ای این کشور افزایش یافته است. به علاوه سایت هایی که پیش از این محدود بوده‌اند اکنون در معرض برخی بازرسی های بین‌المللی قرار دارند. ایران همچنین پذیرفته تا با بازطراحی یک راکتور هسته‌ای پلوتونیوم کمتری تولید کند.

پایگاه خبری هیل در پایان گزارش خود آورده است: قدم بعدی دموکرات ها مشخص است. آن‌ها باید از اوباما وجامعه جهانی برای دستیابی به راه حلی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران حمایت کنند . چون هر گزینه جایگزینی موجب تضعیف دیپلماسی و بازگشت به مسیر تقابل تهاجمی خواهد شد که درنهایت جنگ را به همراه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج