۱۶۳۵۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آرين روبن، محبوب آليانس آره نا

سال ۲۰۱۲ هواداران مونيخى آرين روبن را مسئول شكست در فينال خانگى ليگ قهرمانان مى دانستند، در حال حاضر اما او بازيكن محبوب سكوهاى آليانس آره نا و بهترين بازيكن يكى از قوى ترين تيم هاى فوتبال جهان است.

طرفداری: بعد از برد بايرن مونيخ مقابل ماينتس در آخرين هفته از دور رفت رقابت هاى بوندسليگا با گل دقيقه پايانى، بيشتر روزنامه هاى آلمانى مطالبى در مورد برد شانسى و ناسزاوارنه بايرن مونيخ به چاپ رساندند. مسئله اى كه چندان منطقى به نظر نمى رسد، چون مونيخى ها بهتر مى دانند كه براى بردن چه بايد انجام دهند و يك نفر به خوبى از اين موضوع آگاه است؛ آرين روبن زننده گل پيروزى بخش بايرن مونيخ در شهر ماينتس.

در اين فصل از رقابت هاى بوندسليگا روبن با زدن ده گل به بهترين بازيكن و گل زن بايرن مونيخ و از همه مهم تر به بازيكن محبوب سكوهاى آليانس آره نا تبديل شده است، دو سال بعد از اينكه وى در اين استاديوم در بازى دوستانه تيم ملى هلند با بايرن مونيخ با اهانت تماشاگران مونيخى مواجه شده بود.

آرين روبن، محبوب آليانس آره نا

آرين روبن همواره هواداران تيم هاى مطبوع خود را به دو دسته تقسيم نموده است، ده سال پيش در چلسى عملكرد و هنرنمايى وى در نقش مهاجم كنارى مورد تمجيد هواداران انگليسى قرار داشت و در عين حال هم زمان برخى به او عنوان سلطان تمارض را داده بودند. پيوستن او به بايرن مونيخ در سال ۲۰۰۹، بعد از دو فصل حضور در رئال مادريد نيز با بحث هاى شديدى به همراه بوده است، بحث هايى كه حضور روبن در مونيخ را با توجه به نحوره بازى فردگرايانه او، چندان مفيد و نتيجه بخش نمى دانستند.

در بدو ورود روبن به بوندسليگا به نظر چنين انتقاداتى در نحوه بازى اين ستاره هلندى، تاثيرگذار بوده است. چون در برخى از بازى ها چنين احساسى وجود داشت كه او خود را در جريان بازى قرار نمى دهد و در اكثر مواقع نيز مونيخى در چنين بازى هايى به نتيجه اى مطلوب نمى رسيدند. بعد از چنين نتايجى بود كه اكثر كارشناسان عقيده داشتند، روبن براى درخشش نياز به غرور در نحوه بازى خود دارد.

آرين روبن در سال هاى اوليه حضور خود در مونيخ هرگز به جايگاه مطلوبى چه در تيم و چه در جمع هواداران نرسيد. چنين وضعيتى بعد از شكست دراماتيك در فينال خانگى ليگ قهرمانان مقابل چلسى در سال ۲۰۱۲ بسيار وخيم تر شد و همه هواداران مونيخى آرين روبن را مسئول چنين فاجعه اى مى دانستند. با وجود اينكه دانيل فن بويتن در صحنه گل تساوى چلسى توسط دروگبا مقصر اصلى بود و ايويكا اوليچ و باستين شواين اشتايگر در ضربات پنالتى آخر ديدار ناكام بودند.

هواداران مونيخى اين بازيكنان را بخشيدند، اما روبن كه در وقت هاى اضافى اين ديدار يك ضربه پنالتى را به هدر داده بود، هرگز مورد بخشش هواداران قرار نگرفت. آرين روبن بعد از اين ديدار به شدت مورد آماج حملات و انتقادات هواداران و حتى مطبوعات مونيخى قرار گرفت. البته چهار روز بعد از اين فينال درام اين بازيكن هلندى در استاديوم آليانس آره نا و در بازى دوستانه هلند مقابل بايرن مونيخ، مجبور به شنيدن توهين هاى بيشترى بود. هر بار كه روبن در اين ديدار صاحب توپ مى شد، مورد سوت هاى اعتراضى تماشاگران حاضر در استاديوم قرار مى گرفت، شكستى سخت براى روبن كه سبب شد او با چشمانى اشك بار استاديوم آليانس آره نا را ترك نمايد، به طورى كه برخى از هم تيمى هاى او نظير مارك فن بومل به وى پيشنهاد نمودند كه به فكر ترك مونيخ و در جستسجوى باشگاهى ديگر باشد.

اما ماندن آرين روبن در مونيخ به نفع باشگاه تمام شد، چون يك سال بعد، در فينال ليگ قهرمانان و در بازى مقابل دورتموند او در دقيقه ۸۹ يك دقيقه زودتر از گل پيروزى بخش او در ماينتس، موفق به بازكردن دروازه رومان وايدنفلر و رساندن بايرن مونيخ به قهرمانى در ليگ قهرمانان شد.

از آن زمان به بعد آرين روبن تغيير پيدا نموده و به بازيكنى ديگر تبديل شده است، تغييرى كه به خصوص در جام جهانى برزيل و در نحوه بازى او در تيم ملى هلند نيز ديده شد. سال ۲۰۱۸، آرين روبن ۳۴ ساله خواهد بود و به احتمال زياد جام جهانى روسيه آخرين شانس او براى فتح عنوانى بين المللى با تيم ملى كشورش خواهد بود. قرارداد او نيز تا سال ۲۰۱۷ با بايرن مونيخ اعتبار دارد و ترك بايرن مونيخ توسط او تا آن زمان غير قابل تصور است. روبن جايگاه خود را در مونيخ يافته است و در اين ميان به تركيبى خوب از بازيكنى فردگرا و در خدمت تيم تبديل شده است، در حقيقت مى توان آرين روبن را در اين روزها بازيكن مغرور در خدمت تيم دانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج