۱۶۲۸۰۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پلنگ پیر مسافر پردیسان شد

یک پلنگ سالخورده که در روستای تازه قلعه در خراسان شمالی زنده گیری شده بودبرای طی مراحل درمانی و بهبود شرایط جسمانی به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

خبرآنلاین: یک پلنگ سالخورده که در روستای تازه قلعه در خراسان شمالی زنده گیری شده بودبرای طی مراحل درمانی و بهبود شرایط جسمانی به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

سید اصغر مطهری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در تشریح روند زنده گیری و انتقال این پلنگ گفت : از مرداد ماه امسال در روستای تازه قلعه از توابع شهرستان راز و جرگلان در خراسان شمالی پلنگی بارها با حضور در روستا به چندین سگ محله و همچنین اهالی روستا حمله کرده بود که این امر باعث ایجاد ترس و وحشت در اهالی این روستا و روستاهای اطراف شده بود .

وی گفت: با اطلاع موضوع به محیط زیست استان توسط اهالی و با پیگیری و حضور فعالانه محیط بانان خراسان شمالی وهمکاری اهالی بارها این پلنگ با شلیک هوایی و روشن کردن آتش و دود باروت موفق شدند حیوان را از روستا فراری دهند ، اما متاسفانه پلنگ دوباره به روستا برمی گشت .

به گفته مطهری ، اداره کل محیط زیست خراسان شمالی با هماهنگی ستاد سازمان حفاظت محیط زیست ، از گروهی که تجربه موفق زنده گیری و نصب گردن بند ماهواره ای روی پلنگ ه ارا در پارک ملی تندوره داشتند خواست برای زنده گیری این پلنگ اقدام کنند.

وی گفت: این گروه زنده گیری با مسئولیت آقای محمد صادق فرهادی نیا پس از حضو در منطقه و تحقیقات محلی و بررسی های لازم در سه نقطه تله گذاری کرد که پس از چهار روز کمین این پلنگ به دام افتاد و ما موفق به زنده گیری آن شدیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: با انجام معاینات انجام شده برروی پلنگ توسط گروه دامپزشکی تهران به منطقه به سرپرستی دکتر ایمان معماریان مشخص شد پلنگ بیش از ۱۲ سال سن و ۶۰ کیلو وزن دارد وبخشی از دندان هایش را از دست داده و مابقی دندان هایش نیز سائیده شده است ولذا مشخص شد علت بازگشت پلنگ به حریم روستا نداشتن دندان مناسب و ناتوانی او در شکار بوده است .

مطهری گفت : محیط زیست خراسان شمالی با هماهنگی ستاد سازمان تصمیم گرفتن باتوجه به اینکه امکان رهاسازی این پلنگ سالخورده در منطقه حفاظت شده دیگری وجود ندارد برای درمان و بهبود شرایط جسمانی آن را به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل کنند تا با قی مانده عمر خود را در اسارت بگذراند.

مطهری در پایان از همکاری فرماندار شهرستان ، بخشدار ، بهیار ، بسیج روستا و همکاران خود در محیط زیست خراسان شمالی که در زنده گیری این پلنگ همکاری و مساعدت نمودند تقدیر و تشکر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج