۱۶۴۳۹۵
۲ نظر
۵۰۴۶
۲ نظر
۵۰۴۶
پ

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

هنوز هم که هنوز است، اکستریم کلوزهای لیگ برتری از ساق پای بازیکنان ایرانی می تواندتصاویری مثل ضعف تکنیکی در صدور پاس بغل پا یا استپ کردن توپ را نشانمان بدهد. البته که همه این مهارت ها، مثل شخصیت آدم ها از یک سنی به بعد چندان قابل تغییر نیستند و برای فوتبالیست شدن، زود اقدام کردن بسیار مهم به نظر می رسد.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!




مجله همشهری تماشاگر - محمدحسین عباسی: هنوز هم که هنوز است، اکستریم کلوزهای لیگ برتری از ساق پای بازیکنان ایرانی می تواندتصاویری مثل ضعف تکنیکی در صدور پاس بغل پا یا استپ کردن توپ را نشانمان بدهد. البته که همه این مهارت ها، مثل شخصیت آدم ها از یک سنی به بعد چندان قابل تغییر نیستند و برای فوتبالیست شدن، زود اقدام کردن بسیار مهم به نظر می رسد.

حکایت کمپ های فوتبالی باشگاه های مختلف نیز چنین حکایتی است. کودکان و نوجوانانی که بیشتر از 9 سال و کمتر از 17 سال دارند، با پرداخت هزینه های بسیار زیاد شانس حضور در قلب باشگاه های بزرگ را دارند.

طبعا آنها به اندازه ای خوب نبوده اندکه به صورت مستقیم موردتوجه آکادمی قرار بگیرند و حالا باید از تک تک ثانیه های حضور در کمپ برای موردتوجه قرار گرفتن استفاده کنند.

این، اولین شانس آنها برای ورود به عرصه فوتبال حرفه ای است. این کمپ ها، قوانین و برنامه های روزانه خاص خودشان را دارند و بی شباهت به پادگان ها نیستند. در واقع درس اول آنها به صورت غیرمستقیم به فوتبال آموزها می رسد؛ درسی به نام نظم.

رئال مادرید

پرافتخارترین باشگاه فوتبال اروپا، یکی از مجهزترین کمپ های دنیای فوتبال را در اختیار دارد. این کمپ ها بیشتر برای فصل تابستان برنامه ریزی شده اند اما در سایر ایام سال نیز در این باشگاه ها مشاهده می شوند. رئالی ها، بچه های 9 تا 17 ساله را برای 15 ساعت تمرین در هفته به این کمپ ها فرامی خوانند. این جلسه های تمرینی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود. جلسه های صبح 90 دقیقه و جلسه های بعدازظهر نیز یک ساعت طول می کشند و البته روزهای آخر هفته به عنوان تعطیلی در نظر گرفته می شود.

کودکان حاضر در این کمپ هر روز رأس ساعت 8 بیدار می شوند و ساعت 23:30 نیز به خواب می روند. به ازای هر 10 نفر از این کارآموزها، یک مربی در کمپ رئال مادرید وجود دارد. طبعا هزینه حضور در این کمپ نیز با توجه به فراهم آوردن امکانات و سه وعده غذا در روز هزینه کمی نیست.
در این کمپ ۲۸۵۰ دلار برای دو هفته اقامت از بچه ها گرفته می شود. جالب اینکه اگر برنامه حمل و نقل در کار باشد نیز هزینه آن به صورت جدا از ثبت نام شده ها گرفته می شود.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

بوردو

در ۲۵ سال گذشته، بیش از ۵۰ هزار کودک و نوجوان در کمپ باشگاه بوردو در فرانسه آموزش دیده اند. باشگاه اسبق زین الدین زیدان، صاحب یکی از محبوب ترین کمپ های کشور فرانسه است. آنها بچه های ۷ تا ۱۸ ساله را به عضویت می پذیرند و هر سال تعداد زیادی فوتبال آموز را از قاره های مختلف دنیا تحویل می گیرند. همه بچه های حاضر در این کمپ، می توانندتمام بازی های خانگی فصل بوردو را به صورت رایگان تماشا کنند. کمپ بورود در قیاس با نمونه های مشابه ارزان است و هر هفته اقامت در آن ۹۴۰ دلار هزینه به همراه خواهد داشت.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

آرسنال

زمین تنیس، زمین والیبال، دو دستخر بزرگ و چند میز پینگ پونگ، تنها بخشی از امکانات تیم فوتبال آرسنال در لندن هستند. با این وجود آنچه این کمپ را در جزیره محبوب کرده، سطح بالای پرفورمنس در آن است. آرسنالی ها در سال های اخیر ستاره های زیادی را ساخته، پرداخته و فروخته اندو حتما همه بچه های علاقمند به فوتبال می دانند حضور در کمپ این باشگاه و قرار گرفتن در معرض دید استعدادیاب های تیم ونگر، چه فرصت بزرگی خواهد بود.

بچه های ۱۰ تا ۱۶ ساله در کمپ آرسنال، در هفته ۱۵ تا ۳۰ ساعت تمرین می کنند. در این کمپ هر ۱۰ نفر از حضور یک مربی استفاده می کنند و موسسه استافورد نیز که سابقه درخشانی در انگلستان دارد، وظیفه آموختن زبان انگلیسی به افراد خارجی را برعهده دارد.

از ساعت ۷ و نیم صبح که زمان بیداری است تا ۱۱ شب که چراغ ها خاموش می شوند، فعالیت های این کمپ رنگ توقف به خود نمی بینند. دو هفته حضور در این کمپ ۳۷۳۰ دلار هزینه برمی دارد. آرسنالی ها برای ۶ هفته، ۱۱۱۹۰ دلار دریافت می کنند.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

میلان

کمپ باشگاه میلان، تنها پسرها را به عضویت می پذیرد. در حالی که سن ورودی ها به کمپ های بسیاری از تیم ها ۹ سال است، آنها بچه های ۷ تا ۱۶ ساله را ثبت نام می کنند و از حضور نونهالانی که برای فوتبالیست شدن عجله زیادی دارند نیز بهره می برند.

۲۰ ساعت تمرین در هفته، مهمترین بخش برنامه های تشکیل دهنده این کمپ است. ویژگی خاص کمپ میلان اما استفاده از چهره های قدیمی باشگاه برای آموزش چهره های جوان است.

تمامی مربیان حاضر در این کمپ، سابقه بازی در تیم اصلی میلان را دارند. فیلیپو گالی و پرینیو پراتی این روزها کارهای اصلی آموزش بچه ها در کمپ میلان را انجام می دهند؛ کمپی که هزینه اش بدون هزینه حمل و نقل ۱۲۹۵ دلار در هفته برآورد می شود.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

منچسترسیتی

کمپ تیم فوتبال منچسترسیتی در انگلستان، بیشتر مختص بچه پولدارهایی است که در کنار علاقه به فوتبالیست شدن، اصرار زیادی به تحمل رنج و مرارت ندارند. امکانات این کمپ در نوع خود بی نظیر است اما ساعات تمرینی آن نهایتا به ۸ ساعت در هفته می رسد که در بین تیم های دیگر از همه کمتر است. در کمپ من سیتی که مختص بچه های ۹ تا ۱۷ ساله است، هر ۲۰ فوتبالیست کوچک از حضور یک مربی بهره می برند.

آکادمی زبان انگلیسی شهر منچستر به شکلی جدی در این کمپ فعال است و چند ساعت از برنامه روزانه خارجی ها را به خود اختصاص می دهد. اتفاق جالب و منحصر به فرد این کمپ، برنامه های اردویی هفتگی برای افراد ثبت نام کننده است. در واقع مدیران کمپ معتقدند بچه ها در درجه اول باید در کنار هم بودن را تمرین کنند و بعد این موضوع را به درون زمین بسط بدهند.

هزینه حضور در آغاز اینه کمپ برای هر هفته ۱۸۴۰ دلار است. ۶ هفته اقامت در این کمپ نیز پرداخت مبلغ ۱۱ هزار دلار را می طلبد. برخلاف بسیاری از باشگاه های دیگر، سیتی برای حمل و نقل، هزینه اضافی از شاگردها نمی گیرد.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

بایرن

برخلاف انتظار، کمپ آلیانز جونیور سابقه ای چندان طولانی ندارد اما با این وجود، یکی از شناخته شده ترین کمپ های فوتبال دنیا به شمار می رود. تردیدی وجود ندارد که همه علاقمندان به حضور در کمپ های فوتبالی، در نهایت تبدیل به فوتبالیست های خوبی نمی شوند. تعدادی از آنها اصلا فوتبالیست نمی شوند اما باز هم این موضوع چیزی از هیجان حضور در قلب یک باشگاه بزرگ کم نمی کند.

کمپ بایرن مونیخ دقیقا چنین خصوصیتی دارد. بایرنی ها شانس ملاقات با اعضای تیم اصلی را در اختیار بازیکنان کم سن و سال حاضر در کمپ قرار می دهند و به طور کلی در تمام مدت اقامت، این حس را برای آنها به وجود می آورند که بخش مهمی از تیم هستند؛ به همین جهت در ۴ سال اخیر ۲۶۷ نفر از ۲۱ کشور مختلف در این کمپ حاضر شده اند، بدون هراس از هزینه ۲۳۰۰ دلاری دو هفته اقامت در این کمپ.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

چلسی

خصوصیت ویژه کمپ تیم فوتبال چلسی در انگلیس، در قیاس با سایر باشگاه ها، اجازه حضور فوتبالیست های کم سن و سال دختر در آن است. البته برنامه های تمرین و اقامت دخترها و پسرها به طور کامل مجزا از هم در نظر گرفته شده است.

ثبت نام کننده های کمپ چلسی، بین ۱۲ تا ۲۰ ساعت تمرین را در یک هفته برگزار می کنند. برای هر ۱۰ تا ۱۵ نفر از این بچه های ۹ تا ۱۷ ساله، یک مربی اختصاصی در نظر گرفته شده است.

موسسه برلیتز نیز برای کارهای آموزشی در این کمپ حضور دارد. جلسه های تمرینی در این کمپ تنها در بعدازظهر برگزار می شوند. در واقع بچه ها در ساعات بعدازظهر سه ساعت تمرین متوالی را پشت سر می گذارند. برنامه های شبانه این کمپ اما خستگی ساعات طولانی تمرین بعدازظهر را جبران می کند. برای یک شب در هفته نمایش فیلم در کمپ صورت می گیرد و شب های دیگر نیز با برنامه هایی مثل یک یارد باربیکیو پر می شوند. یک شب در هفته اما به امتحان های کتبی نیز پرداخته می شود.

هزینه دو هفته حضور در این کمپ ۳۶۰۰ دلار و دو ماه حضور در آن ۱۴۵۰۵ دلار است. جالب ترین بخش امکانات این مجموعه، اتاق های نسبتا بزرگ «تکنفره» آن است.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

پی اس جی

تنها ۴ قهرمانی در رقابت های لیگ برتر فرانسه نشان می دهد پی اس جی پیشینه چندانی در فوتبال این کشور ندارد. این باشگاه اما به لطف هزینه های قابل توجه اعراب، حالا به یکی از باشگاه های مهم فوتبال در جهان تبدیل شده است.

بدون تردید این شهرت در میزان علاقمندی به کمپ باشگاه نیز اثرگذار بوده است. آنها قوی ترین باشگاه این روزهای فرانسه هستند و در کشوری که همواره تعداد زیادی فوتبالیست آفریقایی در لیگ خود دارد، مقصدی ایده آل برای همه بازیکن ها به شمار می روند.

پی اس جی بچه های ۹ تا ۱۷ ساله در کمپ خود می پذیرد. آنها ۳۵ ساعت تمرین در هفته را برای افراد ثبت نام شده در نظر می گیرند. ۱۲ ساعت نیز صرف آموزش زبان فرانسوی در این کمپ می شود. برنامه هایی مثل بازدید یکروزه از دیزنی لند پایس نیز به عنوان اتفاقات فوق برنامه این کمپ در نظر گرفته شده است. هر هفته اقامت و تمرین در کمپ پی اس جی ۱۴۹۵ دلار هزینه دارد.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

منچستریونایتد

بسیاری از کودکان جهان با رویای حضور در تیم فوتبال منچستریونایتد بزرگ می شوند. حتی اگر این حضور صرفا به دوره ای کوتاه محدودشود، منچستریونایتد به عنوان محبوب ترین باشگاه جهان در دهه های اخیر، در زمینه پرورش بازیکنان عملکرد جالب توجهی داشته و چهره های زیادی را از تیم های پایه به تیم اصلی رسانده است.

منچستری هات کودکان ۸ تا ۱۷ ساله را برای حضور در کمپ هایشان می پذیرند. گفته می شود جلسه های تمرینی در این کمپ به شدت جدی هستند و حداقل ۱۸ ساعت در هفته به طول می انجامند. در اتین کمپ به ازای هر ۸ فوتبالیست کوچک یک مربی در نظر گرفته شده است.

افرادی که از کشورهای دیگر به کمپ من یو آمده اند و زبان انگلیسی بلد نیستند، ۱۲.۵ ساعت در هفته با مدرس هایی که از دانشگاه آکسفورد آمده اند، زبان کار می کنند. جلسه تمرینی دوم بازیکنان کم سن و سال این کمپ، از ساعت ۷ غروب و در واقع یک ساعت بعد از صرف شام آغاز می شود.

اتاق های این کمپ دو نفره هستندو اتاقی برای اینترنت رایگان در این کمپ وجود دارد. اتاق تلویزیون، استخر، سونا، سالن بدنسازی و تجهیزات پزشکی از دیگر امکانات کمپی هستندکه برای تنها دو هفته اقامت در آن باید ۴۲۷۵ دلار پرداخت شود. بله، این گران ترین کمپ فوتبال جهان است.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!

یوونتوس

حداقل ۲۲ ساعت تمرین در روزهای غیرتعطیل هفته، مهمترین برنامه ای است که در کمپ باشگاه یوونتوس برای فوتبالیست های کوچک در نظر گرفته می شود. این بچه های ۹ تا ۱۷ ساله، ۲.۵ ساعت در تایم صبح و ۲ ساعت نیز در بعدازظهر تمرین می کنند. فاصله زمین های درجه یک تمرین با محل اقامت چیزی حدود ۱۵ دقیقه است و باشگاه برای این مسافت نیز وسیله نقلیه در نظر گرفته است. زمین گلف، ژیمناستیک، بسکتبال و والیبال از امکانات در نظر گرفته شده برای ساعات بیکاری فوتبال آموزها هستند. هر شب ۲ ساعت نیز به عنوان برنامه تفریحی برای این بچه ها در نظر گرفته می شود.

زمین های تمرین این کمپ به اندازه ای ایده آل هستند که تیم ملی ایتالیا پیش از برگزاری جام جهانی ۲۰۱۰، چند هفته در آن تمرین کرده است. یوونتوسی ها برای هر هفته حضور در این کمپ ۱۰۱۰ دلار دریافت می کنند. آنها قراردادی با کمپانی نایکی به امضا رسانده اند که بچه های حاضر در کمپ را با چند دست لباس درجه یک بدرقه می کنند. نقطه ضعف مهم کمپ یووه عدم وجود برنامه ای برای یاد دادن زبان ایتالیایی به بچه ها است. در واقع این کمپ تنها در صورتی شما را قبول می کند که زبان ایتالیایی بلد باشید.

کمپ های تیم های فوتبال بزرگ دنیا این شکلیه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب که چی؟

    • علی عباسی

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج