جاباما
۱۶۲۹۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حرم علی بن موسی الرضا (ع) نگین سوگواران

در آستانه سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اجتماع عظیم سوگواران رضوی که شمار زیادی زائر از کشورهای دیگر نیز در آن حضور یافته بودند، روز دوشنبه در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا: در آستانه سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اجتماع عظیم سوگواران رضوی که شمار زیادی زائر از کشورهای دیگر نیز در آن حضور یافته بودند، روز دوشنبه در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد.

شش هزار هیات مذهبی به همراه هزاران زائر پیاده از اقصی نقاط کشور که برای شرکت در مراسم سوگواری سالگرد شهادت آن حضرت مسافت بسیاری را پیموده اند، در صحن و سرای متبرک بارگاه قدسی امام هشتم (ع) گرد هم آمدند تا در صفوف بهم پیوسته بر سر و سینه زده و اشک ماتم بریزند.

دست های صدها عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در روزی که مزین به نام ثامن الحجج (ع) است به سوی آسمان دراز شده و دلهایشان به روضه منور و پنجره بارگاه رضوی گره خورده تا خادمی امام خویش را مقبول حضرت حق سازند.

این مراسم با حرکت هیات های مذهبی از میدان شهدا و میدان بیت المقدس مشهد به سوی حرم مطهر رضوی آغاز شد و شرکت کنندگان همراه با نوحه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) زنجیرزنان و سینه زنان در صف های هماهنگ وارد صحن جامع رضوی شدند.

هر هیات مذهبی و گروه زائرین پیاده با پرچم هایی مزین به نام مبارک حضرت امام رضا (ع) و القاب ایشان در این اجتماع بزرگ حضور یافته و همنوا با صدای نوحه خوانان به عزاداری مشغول شدند تا گوشه ای از دلداگی خود را به امام رئوف به منصه ظهور برسانند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در ابتدا و پایان این آیین معنوی به نوحه خوانی و قرائت زیارت حضرت امام رضا (ع) پرداختند و شرکت کنندگان هم پس از سوگواری برای جمیع مسلمین و شیفتگان اهل بیت (ع) از پیشگاه آن حضرت نزد پروردگار متعال درخواست شفاعت نمودند.

تاکنون شش هزار هیات مذهبی و حدود ۱۲۷ هزار زائر پیاده برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شده اند.

علاوه بر آن جمع کثیری نیز از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از ریلی، جاده ای و هوایی برای حضور در مراسم سالروز شهادت خورشید هشتم خود را به مشهد رسانده اند.

پیش بینی می شود امسال حدود ۱۶۰ هزار زائر پیاده و هشت هزار هیات و دسته عزاداری از نقاط مختلف کشور در مشهد حضور داشته باشند.

پارسال ۱۶۲ هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج