جاباما
۱۶۲۷۴۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اعتراف صریح اوباما درباره توافق با ایران

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اعلام کرد ایران از زمان انعقاد توافق نامه ژنو در نوامبر ۲۰۱۳ به اصول این توافق پای بند بوده و آن را نقض نکرده است.

عصر ایران: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اعلام کرد ایران از زمان انعقاد توافق نامه ژنو در نوامبر ۲۰۱۳ به اصول این توافق پای بند بوده و آن را نقض نکرده است.

اوباما در آخرین مصاحبه خبری خود در سال جاری با "کندی کرولی" مجری شبکه خبری سی ان ان با اشاره به این موضوع گفت: " در یک سال و نیمی که از مذاکرات ما با ایران بر سر موضوع هسته ای می گذرد، این مدت تنها بازه زمانی در ۱۰ سال گذشته است که برنامه هسته ای ایران حرکتی رو به جلو نداشته است."

اوباما با دفاع از رویکرد خود در قبال برنامه هسته ای ایران بر ضرورت حل و فصل مسایل با ابزار دیپلماسی و از طریق گفت و گو و مذاکره تاکید کرد و گفت: وقتی ما می توانیم مشکلات را از طریق دیپلماتیک حل کنیم باید همین کار را انجام دهیم.

رییس جمهور آمریکا در این مصاحبه همچنین درباره موضوعات مختلفی از مسایل سیاست داخلی و نحوه مواجهه با جمهوریخواهان، ناآرامی های در پی قتل دو مرد سیاه پوست به دست پلیس ، روابط با روسیه و بحران اوکراین ، مبارزه با داعش و دیگر موضوعات و مسایل داخلی و بین المللی نیز از سیاست های دولت خود دفاع کرد.

او همچنین با دفاع از اقدام به عادی سازی روابط با کوبا به انتقادهای منتقدان و راست گرایان آمریکایی درباره از سرگیری روابط با کوبا پاسخ داد.

اوباما همچنین درباره هک شدن شرکت سونی پیکچرز از سوی هکرهایی که گفته می شود تحت هدایت دولت کره شمالی هستند، گفت او این اقدام را آغاز یک جنگ از سوی کره شمالی نمی بیند، اما این "خرابکاری سایبری" او را به این نتیجه رسانده که دولت کره شمالی را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

اوباما همچنین گفت در دو سال باقی مانده از ریاست جمهوری اش هر چه در توان دارد به کار خواهد بست تا زندان گوانتانامو را تعطیل کند. بستن زندان گوانتانامو یکی از شعارهای اصلی انتخاباتی اوباما بوده است که تا کنون رییس جمهور آمریکا موفق به انجام آن نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج