۱۶۴۴۷
۱۷ نظر
۵۳۵۴
۱۷ نظر
۵۳۵۴
پ

پورشه پانامرا ۴S، محبوب ایرانیان

پانامرا در شرایطی وارد کشورمان شد که به دلیل مشکلات «مرسدس بنز» و «ب.ام.و» جهت ادامه فعالیت در ایران به سرعت توانست بازار مستحکمی در داخل کشور برای خود دست و پا کند./ در مواجهه با این خودرو، آن را بسیار زیباتر از تصاویرش خواهید یافت!

برترین ها به نقل از هفت صبح : در مواجهه با این خودرو، آن را بسیار زیباتر و جذاب تر از تصاویرش خواهید یافت؛ به طوری که بدون شک نه فقط در خیابان های تهران که در آنها پانامرا خودرویی خاص و کمیاب شمرده می شود، بلکه در بازارهای جهانی نیز این خودرو بیش از رقبایی چون مرسدس S-Class و ب.ام.و سری هفت نگاه ها را به سمت خود می چرخاند.

پورشه پانامرا 4S، محبوب ایرانیان

به گزارش برترین ها کمپانی پورشه پس از گذشت ۷۸ سال از تاسیس این شرکت نخستین سدان لوکس خود را پس از چند مرحله به تعویق انداختن در سال ۲۰۰۹ تولید کرد. هرچند که ایده ساخت یک پورشه چهاردر لوکس به اواخر دهه ۸۰ میلادی بازمی گردد و حتی نمونه ای کانسپت (مفهومی) براساس مدل ۹۱۱ با فرم بدنه چهاردر ساخته شد و به نمایش درآمد اما پس از آن پروژه ساخت نخستین سدان پورشه به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه این کمپانی اشتوتگارتی نخستین سدان لوکس خود را با نام پانامرا، اولین بار در آوریل ۲۰۰۹ و در جریان سیزدهمین نمایشگاه خودرو شانگهای مورد پرده برداری قرار داد.

پانامرا در شرایطی وارد کشورمان شد که به دلیل مشکلات «مرسدس بنز» و «ب.ام.و» جهت ادامه فعالیت در ایران به سرعت توانست بازار مستحکمی در داخل کشور برای خود دست و پا کند.

نقد طراحی

با نگاهی به این خودرو حتی اگر لوگوی آن پوشانده شود به «پورشه» بودن آن پی خواهید برد. در نخستین نگاه پانامرا را خودرویی تنومند و قلدر خواهید یافت که نگاه ها را به سوی خود جلب می کند.

با آنکه پانامرا نه تنها زیبایی بصری دیگر خودروهای لوکس گران قیمت را نداشته و حتی از سوی برخی نشریات تخصصی به اغراق جزو زشت ترین سدان های «فول سایز» دنیا محسوب می شود اما در مواجهه با این خودرو، آن را بسیار زیباتر و جذاب تر از تصاویرش خواهید یافت؛ به طوری که بدون شک نه فقط در خیابان های تهران که در آنها پانامرا خودرویی خاص و کمیاب شمرده می شود، بلکه در بازارهای جهانی نیز این خودرو بیش از رقبایی چون مرسدس S-Class و ب.ام.و سری هفت نگاه ها را به سمت خود می پرخاند.

پورشه پانامرا 4S، محبوب ایرانیان

حجم پردازی هنرمندانه گلگیرها به همراه گرافیک زیبای چراغ های عقب و به خصوص نحوه طراحی ستون C عواملی هستند که از پانامرا خودرویی جذاب و اصطلاحا «تو چشم» ساخته اند.

با این حال حتی اگر زبان طراحی پانامرا را نپسندیده باشید، به مجرد ورود به فضای داخل کابین پانامرا، داستان به کلی متفاوت خواهد شد. قرار گرفتن در دنیایی از چوب و چرم درجه یک با بهترین کیفیت مونتاژ، گویی ذهن شما را بلافاصله ری استارت کرده و تمام انتقادات احتمالی که به طراحی ظاهری و فرم بدنه پانامرا وارد ساخته بودید را به باد فراموشی خواهد سپرد.

اگر فکر می کنید تنها باید با لباس رسمی و احتمالا کت و شلوار «پیرگاردین» روی صندلی این سدان فول سایز مجلل نشست شدیدا در اشتباهید؛ چراکه طراحی استادانه صندلی های اسپورت پانامرا چنان حال و هوای داخل اتومبیل را مهیج و پویا ساخته است که هوس خواهید کرد وقار و رفتار یک مدیر متمول را کنار بگذارید!

این موضوع دقیقا نقطه تمایز پانامرا با رقبایی چون مرسدس S-Class محسوب می شود. چراکه در مرسدس یا حتی ب.ام.و سری ۷ شما به رغم توانایی های دینامیکی و خصوصیات تند و تیز رانندگی با آنها (به خصوص در مدل های S۵۰۰ و ۷۵۰Li)، به دلیل فلسفه ساخت و پرستیژ این دو خودرو در جهان، شما با خودرویی به اصطلاح دیپلماتیک رو به رو هستید که حتی اگر بخواهید هم نمی توانید با لباس تنگ اسپورت و CD موزیک رپ، پشت فرمان مرسدس بنز S-Class - و ب.ام.و سری ۷ بنشینید.

پورشه پانامرا 4S، محبوب ایرانیان

در کنار این خصوصیات نباید فضای گسترده داخل کابین را فراموش کرد که چهار سرنشین بزرگسال با قد ۱۸۰ سانتی متر به راحتی می توانند در این خودرو نشسته و هیچگونه تنگی جا را احساس نکنند.

هرچند فضای پای صندلی های عقب و به طور کلی راحتی سرنشینان ردیف عقب نسبت به ب.ام.و سری ۷ به مراتب در درجه پایین تری قرار دارد که باتوجه به شخصیت ذاتی پانامرا، این موضوع چندان دور از انتظار نخواهد بود.


ملاقات با برادر وسطی

پانامرا در بازارهای جهانی در محدوده گسترده ای از انواع پیشرانه ها و محدوده بسیار گسترده تری از انواع تجهیزات رفاهی و آپشن های قابل سفارش عرضه می شود. به گزارش برترین ها رنج قدرت پیشرانه های این خودور در بازارهای جهانی از 300 اسب بخار تا 500 اسب بخار برای گونه توربو آن شامل می شود که تقریبا تمامی نسخه های پانامرا (صرف نظر از دو نسخه هیبریدی و دیزلی که در آشفته بازار قوانین واردات خودرو به کشور موانعی نامرئی جهت عرضه آنها در ایران تعریف شده است) وارد کشور شده و در بازار خودرو ایران موجود هستند.

پورشه پانامرا 4S، محبوب ایرانیان

اما نسخه مورد آزمایش در اینجا، معروف ترین و شناخته شده ترین نسخه پانامرا در ایران یعنی Panamera-۴S مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر است که توانایی تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت در دو موتور rpm۶۵۰۰ و بیشینه گشتاوری معادل ۵۰۰ نیوتن متر را داراست.

با قرارگرفتن در میاندو نسخه پانامرا V۶ و پانامرا توربو به نوعی نقش برادر وسطی خانواده پانامرا را در ایران بازی می کند. هنگامی که پشت فرمان خودرو می نشینید، میدان دید آینه های جانبی و دید شیشه عقب نیز چندان تعریفی ندارد. هنگام حرکت نخستین موضوعی که توجهتان را جلب خواهد کرد تورم بیش از حد گلگیرهای جلوست که به طور محسوسی برجسته تر از کاپوت خودرو دیده می شوند.

پیشرانه هشت سیلندر خودرو با حجم دقیق ۴۸۰۶ سی سی و با نسبت تراکم ۱۲/۵ به یک؛ قادر است یک اسب بخار قدرت را به قم قابل توجه هر ۴/۴ کیلوگرم از وزن مدل panamera-S اختصاص دهد که این رقم در نسخه ۴S و باتوجه به اختلاف وزن ۱۰۰ کیلوگرمی آن، به رقم ۴/۶۵ کیلوگرم می رسد.

پورشه پانامرا 4S، محبوب ایرانیان

ضمن اینکه کمپانی آلمانی ZF نیز در ساخت گیربکس پانامرا سنگ تمام گذاشته است تا گیبرکس هفت سرعته دوکلاجه آن بدون هیچگونه مکثی در فرایند انتقال قدرت، تمام قدرت تولیدی را در گونه S به چرخ های عقب و در گونه ۴S به هر چهار چرخ خودرو برساند.

به گزارش برترین ها مهندسان پورشه به هیچ وجه از تجهیز پانامرا به گسترده ترین سامانه های مدیریت حرکتی دریغ نکرده اند. به طور مثال می توان به سامانه های «مدیریت پایداری پورشه»، سامانه «مدیریت کشش»، سامانه «ثبات ضدلغزش»، سامانه «ترمز اتوماتیک دیفرانسیل» و همچنین تکنولوژی PCCB (ترمزهای سرامیک - کامپوزیتی پورشه) اشاره نمود که در کنار ترمزهای دیسکی خنک شونده غول پیکر چرخ های جلو و عقب، ترمزگیری مطمئنی را برای راننده مهیا می سازد.

البته اگر این مجموعه ترمزگیری نیز نتوانست از وقوع حادثه جلوگیری کند سامانه Active Bonnet System بلافاصله دست به کار شده و به کمک حسگرهای واقع روی کاپوت در هنگام برخورد، قسمت انتهای کاپوت را به سمت بالا آورده تا علاوه بر اینکه خطری مستقیما متوجه سرنشنان نشود در هنگام برخورد با عابرین پیاده نیز آسیب های احتالی به فرد، به حداقل کاهش یابد.

پورشه پانامرا 4S، محبوب ایرانیان


سخن پایانی

اگر تاکنون از خود پرسیده باشید که پانامرا در ازای این همه تجهیزات و خصوصیات منحصر به فرد که در اختیار راننده قرار می دهد چه دستمزدی را طلب می کند، باید بگوییم علاوه بر مبلغ فراتر از 350 میلیون تومانی که باید به حساب فروشنده (و البته بابت تعریفه گمرکی) واریز نمایید، مهندسان پورشه در این خودرو مخزن سوختی با ظرفیت 100 لیتر در نظر گرفته اند که باتوجه به تاکید ویژه واردکننده وطنی پانامرا بر استفاده از بنزین سوپر و قرص های مکمل سوخت، پرکردن هربار باک این خودرو برای مالک آن تقریبا معادل یک «چک پول» یکصد هزار تومانی تمام می شود.

میزان مصرف سوخت پانامرا 4S در سیکل ترکیبی حدود 11/5 لیتر در هر صد کیلومتر محاسبه گردید که برای خودرویی با چنین جثه و توانایی های حرکتی قابل قبول به نظر می رسد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که رفتارهای دینامیکی و خصوصیات شیطنت آمیز خودروی تان را به ظاهر شیک و عامه پسند آن ترجیح می دهید بدون تردید پانامرا خودروی شماست.

پورشه پانامرا که در بدو و رودش به کشورمان در رنج قیمتی 210 الی 250 میلیون تومان برای گونه 4S عرضه می شد اکنون پس از چند مرحله افزایش به رقم باورنکردنی 350 الی 460 میلیون تومان (بسته به میزان تجهیزات) برای مدل 2012 رسیده است تا امروز فول آپشن ترین نوع مرسدس بنز S500 و ب.ام.و Li 750 نیز پایین تر از پانامرا در لیست گران ترین خودروهای کشور قرار گیرند.

ضمن آنکه گونه توربو پانامرا با قیمت فراتر از 610 میلیون تومان در بازار آزاد عنوان گران ترین خودرو بازار کشور را یدک می کشد. به گزارش برترین ها از تجهیزات ایمنی و رفاری قابل سفارش در این خودرو می توان به مواردی چون هشت کیسه هوای ایمنی، کمک فنرهای بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سامانه کنترل کروز هوشمند، سیستم صوتی BOSE با 14 بلندگو و دو «ساب ووفر» یا سیستم صوتی حرفه ای Burmester با 16 بلندگو و قدرت خروجی 1000 وات، سامانه START/STOP، حسگر پارک، دوربین دید عقب منطبق شونده، صندلی های برقی 14 جهت حافظه دار جلو و صندلی های 8 جهته برقی عقب همراه با ماساژور، سامانه تهویه مطبوع چهارگانه، حسگر کیفیت هوای داخل کابین، پشت سری های فعال شونده،سامانه کنترل باد تایرها، دفترچه راهنمای الکترونیکی و رینگ های آلیاژی 18 یا 19 اینچی اشاره کرد.

بدین ترتیب به پایان ملاقات با خودرویی می رسیم که باوجود چنین تجهیزاتی قطعا تا مدت ها رای مالک و سرنشینان خود جذابیت و تازگی به همراه خواهد داشت.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پورشه پانامرا 4S، محبوب ایرانیان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mohammad

      {پرکردن هربار باک این خودرو برای مالک آن تقریبا معادل یک «چک پول» یکصد هزار تومانی تمام می شود. }
      دوست عزيزمون حداقل شش ماه عقبين به خاطر اينكه خيلي وقته كه ديكه تراول يكصد هزار توماني يافت نميشه!!!

    • arta

      پوشه محبوب قلب من!!!!!!!!!

    • اميررضا

      خوب بود .لطفا عكس هايي از ماشين هاي زيبا را براي من ايميل كنيد

    • ناشناس

      خوب هر کی اینو بخره صد در صد باکی 100 تومن براش پوله خورده, ای خدا

    • kamran

      پورشه بی خیال یه پراید هاج بک 80

    • FARBOD

      نگاه کردن بهش هم لذت بخشه
      چه برسه سوار بشی

    • بدون نام

      استفاده از جمله محبوب ایرانیان جالب نیست
      یه ماشینه دیگه ،حلا با امکاناتی بیشتر
      ایرانیان بالاتر از این هستن که یه ماشین بخواد محبوبشون بشه

    • بدون نام

      من می خوااااااااااااااااااااااااااااااااام

    • سیدعلی ذوالفقاری

      سوار تاکسی بشی با دلخوشی، بهتره تا سوار این بشی در حالی که تومور بدخیم داشته باشی...!
      آدم هایی که اینو سوار میشن دنیا گرا هستند. دنیا آدم رو می کشه به سمتی که آخرش نابودیه.
      کم نیستند کودکانی که شب گرسنه می خوابند...
      جهان سومی هستیم چون نگرش ما غلطه.
      تا دیر نشده به خودمون بیاییم. من از خودم شروع می کنم.
      سیدعلی ذوالفقاری-همدان

    • نعمت

      خدا یه پژو بده بسه

    • mohamad

      من که ازش راضیم والا

    • Sسينا

      ميخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام يه رنو 71 . شاكريم

    • محمد

      فکر کنم تو قیمت زدن یه چند سالی عقب هستید.پانامرا 460 میلیون؟؟؟؟؟کجا حراج کردن ما هم یکی بخربم

    • Rez

      پورشه پانامرا کجا با400یا500تومن میدن ادرسشو بدین ما هم بگیریم

    • متين

      ما قبلا پورشه پانامرا اس داشتیم اما حالا کاین داریم اما پانامرا بهتره

    • رضا

      من ازش راضیم و هندلینگ بسیار بالای داره سواریه فوق العاده ای داره

    • خودم

      من یکی داشتم مدل ۲۰۱۶ولی الان فروختم و یک ۲۰۱۸یعنی مدل توربو رو خریدم یعنی مثل قصر متحرک میمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج