جاباما
۱۶۲۸۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پولادی یکی از ۱۰ ستاره آسیا در سال ۲۰۱۴

سایت ساکرنت به تمجید از بازیکن تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و او را یکی از ۱۰ ستاره برتر آسیا در سال ۲۰۱۴ توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: سایت ساکرنت در گزارشی به معرفی ۱۰ ستاره برتر آسیا در سال ۲۰۱۴ پرداخت و مهرداد پولادی را نیز یکی از ستارگان آسیا معرفی کرد. ساکرنت در گزارش خود نوشته است: سونگ هیونگ مین سالی به یادماندنی را در ۲۰۱۴ پشت سر گذاشت اما او در کجای رنکینگ ۱۰ بازیکن برتر قرار می‌گیرد؟ فوتبال آسیا فراز و نشیب زیادی داشته است و ساکرنت ۱۰ نفر از بهترین بازیکنان این قاره در سال ۲۰۱۴ را معرفی کرده است:

۱۰- بوعالم خوخی (العربی و قطر)

ستاره متولد الجزایر ۶ گل به ثمر رساند تا به مردان عنابی پوش کمک کند تا قهرمان رقابت‌های قهرمانی فوتبال غرب آسیا در ژانویه شوند. ۱۰ ماه بعد این بازیکن ۲۴ ساله گل پیروزی‌بخش تیمش را در فینال جام خلیج فارس به ثمر رساند تا عربستان سعودی را در ریاض شکست دهد.

۹- تیم کیهیل (نیویورک رد بولز و استرالیا)

کمی نگران کننده است که بازیکن سابق اورتون با ۳۵ سال سن هنوز با فاصله خطرناک‌ترین تهدید استرالیا برای درواز حریفان به شمار می‌روند. او در سال ۲۰۱۴ هفت گل به ثمر رساند و فوق‌العاده‌ترین گلش نیز در مهم‌ترین مسابقات به ثمر رسید. گل او مقابل هلند یکی از گل‌های جام‌جهانی بود اما او یک گل دیگر مقابل شیلی به ثمر رساند که این تیم را به تغییر نتیجه بازی تهدید کرد. وقتی کیهیل در صحنه باشد همیشه این فرصت وجود دارد که اتفاقی رخ بدهد و مهم‌نیست که تیم مقابل چه قدر قوی باشد.

۸- کیسوکه هوندا (آث میلان و ژاپن)

نیمه دوم سال ۲۰۱۴ جبران نیمه‌اول ناامید کننده‌اش بود که «امپراطور» تقلا می‌کرد که آمادگی‌اش را باز یابد؛ حتی اگر گل زیبای هوندا به ساحل عاج در جام‌جهانی چیز دیگری را نشان دهد. هوندا مدتی پس از پیوستن به آث میلان در ماه ژانویه تقلا کرد اما ستاره سابق زسکا مسکو زیر نظر فیلیپو اینزاگی، سرمربی جدید تیمش به یکی از ستاره‌های روسونری تبدیل شد. اگر میلان به لیگ قهرمانان اروپا بازگردد، بازیکن ۲۸ ساله ژاپنی شایسته آن است.

۷- کی‌سونگ یوئنگ (سوانسی سیتی و کره‌جنوبی)

کی، همان قدر فوق‌العاده است که یک بازیکن در لیگ برتر می‌تواند باشد. بازی او در سال ۲۰۱۴ به تکامل رسید. او اکثر نیمه اول سال را با کمک به ساندرلند برای حفظ این تیم از خطر سقوط گذراند و پاسی که مقابل فولام داد مطئنا یکی از بهترین پاس‌های گل سال ۲۰۱۴ بود. ستاره سابق سلتیک که در تیم ملی کشورش قبل، در حین و بعد از مسابقات جام‌‌جهانی عملکرد منسجم و خوبی را به نمایش گذاشت، یکی از اجزای جدانشدنی تیم سوانسی شد. وی در سن ۲۵ سالگی کوله‌باری غنی از تجربه دارد.

کی سونگ یوئنگ با بازگشت سوانسی به نوار پیروزی‌ها، یکی از مهره‌های تأثیرگذار تیمش در رقم زدن بردهای سوانسی بوده است.

۶- آنته کوویچ (وسترن سیدنی واندررز)

هواداران استرالیا پس از اینکه این دروازه‌بان در میان نامزدهای دریافت جایزه توپ طلای آسیا قرار نگرفت، اعتراض کردند، زیرا او نقش بسیار زیادی در قهرمانی وسترن سیدنی واندررز در آسیا ایفا کرد. این دروازه‌بان در تیمش در لیگ استرالیا فوق‌العاده کار کرد تا بعضی غول‌های آسیا را پشت سر بگذارد و در هر دو بازی رفت و برگشت در فینال مقابل الهلال بدرخشد. باید خیلی جست‌و‌جو کنید تا در بازه زمانی بیش از ۱۲ ماه دروازه‌بانی بهتر از او در هر جای دنیا پیدا کنید.

۵- مهرداد پولادی (الشحانیه و ایران)

معرفی پولادی از سوی کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران یک موفقیت بی‌ حد و حصر بود. مدافع چپ ایران در جام‌جهانی عالی کرد و بازی را برای لیونل مسی بسیار سخت کرد. گل دقیقه آخر ستاره آرژانتین ظالمانه بود اما با درنظر گرفتن تلاش فوق‌العاده و تکل‌های این بازیکن ۲۷ ساله می‌توان این گل را در عین حال استثنایی توصیف کرد. در حالی که رها شدن از پرسپولیس عاقلانه به نظر می‌رسید اما او می‌توانست با کمی صبوری بیشتر و مشاوره بهتر از پیوستن به تیمی که برای سقوط نکردن از لیگ ستارگان قطر تقلا می‌کند جلوگیری کند و در عوض به اروپایی برود که تمجیدکنندگانی در آنجا دارد.

۴- اشرف نعمان (الفیصلی و فلسطین)

فلسطین به لطف گل نعمان مقابل فیلیپین در فینال رقابتهای چلنج کاپ در ماه می برای اولین بار در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. این مهاجم و هم‌تیمی‌هایش این شانس را خواهند داشت که توانایی‌های خود را به قاره آسیا و مردم جهان نشان دهند.

۳- ناصر الشمرانی (الهلال و عربستان سعودی)

الشمرانی سالی پر از رویداد را پشت سر گذاشت. مهاجم عربستان با ۱۰ گلی که در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند و الهلال را به فینال این بازی‌ها رساند، توجهات را به سمت خود جلب کرد. وی همچنین در لیگ عربستان گل‌های زیادی به ثمر رساند. استعدادهای تهاجمی وی باعث شد که او به عنوان بازیکن سال آسیا ۲۰۱۴ انتخاب شود. وی که ۳۰ سال سن دارد، به دلیل آب دهان پرتاب کردن به صورت یکی از بازیکنان تیم حریف پس از پایان فینال لیگ قهرمانان آسیا از حضور در هشت مسابقه محروم شده است.

۲- شینجی اوکازاکی (ماینس و ژاپن)

در کنار هوندا و شینجی کاگاوا، این بازیکن ۲۸ ساله سومین عضو مثلث فوق‌العاده ژاپن است. اوکازاکی سالی را پشت سر گذاشت که مطمئنا بیشتر بازیکنان سامورایی‌های آبی‌پوش به او حسادت می‌کنند. شاید فقط بازی برای تیم نه چندان درخشان ماینز باشد که باعث شود او به اندازه سایر هم‌تیمی‌های در معرض توجهات نباشد. وی فصل گذشته را با ۱۵ گل در بوندس‌لیگا به پایان رساند و رکورد کاگاوا به عنوان بیشترین گل زده از سوی یک بازیکن ژاپنی در بوندس‌لیگا را پشت سر گذاشت. وی که در این فصل تاکنون هشت گل زده است، در مسیر به جا گذاشتن نمایشی بهتر از خود در فصل جاری است.

1- سون هیونگ مین (بایرلورکوزن و کره‌جنوبی)

بازیکن کره‌جنوبی که جام‌جهانی خوب، در بوندس‌لیگا بسیار خوب و در لیگ قهرمانان اروپا فوق‌العاده بود، سال ۲۰۱۴ را همیشه به خاطر خواهد داشت. او در سن ۲۲ سالگی هنوز رویدادهای بهتری می‌تواند برای او رخ دهد و با این حال سال ۲۰۱۴ می‌تواند برای او فوق‌العاده باشد. گل او در آخرین بازی فصل گذشته باعث شد که لورکوزن راهی لیگ قهرمانان اروپا شود و پنج گل او در این مسابقات نفش بزرگی در رسیدن تیمش برای دومین دوره متوالی به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات ایفا کرده است. عملکرد فوق‌العاده وی در سه یا چهار سال گذشته نشان می‌دهد که او می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین بازیکنان آسیا باشد. در سال ۲۰۱۴ بالاخره این روز فرا رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج