۱۶۲۷۷۱
۳۱ نظر
۵۰۰۶
۳۱ نظر
۵۰۰۶
پ

سرنوشت تلخ صاحب رتبه تک رقمی کنکور

جوان ۲۱ ساله اي که به اتهام دستبرد اينترنتي به حساب بانکي متصديان چند کافي نت در مشهد توسط مأموران پليس فتاي خراسان رضوي دستگير شده است پس از آن که به سوالات قاضی ويژه جرايم رايانه اي مشهد درباره اتهام خود پاسخ داد به بيان ماجراي زندگي اش پرداخت.

روزنامه خراسان: جوان ۲۱ ساله اي که به اتهام دستبرد اينترنتي به حساب بانکي متصديان چند کافي نت در مشهد توسط مأموران پليس فتاي خراسان رضوي دستگير شده است پس از آن که به سوالات قاضی ويژه جرايم رايانه اي مشهد درباره اتهام خود پاسخ داد به بيان ماجراي زندگي اش پرداخت و گفت: هميشه در دوران تحصيلم شاگرد اول کلاس و مدرسه بودم.

به خاطر هوش سرشارم همواره مورد توجه معلمانم قرار مي گرفتم، اما هيچ گاه به دنبال حرفه آموزي و يا اشتغال نبودم به همين دليل هم هميشه نگاهم به دستان پدرم بود تا مبلغي از دستمزد کارگري اش را به من بدهد. برادرم نيز شرايطي مشابه من داشت. او هم به دنبال کار نبود و تنها به درس و کتابش فکر مي کرد.

دوران متوسطه را که پشت سر گذاشتم با رتبه تک رقمي در کنکور سراسري پذيرفته شدم و اين گونه بود که در رشته روان شناسي ادامه تحصيل دادم حتي در همين روزها دستگاه هايي براي واکنش هاي عصبي اختراع کردم که نمونه مشابه آن فقط در يک کشور وجود داشت.

همه اين ها در شرايطي بود که ديگر پدرم نمي توانست براي ادامه تحصيل و يا مخارج ديگرمان پولي به من و برادرم بدهد. روزها مي گذشت تا اين که به فکر سرقت از حساب اينترنتي ديگران افتادم.

به اين منظور کيفي خريدم و گوشه اي از آن را طوري سوراخ کردم که دوربين گوشي همراه در آن روزنه، قرار گيرد سپس با اين ترفند به متصديان کافي نت ها مراجعه و عنوان مي کردم قصد خريد جزوات دانشگاهي را از طريق اينترنت دارم، اما کارت من رمز دوم ندارد و به اين ترتيب با دادن مبلغ ۵۰ هزار تومان به صورت نقدي به متصدي کافي نت از او مي خواستم تا از حساب اينترنتي خودش مبلغ خريد را پرداخت کند.

در همين حال و هنگامي که متصدي فروشگاه رمزهاي بانکي اش را وارد سيستم مي کرد من هم با گوشي داخل کيف از شماره هاي رمز او عکس مي گرفتم و سپس با مراجعه به فروشگاه هاي لوازم رايانه و به صورت اينترنتي از حساب بانکي متصديان کافي نت ها به خريد لوازم رايانه اقدام مي کردم. اما در آخرين خريد متصدي فروشگاه لوازم رايانه اي به من مظنون شد و اصرار داشت تا آدرس منزل را براي ارسال لوازم خريداري شده در اختيارش بگذارم.

من که در برابر اصرارهاي او دست و پايم را گم کرده بودم بالاخره آدرسي دروغين را به او دادم و سپس از برادرم خواستم تا به محل قرار در آدرس دروغين برود و لوازم را تحويل بگيرد اما متصدي فروشگاه ماجرا را به پليس گزارش کرده بود و بدين ترتيب با دستگيري برادرم من هم دستگير شدم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی مانده تا مسئولین به فکر استفاده بهینه ازسرمایه های انسانی مثل شما بیفتندتا اونموقع آب همه رابرده

    • بدون نام

      اهل قلم محترم شما در قبال تیتر مقالات خود مسئولید عادی ترین افراد به طریقی امرار معاش خود را جور میکنند چه برسد به افراد دارای موقعیت حداقل کاری که این جوان میتوانست بکند تدریس در کلاس های کنکور بود خیلی از موسسات دنبال نام و آوازه اند و خیلی خیلی کارهای دیگر اصلن خیلی از دانشگاهیان نه تنها خود که کمک حال خانواده هم هستند پس نگوییم سرنوشت تلخ .... که از سودجویان که بگذریم افراد نادان را بیشتر گم راه میکنیم میگویند بفرما اینم تک رقمی کنکور ..... مثلا تیتری با این مذمون - حماقت ان هم توسط یک تک رقمی کنکور - بسیار بهتر است.

      پاسخ ها

      • حمید

        مضمون مجید جان

      • بدون نام

        منم موافقم

    • زیبا

      اگر از جانب دولتمردان رسیدگی و حمایت شده بود استعدادش را در اینجور موارد خرج نمیکرد و الان نخبه ای برای خود و خانواده اش بود....

      پاسخ ها

      • آرش

        اصلا اینگونه نیست نظرزیبا.شماسرنوشت آقادکترمتخصص اسیدپاش رابخاطرداری

    • ابراهیم

      دوستان اینجور چیزا برمیگرده به خود انسان فرق نمیکنه شاه باشی یا گدا اصلا تقصیر دولت و قانون مردم و جامعه نیست. ایشون با این همه استعداد اگه شعور میداشت الان میلیاردر بود.. نه اینکه دزدی کنه.. هر چی سرمون میاد نتیجه اعمال خودمونه.

      پاسخ ها

      • ابراهیم

        اونایی که منفی دادن حداقل نظرشونو میذاشتن... اگه همه چی و تقصیر بقیه بندازیم بجز درجا زدن چیزی نصیبمون نمیشه.

      • يكي

        من منفي دادم. شما جاي اون نيستي اين جور قضاوت مي كني. تو خبر نوشته از مغازه هاي كامپيوتر خريد مي كرده. يه لحظه فكر كن. حتما پول خريد لپ تاب نداشته.

      • بدون نام

        شکمت سیره عزیزم.

      • بدون نام

        ماهی 170 قسط بانکی دارم اما نمیتونم پرداخت کنم، دکتری ریاضی هم هستم، حق التدریسی تو دانشگاه تدریس میکنم با ماهی 100 تومن!!!!!! برم دزدی بهتر نیست؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        یوزر و یکی عزیز من نه از روی شکم سیری حرفی زدم نه قضاوت کردم. خودش میگه هیچوقت دنبال اشتغال نبودم و همیشه چشمم به جیب بابام بود..حرف خودشه.....کسی که نخبه ست که اختراع به این مهمی داشته نمیتونسته فکر بهتری بکنه یا میخواسته با دزدی کمبودشو برطرف کنه.. بازم میگم تقصیر خودشه ربطی به دولت و مردم و جامعه ام نداره. موقعی موفقی که تمام مسئولیت زندگیتو قبول کرده باشی. نه اینکه بشینی دنبال مقصر بگردی.. کسی که ایمان به خدا داشته باشه به همه جا میرسه. مطمئنم.

      • ابراهیم

        سایت عزیز ساعت 00.54 من کامنت گداشتم نه یوزر.یوزر و یکی عزیز من نه از روی شکم سیری حرفی زدم نه قضاوت کردم. خودش میگه هیچوقت دنبال اشتغال نبودم و همیشه چشمم به جیب بابام بود..حرف خودشه.....کسی که نخبه ست که اختراع به این مهمی داشته نمیتونسته فکر بهتری بکنه یا میخواسته با دزدی کمبودشو برطرف کنه.. بازم میگم تقصیر خودشه ربطی به دولت و مردم و جامعه ام نداره. موقعی موفقی که تمام مسئولیت زندگیتو قبول کرده باشی. نه اینکه بشینی دنبال مقصر بگردی.. کسی که ایمان به خدا داشته باشه به همه جا میرسه. مطمئنم

      • یه دوست

        خواهر من فوق لیسانس فیزیک هست و با اینکه خیلی هم به دنبال کار گشته هنوز هیچ کاری پیدا نکرده .. حتی مدارس و آموزشگاه ها هم میگن نیروی جدید نمیگیرن ... خب اگه این آقا هم دنبال کار میگشت فکر میکنین کاری براش بود واقعا ؟؟؟ خودمونو گول نزنیم ..

      • ابراهیم

        آره هست خیلی ام هست.. تا حالا چند دفعه شرایط کشورایی که از ما بدترن رو نگاه کردین ؟؟ ما خوبیم خداروشکر.. خدا میگه تو این دنیا اینقد ثروت هست که به همه بیشتر ازونی که میخوان میرسه و بازم هست.. خداروشکر

    • ناشناس

      متاسفانه در کشور تنها در همین کارها است که نتیجه خلاقیت و استعداد را میتوانی ببینی وگرنه در کارهای استخدامی و مخصوصا دولتی بهایی برایش قایل نیستند...

    • علی

      اگه تکرقمی بود چرا روانشناسی میخونده،وچرا دولتی نخونده که نیاز به پول داشته باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی آقا خوب روانشناسی یه دانشگاه خوب اوردن تو رشته انسانی رتبه خوب میخاد، در ضمن یه جوری میگین دولتی نخونده که نیاز به پول نداشته باشه انگار دولتی پول نمیخاد والا من خودم 6 سال دانشگاه دولتی خوندم همچین بیخرجی هم نبودم اونم با درامد کارگری که 1 روز هست 10 روز نیست و اون 1 روزی هم که هست همون روز دستمزد کارگرو نمیدن. اینا رو نگفتم که کار این بنده خدا رو توجیه کنم گفتم که شما وقتی میخای نظر بدی اول فک کنی بعد نظرتو بنویسی.

    • محمدعلی

      من نمی توانم او را سرزنش کنم هرچند کارش غلط بوده / چرا باید یک جوان نخبه بخاطر ادامه تحصیل و مخارجش دست به این کار بزند .مس
      سولان باید برای این افراد نخبه که کم هم نیستند راهی پیدا کند که بدون دغدغه درس بخوانند و برای مملکت مفید واقع شوند .

    • جبار

      پس شعار نخبه پروری کجا علم کرده؟

    • بدون نام

      همش بفکر اشتغال زایی هستید بهتر نیست اینگونه جوانان را دریابید تا بهینه مورد استفاده قرار گیرن

    • بدون نام

      ولا من دانشگاه ازادیم دارم تو یه سوپری شاگردی میکنم خیلی از همکلاسیام هم همین طور یکیشون تو تاکسی تلفنی یکیشون تو بوتیک بالاخره میگذره

    • alreza

      چرا نباید تیز هوشان و مخترعین رو حمایت کنند که یه همچین روزی اتفاق بیافته.اونوقت میان میگن فلانی فرار مغز شده خب یه علتی داره که فرار مغز شده مگه دوست نداره تو کشورش خدمت کنه لطفا پیگیری کنید ای مسئولانی که بی توجه از اینجور مسائل میگذرید.

    • سارا

      متأسفانه مغز هاى ما يا بايد فرار كنند يا به فلاكت زندگى كنند ، دولت بايد به فكر عزيزان وطن باشه

    • بدون نام

      چرا همیشه منتظر کسی یا جیزی هستیم که شرایط ما رو تغییر بده. ایشون با توجه به استعدادش می تونست یک معلم خصوصی بشه و کلی پول بابت یکساعت تدریس بگیره. اما انگار متاسفانه ذات بعضیا خرابه و یه شبه می خوان صاحب همه چی بشن.....

    • آرش

      رتبه تک رقمی میره روانشناسی!؟

    • ناشناس

      خب روانشناسی هم جزء رشته های تاپ انسانیه دیگه پسر خوب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقوق و طراحی صنعتی که تاپ تره

    • بدون نام

      ارزش این نخبگان را ندانستن می شود این....

    • کارمند

      موضوع اینه که دوس ندارن کسی در این مملکت نخبه باشه چه برسه که برای کار جور کنند!!!

    • بهروز

      بهتر است موضوع را شخصی نگاه نکنیم مهم آنست که نرخ بیکاری در کشور به واقع بسیار بالاست، مشاغل هم در اختیار غیر متخصصین هست، یعنی اکثریت در رشته های غیر تخصصی خودشان مشغولند، دولت هم قادر به افزایش هزینه های استخدامی با توجه به کسری بودجه نیست، پس در نهایت کار که نباشد، توان مالی نیست، فقر که باشد هم فساد بوجود می آید، نقل کار ایشان هم نیست، این موضوع محتملاً در مورد همه ممکن است، ضمن اینکه بدترین انتخاب و اقدام کار خلاف است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج